انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-سی ام شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دعا 30 شهریور

«دعا تمرین میطلبد و ما باید به خود یادآور شویم که افراد ماهر با مهارتهای خود متولد نشدهاند.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما بدون داشتن هیچ تجربهای در دعا کردن بهبودی را شروع کردیم و از ندانستن "کلمات درست" نگران بودیم. برخی از ما کلماتی را که در دوران کودکی یاد گرفته بودیم، به یاد آوردیم، اما دیگر از اعتقاد خود به این کلمات مطمئن نبودیم. صرف نظر از تجربه خود در این زمینه در دوران بهبودی سعی در یافتن کلماتی کردیم که واقعاً حرف دل ما را میزنند.

اغلب اوقات اولین دعایی که قصد انجام آن را داریم، درخواست سادهای از نیروی برتر مبنی بر کمک به ما در پاک ماندن روزانه است. ممکن است درخواست راهنمایی و شهامت کنیم یا صرفاً برای آگاهی از اراده خداوند برای خود و قدرت اجرای آن دعا کنیم. اگر در دعاهای خود دچار سردرگمی شویم، میتوانیم از سایر اعضاء بخواهیم درباره اینکه چگونه دعا کردن را یاد گرفتهاند با ما صحبت کنند. مهم نیست که در هنگام نیاز یا در هنگام شادمانی دعا کنیم، مسئله مهم پشتکار و تلاش در این امر است.

دعاهای ما از طریق تجربه قدمهای دوازدهگانه و درک شخصی ما از نیرویی برتر شکل میگیرد. وقتی رابطه ما با این نیروی برتر رشد میکند، در هنگام دعا احساس راحتی بیشتری میکنیم. در مواقعی دعا به منبعی از قدرت و آرامش تبدیل میشود. این منبع را در اکثر اوقات و با اشتیاق جستجو میکنیم.

v

فقط برای امروز: میدانم که دعا میتواند ساده باشد. از جایی که هستم شروع و تمرین میکنم.
ضیافتی هست که بسیار پرشکوهتر از ضیافت شاهان است؛
ضیافت عشق!
هرجا که می روی این ضیافت را بر پا کن.
وبه یا آر هرچه بیشتر به دیگران عشق ورزی،عشق بیشتری در وجودت جاری خواهد شد.
واندوخته ات پایان ناپذیر خواهد شد.
30 شهريور
من فكر مي‌كردم كه خداوند مرا خلق كرده است، تا از بحراني به بحراني ديگر كشيده شوم. در اصل مرا خلق كرده بود تا به انواع گرفتاري‌ها و مصائب دچار شوم. من سال‌ها با اين‌گونه تفكر ارتباط معنوي خود را از بين برده و در بي‌اعتقادي كامل در اضطراب و دلشوره و ترس زندگي مي‌ك

ردم. ديگران وقتي دچار مشكلي مي‌شوند با سايرين مشورت كرده و سعي مي‌كنند تا آن مشكل را به اين وسيله رفع و یا مسئله‌ای را حل كنند و اگر مشكلي رفع شدني نبود، آن را به حال خود رها مي‌كنند. ولي من به انفرادي زندگي كردن، ريسك كردن‌هاي بي‌مورد عادت دیرینه دارم. هميشه سعي كرده‌ام كه مشكلاتم را در تنهايي و بدون كمك ديگران رفع كنم. نمي‌خواستم هيچ كس در مورد مشكل من چيزي بداند. همه چیز در فکر بیمار من تبدیل به راز می‌شد و از این راز با جان و دل محافظت می‌کردم. امروز سعي مي‌كنم از دانش برنامه‌ی خودیاری استفاده بهينه كنم و تا حد ممكن براي حل مسائلم از کسان دیگر كمك و مشورت بخواهم. آيا باز هم سعی دارم با مرموز نشان دادن اموراتم، به خودم بسيار سخت بگيرم؟
ما به اندازه‌ی رازهایمان بیماریم!
30شهریوراز کتاب اندیشه امروز a day at a time
تغيير قسمتي‌ از جريان‌ زندگي‌ است‌. گاهي‌ ما احساس‌ درماندگي‌ مي‌كنيم‌ چرا كه‌تغييرات‌ بسيار كند و آهسته‌ اتفاق‌ مي‌افتد و زمانيك‌ در مقابل‌ آن‌ مقاومت‌ داريم‌ چراكه‌ تغييرات‌ را در تضاد با موجوديت‌ خود مي‌دانم‌. ما بايد به‌ خاطر داشته‌ باشيم‌ كه‌تغييرات‌ به‌ تنهايي‌ هيچ‌ گونه‌ تأثيري‌ در زندگي‌ ما ندارند بلك‌ نگرش‌ و موضع‌گيري‌ما در مقابل‌ اين‌ تغييرات‌ است‌ كه‌ به‌ آنها مفهوم‌ واقعي‌ آنرا مي‌دهد. ما بايد بياموزيم‌كه‌ همراه‌ حركت‌ با جريان‌ زندگي‌ آمادگي‌ پذيرش‌ كليه‌ تغييراتي‌ را كه‌ منشأ اثرات‌مثبتي‌ در زندگي‌ ما مي‌باشند داشته‌ باشيم‌ و از خداوند بخواهيم‌ كه‌ ما را درجهت‌گيري‌ در مقابل‌ اين‌ تغييرات‌ راهنمايي‌ نمايد. آيا من‌ زندگي‌ خود را به‌ اراده‌ خداوند واگذار كرده‌ام‌ و از او درخواست‌ مي‌كنم‌ كه‌ مرادر جهت‌ يابي‌ تغييرات‌ و اعمالم‌ در زندگي‌ راهنمايي‌ نمايد؟ خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ تا خود را با تغييرات‌ زندگي‌ منطبق‌ سازم‌. آيا من‌ آموخته‌ام‌ كه‌ با دعا و نيايش‌ به‌ درگاه‌ خداوند و گوش‌ دادن‌ به‌ او از جهت‌ وماهيت‌ تغييراتي‌ كه‌ در زندگي‌ من‌ اتفاق‌ مي‌افتد آگاهي‌ يابم‌؟ آيا مطابق‌ با رهنمودهاي‌ برنامه‌ من‌ تلاش‌ مي‌كنم‌ كه‌ با بردباري‌ و صبر همزمان‌ باپذيرش‌ تغييرات‌ از زندگي‌ قديمي‌ خود فاصله‌ بگيرم‌؟
«كارگران‌ اصلي‌ خداوند است‌»