انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دوازدهم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نشان دادن فروتنی از طریق گمنامی 12 شهریور

«فروتنی محصولی است که به ما امکان رشد و ترقی در محیطی آزاد را میدهد و ترس از شناخته شدن به عنوان فردی معتاد از سوی کارفرمایان، خانوادهها و دوستان ما را از بین میبرد.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما شاید این مسئله را درک نکرده باشیم که «گمنامی اساس روحانی تمام سنتهای ماست.» از اینکه این امر چطور ممکن است، متعجب شدیم. گمنامی با زندگی روحانی ما چه ارتباطی دارد؟

پاسخهای زیادی برای این پرسش وجود دارد! از طریق حفظ و حراست از گمنامی خود، پاداشهای روحانی فراتر از حد تصور کسب میکنیم. در انجام کاری نیکو برای یک فرد و نگفتن آن به دیگران حسن بزرگی وجود دارد. به همین ترتیب، مقاومت در برابر تمایل به اعلام غرورآفرین عضویت خود در NA به مردم جهان—در واقع اینکه از همه بخواهیم از خوب بودن ما تعریف کنند—موجب میشود حتی برای بهبودی خود ارزش بیشتری قائل شویم.

بهبودی هدیهای است که از نیرویی برتر از خود دریافت کردهایم. خودستایی درباره بهبودی، طوری که آن را نتیجه عمل خود بدانیم، به احساس غرور و خودبزرگبینی منجر میشود. اما حفظ گمنامی منجر به فروتنی و احساس شکرگزاری میگردد. خود بهبودی پاداش است؛ تحسین عمومی نمیتواند آن را ارزشمندتر سازد.

v

فقط برای امروز: خود بهبودی پاداش است؛ نباید بهبودی خود را به طور عمومی اعلام کنم. از گمنامی خود حفظ و حراست میکنم.
حواس خودرا تحت تسلط درآور،
ذهنت را مانند زنبوری که گرد نیلوفرهای آبی می چرخد بر عشق متمرکز کن.
همیشه کلام پاکان وفرزانگان را با خود تکرار کن.
12 شهريور کدا
فقط براي امروز سعي مي‌كنم كه از عادت‌هاي ناسالم و افکار و رفتارهای ناسالم و خسارت وارد کردن به خود و ديگران دست بردارم. اگر غير از اين باشد حتماً در اعمالم تجديد نظر خواهم كرد. امروز با ارتباط بيشتر با راهنمايم اعمالم را تحت نظر خواهم داشت. امروز مي‌دانم كه اگر دست از رفتار گذشته‌ام برندارم، به راحتي به هم ريخته و زندگيم آشفته خواهد شد. افکار و رفتار در ادامه دادن به اصول برنامه‌ی خودیاری توانايي دارند، كه من را کمک و یاری و آرامتر كند. سعي مي‌كنم كه سرنخ مشكلات را با نوشتن ترازنامه روزانه پيدا كنم. اصولاً هيچ كس قادر به تغيير دادن من نيست و من هم نمي‌توانم كسي را تغيير دهم، ولي خودم اگر بخواهم با كمك خداوند مي‌توانم در خود تغييراتي هر چند كوچك ايجاد نمایم. زندگي آشفته و گذشته‌ي من نشان مي‌دهد، كه بيشترين ضربه را خودم به خودم زده‌ام. اين اعمال از روي بيماري من بوده و همين بيماري در گوشه‌اي مخفي و در کمین مانده شده است و مي‌تواند به كمك خودم به راحتي من را در مسير نابودي قرار دهد. آيا هنوز هم مي‌خواهم در مقابل اعمال ديگران واكنش نشان بدهم؟ آيا همين واكنش‌هاي من نبود كه مرا به تباهي و نیستی كشاند؟
خود قادر هستم زندگيم را ويران كنم!


 
12شهریور
( نشان دادن فروتنی از طریق گمنامی )
 «فروتنی محصولی است که به ما امکان رشد و ترقی در محیطی آزاد را میدهد و ترس از شناخته شدن به عنوان فردی معتاد از سوی کارفرمایان، خانوادهها و دوستان ما را از بین میبرد.»
 کتاب پایه  *
بسیاری از ما شاید این مسئله را درک نکرده باشیم که «گمنامی اساس روحانی تمام سنتهای ماست.» از اینکه این امر چطور ممکن است، متعجب شدیم. گمنامی با زندگی روحانی ما چه ارتباطی دارد؟ پاسخهای زیادی برای این پرسش وجود دارد! از طریق حفظ و حراست از گمنامی خود، پاداشهای روحانی فراتر از حد تصور کسب میکنیم. در انجام کاری نیکو برای یک فرد و نگفتن آن به دیگران حسن بزرگی وجود دارد. به همین ترتیب، مقاومت در برابر تمایل به اعلام غرورآفرین عضویت خود در NA به مردم جهان—در واقع اینکه از همه بخواهیم از خوب بودن ما تعریف کنند—موجب میشود حتی برای بهبودی خود ارزش بیشتری قائل شویم. بهبودی هدیهای است که از نیرویی برتر از خود دریافت کردهایم. خودستایی درباره بهبودی، طوری که آن را نتیجه عمل خود بدانیم، به احساس غرور و خودبزرگبینی منجر میشود. اما حفظ گمنامی منجر به فروتنی و احساس شکرگزاری میگردد. خود بهبودی پاداش است؛ تحسین عمومی نمیتواند آن را ارزشمندتر سازد.
* فقط برای امروز: خود بهبودی پاداش است؛ نباید بهبودی خود را به طور عمومی اعلام کنم. از گمنامی خود حفظ و حراست میکنم
12شهریور  a day at a time
آموختن‌ اينكه‌ چگونه‌ با ديگران‌ در صلح‌ و آرامش‌، برادر گونه‌ و با احترام‌ زندگي‌كرد، تجربه‌اي‌ دل‌انگيز و ماجرايي‌ تكان‌ دهنده‌ است‌. همه‌ ما در برنامه‌ به‌ اين‌ حقيقت‌پي‌ برده‌ايم‌ كه‌ تنها در صورتي‌ قادر خواهيم‌ بود كه‌ از اين‌ تجربه‌ گرانبها بخوبي‌استفاده‌ نمائيم‌ كه‌ زماني‌ را براي‌ بررسي‌ و شناسايي‌ اشتباهاتي‌ كه‌ در گذشته‌ كرده‌ايم‌و اثرات‌ ناشي‌ از آن‌ مصرف‌ نمائيم‌. همه‌ ما نيازمند آنيم‌ كه‌ مسئوليت‌ كليه‌ خطاها وندانم‌ كارهاي‌ گذشته‌ خود را پذريرفته‌ و در صدد جبران‌ بنمايم‌؟خداوندا، مرا كمك‌ كن‌ تا با صداقت‌ كامل‌ و با يك‌ بازنگري‌ عميق‌ از خود دريابم‌ كه‌چگونه‌ رفتار معتاد گونه‌ من‌ در گذشته‌ موجب‌ آزار ديگران‌ گرديده‌ است‌.آيا من‌ تشخيص‌ داده‌ام‌ كه‌ با كمك‌ خداوند و برنامه‌ قادرم‌ كه‌ با اقرار به‌ عجز و ناتواني‌خود در برابر مواد مخدر اولين‌ گام‌ را در راه‌ بهبودي‌ بردارم‌؟آيا من‌ مي‌دانم‌ كه‌ پذيرفتن‌ مسئوليت‌ اشتباهات‌ من‌ در گذشته‌ جزيي‌ از برنامه‌ بهبودي‌من‌ مي‌باشد؟
«بازپروري‌ قبول‌ مسئوليت‌ اشتباهات‌ گذشته‌ است‌»