انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دوازدهم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
12 مهر عجایب سیروزه

«وقتی برای اولین بار شروع به لذت بردن از رهایی از اعتیاد خود میکنیم، دوباره ریسک در اختیار گرفتن کنترل زندگی خود را متحمل میشویم. رنج و عذابی را که با آن آشناهستیم، فراموش میکنیم.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما "عجایب سیروزه" بودهایم. وقتی به اولین جلسه NA خود آمدیم، نومید و در حال زوال بودیم. با معتادانی که در آنجا دیدیم و پیامی که با ما مشارکت کردند، احساس همدلی کردیم. با حمایت آنها، سرانجام قادر به قطع مصرف و کشیدن نفسی راحت شدیم. برای اولین بار پس از مدتی طول و دراز احساس راحتی کردیم. زندگی ما یکشبه دگرگون شد؛ قدم زدیم، صحبت کردیم، غذا خوردیم، نوشیدیم، خوابیدیم و خواب معتادان گمنام را دیدیم.

سپس معتادان گمنام تازگی خود را از دست داد. جلساتی که هیجانانگیز بودند، یکنواخت شدند. دوستان شگفتانگیز NA ملالتآور شدند؛ صحبتهای نشاطبخش آنها در NA تبدیل به یاوهگویی شد. وقتی دوستان قدیمی با ما تماس گرفتند و ما را برای تفریحات گذشته دعوت کردند، از خیر بهبودی خود گذشتیم.

دیر یا زود، دوباره راه خود را به سوی درهای معتادان گمنام در پیش گرفتیم. فهمیدیم هیچ چیز در آنجا تغییر نکرده است—نه ما، نه دوستان ما، نه مواد مخدر، نه هیچ چیز دیگر. اگر چیزی تغییر کرده بود، بدتر از همیشه شده بود.

درست است، جلسات NA شاید خیلی خندهآور نباشد و دوستان NA شاید افراد بسیار روحانی نباشند. اما در جلسات قدرتی وجود دارد، پیوند مشترکی در میان اعضاء وجود دارد و یک زندگی در برنامه وجود دارد که بدون آن نمیتوانیم سر کنیم. امروز، بهبودی ما صرفاً رسمی زودگذر نیست—شیوهای برای زندگی است. قصد داریم برنامه را در زندگی خود به کار گیریم، چراکه زندگی ما قطعاً به انجام این کار بستگی دارد.

v

فقط برای امروز: من دیگر "عجایب سیروزه" نیستم. شیوه NA شیوه زندگی من است و من برای مدتی طولانی اینجا هستم.
کسی که دارای زندگی ساده وطبیعی است هیچگاه دچار فقر نمی شود.او به هر آنچه دارد ،خرسند است.
اما کسی که زندگی پیچیده وتصنعی دارد هیچگاه به اندازه ی کافی غنی نمی شود.پیوسته بیشتر وبیشتر می خواهد.
 فقط برای امروز انجمن کدا 12 مهر​                                                                                                                                               هيچ رضايتي عميق‌تر و هيچ لذتي بزرگتر وهیجانی‌تر در انجمن و زندگي بهتر از خدمت كردن و رساندن پيام بهبودي به همدردان ناامید و درمانده نيست. مشاهده زنان و مرداني كه از اعماق دوزخ وابستگي وهم‌وابستگی‌ها رها شده‌اند و ديدن تغییر زندگي و رُشد معنوي آن‌ها و پذيرش آنها توسط خانواده و تلاش فوق تحمل بشري در اتغییر اعمال و رفتارشان به غير از معجزه‌ی خداوندي، چيز ديگري نيست. تغييرات آن‌ها از روي هدف و مفاهيم والاي انساني و تغيير شخصيت بيمار گونه آن‌ها را به سمت شخصيت دوست داشتني خدمتگزاری و بيداري آن‌ها از خواب گران وابستگی‌ها و درك حضور خداوند در زندگي تازه‌شان و احساس حق شناسي و سپاسگزاري و حركت آن‌ها به سمت پيشرفت روحاني مي‌باشد. آيا خداوند را به خاطر توانايي در رساندن پیام به این دوستان و تحمل همدردان كه از صميم قلب در تلاش تغییرات خودشانند و مؤثر بودن روش این تغییرات و رُشد پیدا کردن است، سپاسگزاري مي‌كنم؟ آیا خودم از چنین رُشدی بهره‌مندم؟ امروز مي‌دانم كه از سفره خالي نمي‌توان نان بخشيد. به گونه‌اي ديگر نگاه كن!
فقط برای امروز انجمن کدا 12 مهر


 
فقط برای امروز-دوازدهم مهر a day at a time از کتاب اندیشه امروز
تجربيات‌ طولاني‌ افراد در گروه‌ ثابت‌ كرده‌ است‌ كه‌ برنامه‌ براي‌ تمام‌ كساني‌ كه‌آمادگي‌ پذيرش‌ و بكارگيري‌ اصول‌ و رهنمودهاي‌ آنرا داشته‌ باشيم‌ كه‌ انتظار معجزه‌آنهم‌ در طول‌ يك‌ شبانه‌ روز را نبايد داشته‌ باشيم‌. با مروري‌ بر زندگي‌ خوددرخواهيم‌ يافت‌ كه‌ نيروي‌ فراوان‌ و زمان‌ زيادي‌ مصرف‌ گرديده‌  تا ما به‌ حالت‌ كنوني‌درآئيم‌. بايد با پذيرفتن‌ و بكار بستن‌ كارهايي‌ كه‌ برايم‌ مفيد است‌ از قضاوت‌ منفي‌درباره‌ روشها و پيشنهادات‌ پرهيز نمايم‌. من‌ به‌ اين‌ ايده‌ كه‌ برنامه‌ قادر است‌ زندگي‌ مراتغيير دهد تمسك‌ خواهم‌ جست‌ و اين‌ شانس‌ را به‌ خود خواهم‌ داد. آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ براي‌ بهبودي‌ و يافتن‌ زندگي‌ جديد بايد به‌ راههايي‌ متوسل‌شوم‌ كه‌ تا كنون‌ نيازموده‌ام‌؟  خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ تا با صبر و متانت‌ و بدون‌ هيچگونه‌ پيش‌ داوري‌ به‌ رهنمودهاو پيشنهادات‌ گوش‌ فرا دهم‌. آيا من‌ آموخته‌ام‌ كه‌ تغييرات‌ اتفاق‌ خواهد افتاد و تنها شرط‌ آن‌ آنست‌ كه‌ من‌ با تمام‌وجود به‌ خداوند گوش‌ فرا دهم‌ و براي‌ آگاهي‌ از خواست‌ او دعا كنم‌. آيا من‌ قادرم‌ كه‌ با تغيير نگرش‌ و رفتار خود قسمتي‌ از نيرويي‌ را كه‌ براي‌ اعتياد وتخريب‌ زندگي‌ خود بكار مي‌بردم‌ در راه‌ مثبت‌ و سازندگي‌ بكار بندم‌؟
«صبور باش‌»  
فقط برای امروز-دوازدهم مهر a day at a time از کتاب اندیشه امروز