انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: سنت اول
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رفاه عمومی ما می بایست در رأس قرارگیرد. بهبودی شخصی هر یک از ما به یگانگی الکلی های گمنام بستگی دارد.
اتحاد الکلی های گمنام امیدوار کننده ترین کیفیتی است که در این انجمن وجود دارد. حیات ما و کسانی که به ما ملحق می شوند به این سنت بستگی دارد. عدم یگانگی ما نابودی الکلی های گمنام خواهد بود و بدون همبستگی نبض انجمن از طپش باز می ماند. شریان های جهانی ما، رحمت خداوند را که زندگی می بخشد منتقل نکرده و هدیه پروردگار بدون نتیجه ضایع می شود. الکلی ها مجدداً انزواگرایی را پیش گرفته و می پرسند، الکلی های گمنام چه چیز فوق العاده ای ممکن است باشد؟
عده ای مشتاقانه سؤال می کنند، بنابراین فرد در الکلی های گمنام اهمیت چندانی ندارد؟ آیا گروه به او تحکم کرده است و بلعیده خواهد شد؟
با صدایی رسا و مطمئن پاسخ می دهیم ((خیر)). ما اعتقاد داریم، هیچ انجمنی این چنین مصرانه به افراد خود توجه نمی کند و آزادیش را چه از لحاظ طرز فکر، رفتار و گفتار تضمین نمی کند، هیچ کس نمی تواند باعث اخراج دیگری شود و او را تنبیه نماید. دوازده قدم پیشنهاداتی برای بهبودی است و دوازده سنت که یگانگی الکلی های گمنام را ضمانت می کند حتی کلمه ((نکنید)) را به کار نمی بردو مکرراً ((ما می بایست)) را خاطرنشان می سازد و نه ((تو باید)).
بسیاری معنای این گفته را که حاکی از آزادی فردی استHeart
یعنی همانکه اعضا در جلسات می گویند که از من به ما تبدیل شدن و یک خط روی خود کشیدن، به منافع جمع احترام گذاشتن و خود را عضو کوچکی از کل دانستن، به درک این رسیدن که ما با دیگران یکسان هستیم و هیچوقت شخصیت من بر دیگران ارجحیت ندارد. پیام سوال اینست که اگر به منافع مشترک احترام بگزاریم در اکثر مواقع منافع شخصی ما هم در اولویت قرار می گیرد ، چون بهبودی ما هم جزئی از منافع یکی از چیزهایی که من در حین کارکرد قدمها درباره خودم متوجه شدم این بود که توجه به دیگران و مد نظر قرار دادن آنها در مسائل برای من بسیار کار سخت و مشقت باری بوده و هنوز هم بعضی مواقع هست؛به نظر من سنت اول با طرح این موضوع(الویت منافع جمع)بهبودی من رو به طور اساسی به چالش می کشه.سنت اول یادآور می شود به عقاید و نظرات مخالف احترام بگذار تا گروه حفظ شود.پارادوکس برنامه اینجاست که ما وقتی سعی در حل مشکلات دیگران می کنیم بطور معجزه آسایی مشکلات خودمان حل می شود!مشترک استاتحاد در انجمن معتادان گمنام آنقدر گرانبها ست كه اگر خواسته باشيم بين خود محوري شخصي و منافع مشترك يكي را انتخاب كنيم بايد منافع na رااترجيح دهيم به خواسته هاي شخصي و با برداشت آگاهانه نسبت به اعضاي معتادان كمنا