انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وهفتم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
27 شهریور روابط صادقانه

«یکی از عمیقترین تغییرات در زندگی ما در حوزه روابط شخصی به وقوع میپیوندد.»

کتاب پایه

v

بهبودی به بسیاری از ما روابطی را ارائه میدهد که نزدیکتر و صمیمیتر از هر رابطهای است که قبلاً داشتهایم. با گذشت زمان متوجه جذب خود به سمت افرادی میشویم که سرانجام به دوستان، راهنما و شرکای ما در زندگی تبدیل میشوند. خندهها، اشکها و کشمکشهای مشترک موجب احترام متقابل و همدردی پایدار میشود.

پس وقتی متوجه عدم سازگاری با دوستان خود درباره همه چیز میشویم، چه کار انجام میدهیم؟ شاید متوجه شویم مانند عزیزترین دوست خود به موسیقی علاقه نداریم یا با همسر خود درباره نحوه چیدن اسباب و اثاثیه منزل اتفاق نظر نداریم یا حتی در یک جلسه کمیته خدماتی متوجه میشویم رأی ما با رأی راهنما‌یمان متفاوت است. آیا اختلاف نظر بدین معناست که رابطه دوستی، ازدواج یا راهنما و رهجویی خاتمه یافته است؟ خیر!

این نوع اختلاف را نمیتوان تنها در رابطه طولانیمدت انتظار داشت، بلکه در واقع نشانگر این است که هر دو طرف از نظر عاطفی افرادی سالم و صادق هستند. در هر رابطهای که هر دو طرف کاملاً درباره همه چیز اتفاق نظر دارند، احتمالاً فقط یک نفر فکر میکند. اگر صداقت و یکپارچگی خود را برای جلوگیری از اختلافها و ناسازگاریها قربانی کنیم، بهترین ثمره را برای رابطه خود به ارمغان آوردهایم. وقتی کاملاً صادق باشیم، مشارکت کاملی را با انسانی دیگر تجربه میکنیم.

v

فقط برای امروز: از تفاوتهایی که هر یک از ما را منحصر به فرد ساخته است، استقبال میکنم.
[size=large]معبد قلب را پاک دار تا معبود بیاید ودر آن ساکن شود.[/size]
27 شهريور
در بدو ورود به گروه فكر مي‌كردم كه چند هفته و يا چند ماه بيشتر در برنامه نمي‌مانم و با آموخته‌های خودم دیگه کار تمومه و بيماريم بهبود خواهد يافت و من باز سراغ كار و زندگي بدون اسارت در دست عادت و وابستگي‌ و هم‌وابستگی‌ها خواهم رفت. ولي اشتباه مي‌كردم! با آموختن قدم اوّل فهمیدم کجای کارم. نمي‌دانستم كه بيماري من غير قابل درمان مي‌باشد. درجایی که فقط با اصول برنامه خودیاری قدمها مي‌توانم، در نقطه‌اي آن را از فعاليت باز دارم. البته پذیرش این واقعیت به دلیل فعالیت مدیریت انکار و داشتن غرور کاذب برایم خیلی سخت بود. خصوصاً من نياز داشتم كه به تنهايي از خودم مراقبت كنم. هرچند راهنما و دوستان بهبودی در کنارم بودند. چون این موضوع خودیاری برایم جا نیفتاده بود. به راستی من مسؤل بیماریم نبودم؟ ولی مسؤل بهبودیم هستم. بايد سعي كنم زندگي در هوشياري را بياموزم، مي‌خواهم به من كمك شود، تا خود را كشف كنم و قابليت‌هايم را بدانم. ظرفيتم را بشناسم. من ارزش اين‌ها را دارم كه به خودم بپردازم و به احساساتم احترام بگذارم. من دوست داشتني هستم!
وعده‌ها تحقق خواهد يافت!
27شهریور a day at a time از کتاب اندیشه امروز
در برنامه‌ بازپروري‌ من‌ آموخته‌ام‌ كه‌ مشكل‌ من‌ «ترك‌ كردن‌» نيست‌ بلكه‌ «پاك‌ ماندن‌»و مصرف‌ نكردن‌ مجدد است‌ كه‌ اغلب‌ باعث‌ عود بيمابري‌ من‌ مي‌شود. ترك‌ كردن‌هميشه‌ آسان‌ است‌. اگرمنظور، صرفاً عدم‌ استفاده‌ از مواد باشد. خداوند شاهد است‌كه‌ من‌ بيش‌ از صدها بار ترك‌ كرده‌ام‌. براي‌ يك‌ ترك‌ موفقيت‌آميز من‌ مجبور به‌ يك‌برنامه‌ ريزي‌ مثبت‌ مي‌باشم‌. من‌ نيازمند آنم‌ كه‌ بدانم‌ چگونه‌ بدون‌ نشئگي‌ روز خود رابه‌ شب‌ برسانم‌. با انتخاب‌ عادات‌ جديد، علائق‌ جديد و رفتار جديد. آيا من‌ در زندگي‌ جديد خود انعطف‌ پذيري‌ بيشتري‌ خواهم‌ داشت‌؟ آيا من‌ از آزادي‌خود جهت‌ انتخاب‌ همه‌ چيزهاي‌ نو و مفيد در جهت‌ بهبودي‌ استفاده‌ خواهم‌ كرد؟ خداوندا، مرا كمك‌ كن‌ تا زندگي‌ جديد خود را با بكارگيري‌ تمام‌ چيزهايي‌ نو آنگونه‌كه‌ براي‌ بهبودي‌ لازم‌ است‌ تنظيم‌ نمايم‌. آيا من‌ قادر خواهم‌ بود كه‌ با تغيير نگرش‌ خود پذيراي‌ دوستان‌ جديد، فعاليت‌هاي‌جديد و راههاي‌ جديد در زندگي‌ جديد خود باشم‌؟ آيا عدم‌ وابستگي‌ به‌ مواد مخدر موجب‌ خواهد شد كه‌ من‌ با فكري‌ روشن‌ و چشمان‌باز انتخابهاي‌ بهتري‌ براي‌ امروز داشته‌ باشم‌؟
«ترك‌ كردن‌ در حقيقت‌ شروع‌ كردن‌ است‌»