انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وسوم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
23 شهریور اسرار دستاویز هستند

«سرانجام به ما ثابت شد اگر صداقت نداشته باشیم دوباره مصرف خواهیم کرد.»

کتاب پایه

v

هر کسی برای خود اسراری دارد، درست است؟ برخی از ما اسرار کوچکی داریم که اگر فاش شود، تنها کمی ما را شرمنده میکند. برخی از ما اسرار بزرگی داریم، به طوری که همه زمینههای زندگی ما در تاریکی تیره و تاری پنهان شده است. اسرار بزرگ ممکن است خطر آنی و واضحی برای بهبودی ما باشند. اما اسرار کوچک آسیبهای خاص خود را در پی دارند که شاید فریبندهتر هم باشد، چراکه این اسرار را "بیضرر" میپنداریم.

اسرار ما چه کوچک و چه بزرگ نمایانگر حوزههای روحانی هستند که برای تسلیم آن به اصول بهبودی تمایل نداریم. هر چه بیشتر بخشهای زندگی خود را تحت فرمان اراده شخصی خود قرار میدهیم و هر چه سختتر از "حق" خود برای تمسک به آنها دفاع میکنیم، آسیبهای بیشتری را به وجود میآوریم. حوزههای تسلیم نشده زندگی ما به تدریج گسترش مییابند و زمینههای بیشتر و بیشتری را اشغال میکنند.

اسرار زندگی ما چه کوچک و چه بزرگ باشند، دیر یا زود ما را به یک جا هدایت میکنند. باید انتخاب کنیم که آیا همه چیز را به برنامه تسلیم میکنیم یا بهبودی خود را از دست خواهیم داد.

v

فقط برای امروز: خواستار نوعی از بهبودی هستم که از تسلیم کامل به برنامه نشأت میگیرد. امروز، با راهنمای خود صحبت میکنم و اسرار خود را چه کوچک و چه بزرگ آشکار میکنم.
در وابستگی بذر حرمان نهفته است.
اگر می خواهید وابسته نباشید فقط به دامان نیلوفرین خدا،به دامان نیلوفرین یگانه معبود وابسته باشید.
23 شهريور کدا
براي بسياري از ما كه رهايي و نجات از وابستگي‌های قدرتمند و خطرناک غير ممكن شده بود، به ناچار وارد جلسه رهایی شدیم و جلسات را جاي امني یافتیم كه در آن مكان رُشد و تغييرات خود را شاهد شديم. در این جلسات آموختيم كه بهتر و به نفع ماست که با دنيا و حقايق آن همانطور كه هستند رو در رو شويم و مسئوليت رفتار و اعمال‌مان و خودمان را بپذيريم. امروز به احساساتم احترام مي‌گذارم و به نيازهايم بهاء مي‌دهم. امروز مي‌دانم كه با مسائلي رو در رو خواهم شد كه فراتر از مشكلات و مسائل هر روزه است و به راحتي رفع شود و یا قابل حل نيست. امروز سعي مي‌كنم كه با يك خنده خوب در حل مسائل و رفع مشكلات تلاش كنم و با نيرو بخشيدن به خود از انرژي مثبتي كه در برنامه‌‌ی خودیاری كسب مي‌كنم، به نحو احسن صرف خود و همدردان كنم. من با كسب عشق از خالق مهربانم، مي‌توانم با عشق و احترام به خود و ديگران خدمت كنم. آیا متوجه شده‌ام که فلسفه‌ی زندگی در جمع بودن و در ارتباطات جمعی خلاصه شده است؟ آیا می‌دانم من در این جماعت رُشد پیدا کرده و تغییر خواهم کرد؟ مکتب من جلسات خودیاری قدمهاست و فلسفه‌ی من خودشناسی با اصول انسان‌ساز قدم‌هاست.
جلسات جاي امني است!


 
23شهریور از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
چه‌ تعدادي‌ از ما پس‌ از مدت‌ كوتاهي‌ «پاك‌ ماندن‌» اعلام‌ كرده‌ است‌: «بسيار خوب‌من‌ ديگر معتاد نيستم‌ و از اين‌ بابت‌ بسيار خوشحالم‌. آيا برنامه‌ چيز بيشتري‌ براي‌ من‌دارد»؟ و يا «من‌ از وضعيت‌ موجود بسيار خرسندم‌ و از احساس‌ خوبي‌ سرشارم‌». تجربه‌ نشان‌ داده‌ است‌ كه‌ بهاي‌ چنين‌ خودستايي‌ و از خود راضي‌ بودن‌ عود غير قابل‌اجتناب‌ بيماري‌ مي‌باشد كه‌ دير يا زود با يك‌ بيداري‌ دردناك‌ تشخيص‌ داده‌ مي‌شود.مابايد بپذيريم‌ كه‌ از پيش‌ رفتن‌ ناگزيريم‌ و در غير اينصورت‌ از بين‌ خواهمي‌ رفت‌.بايد بخاطر داشته‌ باشيم‌ كه‌ رضايت‌ از حال‌ و وقايع‌ تنها براي‌ امروز كار سازاست‌ ونياز ما براي‌ فردا برنامه‌........ جلسه‌ و گروه‌ مي‌باشد.ما زنده‌ از آنيم‌ كه‌ آرام نگيريم موجيم‌ كه‌ آسودگي‌ما عدم‌ ماست‌ .آيا من‌ گاهي‌ وسوسه‌ مي‌شوم‌ كه‌ به‌ پيروزيهاي‌ بدست‌ آمده‌ تكيه‌ كرده‌ و استراحت‌كنم‌؟ با نگاهي‌ به‌ پيرامون‌ خود در خواهيم‌ يافت‌ كه‌ تمام‌ چيزها يا در حال‌ رشدند و يا درحذل‌ از بين‌ رفتن‌، هيچ‌ چيز زنده‌اي‌ ساكن‌ نيست‌، زندگي‌ جريان‌ دارد. پروردگارا، مرا كمك‌ كن‌ تا همراه‌ با جريان‌ پرخروش‌ زندگي‌ بدون‌ واهمه‌ از تغيير به‌پيش‌ روم‌. آيا من‌ با غلبه‌ بر موانعي‌ كه‌ موجب‌ عدم‌ پيشرفت‌ من‌ مي‌شود قادرم‌ كه‌ خود را باتغييرات‌ هماهنگ‌ نمايم‌؟
«زندگي‌ يعني‌ تغيير كردن‌»