انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-یازدهم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رهایی از اراده شخصی 1۱ مهر

«نفس ما که زمانی بسیار مهم و غالب بود، اکنون جایگاه مهم خود را از دست میدهد، چراکه ما در هماهنگی با خداوندی مهربان زندگی میکنیم. وقتی از اراده شخصی رها میشویم، متوجه میشویم که شیوه زندگی غنیتر، شادتر و پربارتری را دنبال میکنیم.»

کتاب پایه

v

اعتیاد و اراده شخصی با یکدیگر از میان میروند. غیر قابل اداره بودن زندگی ما که در قدم اول به آن اعتراف کردیم، به همان اندازه که محصولی از اراده شخصی بود، محصول مصرف مزمن مواد مخدر نیز بود. امروز هم زندگی بر اساس اراده شخصی میتواند زندگی ما را به اندازه دوران مصرف غیر قابل اداره سازد. وقتی عقاید ما، تمایلات ما، نیازهای ما در زندگی اولویت داشته باشد، با همه افراد و همه چیزهایی اطراف خود دائماً اختلاف پیدا میکنیم.

اراده شخصی اتکا به نفس ما را نشان میدهد. تنها چیزی که ما را از اراده شخصی و اختلافی که این اراده شخصی در زندگی ما به وجود میآورد میرهاند، این است که از اتکا بر نفس دست بکشیم و در عوض به راهنمایی و قدرتی که از سوی نیرویی برتر در اختیار ما گذاشته شده، متکی باشیم.

آموختهایم که در تصمیمگیری اصول روحانی را در نظر بگیریم، نه تمایلات خودخواهانه. آموختهایم از نیرویی برتر راهنمایی بخواهیم، نیرویی که نسبت به مسائل دیدگاه گستردهتری دارد. با انجام این کار متوجه میشویم زندگی ما با ترتیب چیزهای اطراف ما خیلی راحتتر هماهنگ میشود. دیگر خود را از جریان زندگی جدا نمیدانیم؛ تبدیل به بخشی از آن میشویم و به آنچه بهبودی باید ارائه دهد، پی میبریم.

v

فقط برای امروز: به دنبال رهایی از نفس و مشکلات ناشی از اراده شخصی هستم. سعی میکنم ارتباط آگاهانه خود را با خداوندی که درک میکنم بهبود ببخشم و راهنمایی و قدرت مورد نیاز برای زندگی کردن در هماهنگی با دنیای خود را جستجو میکنم.
آن کس که به پلیدی ها می اندیشد،به پلیدی می رسد،وبه مرور زمان پلید می شود.
آن کس که به پاکی می اندیشد،هاله ای از پاکی پیرامون خود خلق می کند وبا گذشت زمان چون مروارید پاک می شود.
امروز براي رسيدن به پاسخ‌ها، از راه ارتباط بر اساس احترام متقابل و عشق ورزیدن به همنوع وارد محوطه‌ی عشق مي‌شوم. با اینحال مجبور نيستم هر كسي را دوست داشته باشم، ولي مي‌توانم به عقاید و ارزش‌هايش احترام بگذارم و با اينكار به نقاط اشتراك‌مان كه باورهاي‌مان از انسان و انسانيت و قدرت عشق نشأت گرفته، ارزش بگذاريم. بسياري از ويژگي‌ها و فضیلت‌هاي خودمان آگاهي داريم، ولي از به كارگيري آن به خاطر داشتن ترس و غرور و انکار عاجز هستيم. ما مي‌توانيم با عشق ورزيدن به همنوعمان به خودمان نیز عشق بدهيم. امروز اصول برنامه‌ی خودیاری روي شخصيت هر فردي از طرف خودش اهمیت داده و ارزش مي‌گذارد. همه‌ی ما نزد خداوند عزيز و دوست داشتني هستيم و همين ارزش ما در روابط اجتماعي بين ما مي‌باشد. امروز خدمتگزاري و رساندن پيام رهايي و آزادي به افراد در بند و اسير در دام عادت و وابستگي و هم‌وابستگی همان ارزش گذاردن به همنوعان و خود مي‌باشد. من برای خودم دعا می‌کنم و از خداوند برای خودم تقاضای کمک می‌کنم. آیا باز هم می‌‌گویم مرا دعا کنید، یا التماس دعا.. خود و ديگران را دوست داشته باش!
 فقط برای امروز-یازدهم مهر از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
اعتياد موجب‌ ضايعات‌ گوناگوني‌ در زندگي‌ ما گرديده‌ است‌ كه‌ مسائل‌ روحاني‌ ازمهمترين‌ آنها مي‌باشد. استفاده‌ از مواد مخدر جهت‌ رهايي‌ از احساسات‌ منفي‌ كه‌ درنتيجه‌ كاستي‌ها بوجود مي‌آيد در نهايت‌ موجب‌ راندن‌ ما به‌ مرحله‌اي‌ است‌ كه‌ هيچ‌گونه‌ توجيه‌ عقلاني‌ را قادر به‌ تحمل‌ نخواهيم‌ بود.در برنامه‌ ما مي‌آموزيم‌ در زمانيكه‌ چون‌ كرم‌ ابريشم‌ به‌ دور خود پيله‌اي‌ از تارهاي‌انزوا مي‌تنيم‌ و منزوي‌ مي‌شويم‌. در حقيقت‌ بيشتر جهان‌ را خارج‌ از پيله‌ رهامي‌كنيم‌. آيا من‌ بدون‌ تفكر و تأمل‌ هر عقيده‌اي‌ را مردود مي‌شمارم‌؟ آيا من‌ هنوز بر ادامه‌روشهاي‌ كهنه‌ زندگي‌ پافشاري‌ مي‌كنم‌؟ آيا اين‌ امكان‌ وجود دارد كه‌ من‌ در بعد روحاني‌ آمادگي‌ پذيرش‌ بيشتر و گوشي‌شنواتر داشته‌ باشم‌؟ آيا من‌ دريافته‌ام‌ كه‌ مسائل‌ روحاني‌ و مسائل‌ مذهبي‌ دو مقوله‌ جداگانه‌ هستند؟ آيامن‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ كوته‌ فكري‌ و متكي‌ خود بودن‌ كه‌ ارمغان‌ دوران‌ اعتياد است‌ قادرنيستند كه‌ دردوران‌ بهبودي‌ پاسخگوي‌ نيازهاي‌ من‌ باشند و ارتباط‌ با ديگران‌ جزوضروريات‌ بهبودي‌ مي‌باشد؟
«اگر بيشتر چيزها خارج‌ از پيله‌ قرار دارد من‌ از چه‌ چيز محافظت‌ مي‌كنم‌»
 فقط برای امروز-یازدهم مهر از کتاب اندیشه امروز  a day at a time