انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ودوم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چیزی متفاوت 22 شهریور

«مجبور بودیم چیز متفاوتی داشته باشیم و فکر میکردیم آن را در مواد مخدر یافتهایم.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما همواره احساس متفاوتی با سایر افراد داریم. میدانیم این احساس تنها مخصوص ما نیست؛ از بسیاری از معتادان نیز همین مسئله را میشنویم. همه زندگی خود را به دنبال چیزی گشتیم که موجب رضایت ما شود، این جایگاه "متفاوت" را در درون ما استوار کند و ما را کامل و پذیرفتنی سازد. مواد مخدر ظاهراً این نیاز را تأمین میکرد. وقتی نشئه بودیم، لااقل دیگر احساس پوچی یا کمبود نمیکردیم. یک اشکال وجود داشت: مواد مخدر که ظاهراً راه حل ما بود، به مشکل ما تبدیل شد.

وقتی مصرف مواد را ترک کردیم، احساس پوچی برگشت. ابتدا احساس نومیدی میکردیم، چراکه خود راه حلی برای این میل شدید مصیبتبار نداشتیم. اما برای کسب راهنمایی تمایل داشتیم و شروع به کارکرد قدمها کردیم. وقتی این کار را انجام دادیم، "چیز متفاوتی" را که به دنبال آن میگشتیم، پیدا کردیم. امروز، معتقدیم این میل شدید دیرپای ما در درجه اول به آگاهی از نیرویی برتر معطوف شده است؛ "چیز جدیدی" که نیاز داشتیم برقراری رابطه با خداوندی مهربان بوده است. قدمها به ما میگویند چگونه این رابطه را شروع کنیم.

v

فقط برای امروز: نیروی برتر من "چیز جدیدی" است که همواره در زندگی من گم بوده است. از قدمها برای بازیابی این بخش گمشده روح خود استفاده میکنم.
راه خدا
راه شناختن خدا،راه عشق ورزیدن به «او»ست.
به «او»عشق بورز .
وآنگاه دطبق خواست «او»زندگی کن وپیوسته در قلبت نجوا کن:
«در باران و آفتاب ،
در درد ولذت،
در شکست وپیروزی،
خدایا!
بادا که خواست «تو»تحقق پذیرد.»
22 شهريور کدا
با گشودن گذاشتن دريچه‌ی افكارم بر روي واقعيت‌ها و پذيرفتن آن‌ها خود به خود وجودم را پُر از نور و انرژي مثبت كرده‌ام. آيا به خاطر این حق انتخاب در امروزم با صميميت از خداوند سپاسگزار هستم؟ شايد بهتر باشد كه براي تشكر و نشان دادن خرسندیم امروز به ديگران با خوشرويي سلام بگويم و حالشان را بپرسم و در سلام دادن نفر اوّل باشم، يا به خاطر زيبايي هوا و احساس خوشايندم، آن را با ديگران شریک شده و آنرا تقديم همه‌ی آنها كنم. امروز با شكرگزاري تمام اتفاقات خوب و بد در زندگي، قادر هستم كه با گذشته‌ی خود روبه رو شوم. آیا متوجه هستم که مشکل من این است، که نمی‌خواهم واقعیت‌های خود را در گذشته و امروزم را بپذیرم. آيا هنوز هم انتظار دارم شب نيايد و يا در پس بهار پاييزي نباشد، يا هوا ابري نشود و يا بعداز ظهر جمعه را نبينم و ...؟ من امروز احساس شادی و ارزشمندی مي‌كنم و براي اين‌كار دلايل فراواني دارم. امروز احساس تعلق به جامعه‌ی اجتماعی و بشریت و گروه و احساس يكي بودن با ساير انسان‌ها، مرا در موقعيت ايده‌آل قرار داده است.
برای تمام وقايع خوب و بد خدا را شاکرم!



 
22 شهریور
( چیزی متفاوت )
 «مجبور بودیم چیز متفاوتی داشته باشیم و فکر میکردیم آن را در مواد مخدر یافتهایم.»
 کتاب پایه  *
بسیاری از ما همواره احساس متفاوتی با سایر افراد داریم. میدانیم این احساس تنها مخصوص ما نیست؛ از بسیاری از معتادان نیز همین مسئله را میشنویم. همه زندگی خود را به دنبال چیزی گشتیم که موجب رضایت ما شود، این جایگاه "متفاوت" را در درون ما استوار کند و ما را کامل و پذیرفتنی سازد. مواد مخدر ظاهراً این نیاز را تأمین میکرد. وقتی نشئه بودیم، لااقل دیگر احساس پوچی یا کمبود نمیکردیم. یک اشکال وجود داشت: مواد مخدر که ظاهراً راه حل ما بود، به مشکل ما تبدیل شد.  وقتی مصرف مواد را ترک کردیم، احساس پوچی برگشت. ابتدا احساس نومیدی میکردیم، چراکه خود راه حلی برای این میل شدید مصیبتبار نداشتیم. اما برای کسب راهنمایی تمایل داشتیم و شروع به کارکرد قدمها کردیم. وقتی این کار را انجام دادیم، "چیز متفاوتی" را که به دنبال آن میگشتیم، پیدا کردیم. امروز، معتقدیم این میل شدید دیرپای ما در درجه اول به آگاهی از نیرویی برتر معطوف شده است؛ "چیز جدیدی" که نیاز داشتیم برقراری رابطه با خداوندی مهربان بوده است. قدمها به ما میگویند چگونه این رابطه را شروع کنیم.
* فقط برای امروز: نیروی برتر من "چیز جدیدی" است که همواره در زندگی من گم بوده است. از قدمها برای بازیابی این بخش گمشده روح خود استفاده میکنم. [


 
22شهریور از کتاب اندیشه امروز a day at a time
اگر زمان‌ اين‌ فكر خودخواهانه‌ بر من‌ چيره‌ گردد كه‌ برنامه‌ بازپروري‌ ديگر براي‌ من‌مفيد نيست‌ و كارآيي‌ لازم‌ را ندارد ضورري‌ است‌ كه‌ به‌ خود يادآوري‌ كنم‌ كه‌رهنمودهاي‌ اين‌ برنامه‌ قادرند كه‌ دستاوردهاي‌ بي‌ شماري‌ اضافه‌ بر رهايي‌ از رنج‌جسمي‌ و رواني‌ ناشي‌ از وابستگي‌ به‌ مواد مخدر را در زندگي‌ من‌ موجب‌ گردند. اين‌اصول‌ در حقيقت‌ راهنماي‌ من‌ در رسيدن‌ به‌ آرامش‌ و رضايت‌ خاطر مي‌باشند. درپشت‌ اين‌ رهنمودها و اصول‌، فلسفه‌ عميقي‌ وجود دارد كه‌ ما را به‌ شيوه‌ نويني‌ اززندگي‌ كردن‌ هدايت‌ خواهد كرد.آيا من‌ هرگز از اين‌ رهنمودها بي‌ نياز خواهم‌ برد؟پروردگارا، لطفاً مرا در بكارگيري‌ صحيح‌ اين‌ اصول‌ ياري‌ ده‌ تا آنها را بارها و بارها درزندگي‌ بكار گيرم‌ تا آنكه‌ بصورت‌ راهنماي‌ عملي‌ زندگي‌ من‌ در تمام‌ زمينه‌ها قرارگيرد. آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ اين‌ برنامه‌ يك‌ دوره‌ كوتاه‌ مدت‌ و براي‌ يك‌ زمان‌ محدودنمي‌باشد؟آيا من‌ قارم‌ تا با بكارگيري‌ اين‌ برنامه‌ كه‌ مفيدترين‌ و موثرترين‌ برنامه‌ جهت‌ رهايي‌ ازوابستگي‌ به‌ مواد مخدر مي‌باشد كيفيت‌ زندگي‌ خود را بهبود بخشم‌؟
«گام‌ به‌ گام‌ از اسارت‌ تا رهايي‌»