انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-پانزدهم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
15 شهریور حضور منظم در جلسات

«در اثر تجربه گروهی یاد گرفتهایم افرادی که به طور منظم در جلسات شرکت می‌کنند،

پاک میمانند.»

کتاب پایه

v

برنامه NA الگوی جدیدی برای زندگی به ما ارائه میدهد. یکی از عوامل اساسی این الگوی جدید حضور منظم در جلسات است. برای تازهوارد، پاک ماندن تجربه جدیدی است. همه چیزهایی که زمانی آشنا بود، تغییر کرده است. افراد، مکانها و چیزهای قدیمی که در صحنه زندگی از ما پشتیبانی میکردند، رفتهاند. نگرانیهای جدیدی به وجود میآیند و دیگر از طریق مواد مخدر سرکوب نمیشوند و از بین نمیروند. مهم نیست چه پیش میآید، مهم نیست که زندگی روزمره چقدر احمقانه میشود، در هر حال، میدانیم که جلسه روزانه منتظر ماست. در آنجا میتوانیم ارتباط با سایر معتادان در حال بهبودی را احیا کنیم، ارتباط با افرادی که میدانند چه چیزی را تجربه میکنیم، چرا که خود نیز آن را تجربه کردهاند. هیچ روزی نباید بدون آرامشی که تنها از این انجمن به دست میآوریم، سپری شود.

وقتی در بهبودی رشد میکنیم، همان مزایایی را به دست میآوریم که از حضور منظم در جلسات عاید ما میشود. صرف نظر از مدت زمان پاکی باید بدانیم همواره یک معتاد هستیم. درست است اگر چند روز در جلسات شرکت نکنیم، فوراً شروع به مصرف مقادیر زیادی از مواد مخدر نمیکنیم. اما هر چه به طور منظمتر در جلسات NA حضور یابیم، هویت خود را به عنوان معتادان در حال بهبودی بیشتر تقویت میکنیم و هر یک از جلسات ما را از تبدیل شدن مجدد به معتاد در حال مصرف دور نگه میدارد.

v

فقط برای امروز: قول میدهم حضور منظم در جلسات را به عنوان بخشی از الگوی جدید زندگی خود لحاظ کنم.
برای کسانی که در عشق خدا ودر عشق به بندگانش زندگی می کنند،
بهار جاودانه است.
15 شهريور
امروز حق دارم در خلوت اطاقم نيم ساعت با خودم خلوت كرده و در حالت مراقبه با خداي خودم گفتگویی داشته باشم. مي‌خواهم امروز میدان و چهارراه ذهن شلوغم را خلوت كرده و به خودم و نياز معنويم ارزش و اهميت قائل شوم. مي‌خواهم به درگيري‌هاي فكري كه براي من به گونه‌اي وابستگي دردناكي شده است، مدتي رهايي و آرامش دهم. امروز مي‌خواهم در سیروسلوک و معاشقه با خدايم بي‌مهابا باشم. مي‌خواهم در ارتباطم ديوانگي كنم. عاشقانه و از روی نیازم به او بگويم كه چقدر به او احتیاج دارم. امروز مي‌خواهم در مراقبه‌ام به او اجازه دهم من را ببوسد، مرا به آغوش بكشد و نوازشم كند. مي‌خواهم از وجود نازنينش انرژي زیادی بگيرم. مي‌خواهم در گوشه‌ي خلوت اطاقم در اوج تلاطم و پريشاني افكار، احساس كنم كه تنها نيستم. ذهن خود را باز مي‌گذارم تا خداوند پيامش را به من برساند. آيا حق دارم نيم ساعت مشغول دعا و مراقبه و عبادت باشم؟ آيا حق دارم وقتی برای سیرو سلوک به خودم بدهم، تا در عالم معنا در كنار نيروي برترم كه همه‌ی رمز بهبودی و چيزمایی که به من کمک کند، در دستان توانمندش قرار دارد در آرامش باشم؟
حق داري در آرامش و خلوت به خودت برسي!


 
15شهریور
( حضور منظم در جلسات )
 «در اثر تجربه گروهی یاد گرفتهایم افرادی که به طور منظم در جلسات شرکت می‌کنند، پاک میمانند.»
 کتاب پایه  *
برنامه NA الگوی جدیدی برای زندگی به ما ارائه میدهد. یکی از عوامل اساسی این الگوی جدید حضور منظم در جلسات است. برای تازهوارد، پاک ماندن تجربه جدیدی است. همه چیزهایی که زمانی آشنا بود، تغییر کرده است. افراد، مکانها و چیزهای قدیمی که در صحنه زندگی از ما پشتیبانی میکردند، رفتهاند. نگرانیهای جدیدی به وجود میآیند و دیگر از طریق مواد مخدر سرکوب نمیشوند و از بین نمیروند. مهم نیست چه پیش میآید، مهم نیست که زندگی روزمره چقدر احمقانه میشود، در هر حال، میدانیم که جلسه روزانه منتظر ماست. در آنجا میتوانیم ارتباط با سایر معتادان در حال بهبودی را احیا کنیم، ارتباط با افرادی که میدانند چه چیزی را تجربه میکنیم، چرا که خود نیز آن را تجربه کردهاند. هیچ روزی نباید بدون آرامشی که تنها از این انجمن به دست میآوریم، سپری شود. وقتی در بهبودی رشد میکنیم، همان مزایایی را به دست میآوریم که از حضور منظم در جلسات عاید ما میشود. صرف نظر از مدت زمان پاکی باید بدانیم همواره یک معتاد هستیم. درست است اگر چند روز در جلسات شرکت نکنیم، فوراً شروع به مصرف مقادیر زیادی از مواد مخدر نمیکنیم. اما هر چه به طور منظمتر در جلسات NA حضور یابیم، هویت خود را به عنوان معتادان در حال بهبودی بیشتر تقویت میکنیم و هر یک از جلسات ما را از تبدیل شدن مجدد به معتاد در حال مصرف دور نگه میدارد.
 * فقط برای امروز: قول میدهم حضور منظم در جلسات را به عنوان بخشی از الگوی جدید زندگی خود لحاظ کنم.

 
15شهریور از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
امروز من‌ اعتقاد دارم‌ كه‌ پيشرفت‌ روحاني‌ و بلوغ‌ عاطفي‌ براي‌ بهبودي‌ من‌ ضرورتي‌اجتناب‌ناپذير است‌. من‌ امروز از صميم‌ قلب‌ اعتقاد دارم‌ بخاطر تغييرات‌ كه‌ در جهت‌مثبت‌ انجام‌ پذيرفته‌ من‌ بايد از وجود خود احساس‌ رضايت‌ كنم‌. من‌ امروز خود را به‌همانگونه‌ كه‌ هستم‌ پذيرفته‌ام‌ و براي‌ ديگران‌ نيز اين‌ حق‌ را قائل‌ هستم‌ كه‌ همانگونه‌كه‌ مي‌خواهند زندگي‌ كنند، نه‌ بخاطر من‌ و مطابق‌ با سليقه‌ من‌.آيا من‌ ارتباط‌ خود را با خداوند ترميم‌ كرده‌ام‌ و براي‌ خدا و خود يك‌ دوست‌ هستم‌؟پروردگارا، مرا ياري‌ كن‌ تا بر احساس‌ متفاوت‌ بودن‌ با ديگران‌ غلبه‌ كرده‌ و خود راهمانگونه‌ كهه‌ هستم‌ بپذيرم‌ و از هم‌ صحبتي‌ با خود احساس‌ رضايت‌ كنم‌.آيا من‌ قادرم‌ كه‌ با يادآوري‌ مداوم‌ اينكه‌ امروز اين‌ تغييرات‌ مثبت‌ در زندگيم‌ مرا به‌ديگران‌ نزديك‌تر كرده‌ و موجب‌ شده‌ كه‌ زندگي‌ سالم‌تر و با نشاط‌تري‌ داشته‌ باشم‌ وانتخابهاي‌ بهتري‌ را انجام‌ دهم‌، نسبت‌ به‌ ترميم‌ پيوندهاي‌ گسسته‌ خود با ديگران‌اقدامات‌ ضروري‌ را بعمل‌ آورم‌؟آيا اين‌ تغييرات‌ مثبت‌ وجود خواهد گرديد كه‌ ديگران‌ مرا پذيراتر باشند و صداقت‌مرا باورنمايند؟
«دو صد گفته‌ چون‌ نيم‌ كردار نيست‌»