انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-سی و یکم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
3۱ شهریور نگهداری هدیه

«وقتی برای دریافت این هدیه خود را آماده میکنیم، زندگی معنای جدیدی پیدا میکند.»

کتاب پایه

v

بیتوجهی نسبت به بهبودی مانند بیتوجهی به هر هدیهای است که دریافت کردهایم. فرض کنید فردی اتومبیل جدیدی به شما داده است. آیا این اتومبیل را در پارکینگ رها میکنید تا لاستیکهای آن فرسوده شود؟ آیا فقط سوار آن میشوید و از مراقبت منظم چشمپوشی میکنید تا اینکه در جاده خراب شود؟ مسلماً خیر! کارهای زیادی را انجام میدهید تا از این هدیه ارزشمند نگهداری کنید.

بهبودی یک هدیه است و اگر میخواهیم آن را حفظ کنیم باید از آن مراقبت کنیم. در حالی که بهبودی ما ضمانت دراز مدت ندارد، یک برنامه مراقبت منظم وجود دارد. این مراقبت شامل حضور منظم در جلسات و انواع مختلف خدمت میشود. باید برای پاک ماندن کارهایی را هر روز انجام دهیم. انجام قدم دهم و هر از گاهی بازبینی کلی قدم چهارم مورد نیاز است.

هدیه بهبودی از طریق مشارکت کردن تکثیر میشود. اگر این هدیه را با دیگران در میان نگذاریم، نمیتوانیم آن را حفظ کنیم. اما از طریق مشارکت کردن آن با دیگران حتی ارزش بیشتری برای آن قائل میشویم.

v

فقط برای امروز: بهبودی من یک هدیه است و میخواهم آن را حفظ کنم. مراقبت لازم را انجام میدهم و بهبودی خود را با دیگران در میان میگذارم.
زندگی بهترین مکتب است.تجربه بهترین استاد است.
طبیعت بهترین کتاب است.قلب بهترین معبد است.
خداوند بهترین دوست است وبهترین فرد کسی است که در هر نفسش به خدا عشق می ورزد،
از هرآنچه روی می دهد خرسند است ودست یاری به سوی افتادگان ومحنت دیدگان می گشاید.


31 شهريورcoda
هر چيزي كه مي‌شكند از ارزش مي‌افتد، فقط يك چيزي است كه وقتي مي‌شكند به ارزش مي‌رسد و آن دل است. ما دل شكستگان در دام وابستگي و هم‌وابستگی‌‌ها وقتي كنار هم قرار مي‌گيريم و همديگر را دعا مي‌كنيم، در جمع ما خداوند حضور پيدا مي‌كند و به جمع ما خير و برکت آرامش را هديه مي‌دهد. آيا براي درك بهتر خداوند به ذهن بيمارم و يابه قلب شكسته‌ام رجوع و توجه مي‌كنم؟ امروز مي‌دانم كه ذهن بيمارم در هر رابطه‌اي ابتدا مي‌ترسد و اين ترس براي درك بهتر از خداوند كارساز نيست، ولي قلب شكسته جايگاه خداوند است، قلب من منزل عشق و كانون خدمتگزاري بدون ترس است، فقط در مواقعی که با خداوند الفطی دارد. ذهن من ترسو ولي کاملاً خدايي شده است. امروز مي‌دانم كه ترس‌هاي من زياد مربوط به وابستگي‌ و هم‌وابستگی‌ها نيست. بلکه ترس من طبق عادت دوران کودکی از چگونگي ارتباطات و گذاشتن روابط اجتماعي و تغيير و رشد پیدا کردن توسط خودم مي‌باشد. با شریک کردن و حضور خداوند در وجود سردم، به گرما و حرارت عشق تبديل مي‌شود.
سير و سلوك در زندگي يك حقيقت است!


 
31شهریورa day at a time از کتاب اندیشه امروز
امروز زماني‌ است‌ كه‌ من‌ بايد مسووليت‌ اعمال‌ خود را در زندگي‌ براي‌ اولين‌ بار درزندگي‌ بپذيرم‌ و بدون‌ ترس‌ از اشتباه‌ جهت‌ پيشبرد زندگي‌ خود اقدام‌ نمايم‌. اگرزندگي‌ حجديد من‌ كه‌ بر اساس‌ رهنمودهاي‌ برنامه‌ شكل‌ گرفته‌ و به‌ آن‌ اعتقاد دارم‌،پس‌ جاي‌ هيچگونه‌ نگراني‌ جهت‌ تجربيات‌ جديد كه‌ مطابق‌ اصول‌ برنامه‌ تدوين‌گرديده‌ وجود ندارد و از ارتكاب‌ به‌ اشتباه‌ نيز وحشت‌ به‌ دل‌ راه‌ نخواهم‌ داد.برنامه‌ در حقيقت‌ چهارچوب‌ يك‌ زندگي‌ فعال‌ و شاد را براي‌ ما ترسيم‌ مي‌كند كه‌ بارعايت‌ اصولي‌ از قبيل‌: ايثار، پذيرش‌، تقسيم‌ كردن‌ و ارتباط‌ بر اساس‌ احترام‌ متقابل‌ مفهوم‌ مي‌يابد.امروززماني‌ است‌ كه‌ بايد ايمان‌ خود رابا رفتار خود به‌ نمايش‌ بگذاريم‌. آيا من‌ در رفتار خود به‌ تمرين‌ افكار و ايده‌هاي‌ جديد پرداخته‌ام‌؟ خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ تا با كمك‌ برنامه‌ زندگي‌ آرام‌، خلاق‌ و پرباري‌ را كه‌ از هر نوع‌وابستگي‌ مادي‌ رها مي‌باشد آغاز نمايم‌: آيا من‌ تجربيات‌ جديد را كه‌ دربرنامه‌ آموخته‌ام‌ با ديگران‌ تقسيم‌ مي‌كنم‌. آيا من‌ بخاطر رهايي‌ خود از وابستگي‌ سپاسگزار هستم‌؟ آيا رفتار و افكار من‌ نشان‌ دهنده‌ تغييرات‌ مثبت‌ كه‌ نتيجه‌ الطاف‌ خداوندي‌ در قالب‌رهنمودهاي‌ برنامه‌ است‌ مي‌باشد؟
«آزادي‌ شخصي‌ خود را جشن‌ بگير»