انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-یازدهم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1۱ مرداد تمرین صداقت

«وقتی احساس میکنیم در دام افتادهایم یا تحت فشار قرار گرفتهایم، صداقت داشتن قدرت روحانی و عاطفی زیادی را میطلبد.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما سعی میکنیم با دروغگویی از موقعیتی دشوار خلاص شویم اما بعداً مجبور به تحقیر خود و گفتن حقیقت شویم. برخی از ما حتی وقتی میتوانیم به راحتی حقیقت را بگوییم، ماجراهای خود را طبق عادت تحریف میکنیم. هر بار سعی میکنیم از داشتن صداقت دوری کنیم، بر عکس نتیجه میگیریم. صداقت ممکن است دشوار باشد، اما دردسری که در صورت عدم صداقت باید تحمل کنیم، معمولاً خیلی بدتر از دشواری گفتن حقیقت است.

صداقت یکی از اصول اساسی بهبودی است. این اصل را درست از ابتدای بهبودی یعنی وقتی سرانجام عجز و غیر قابل اداره بودن خود را اقرار میکنیم، اجرا مینماییم. هر بار که با انتخاب زندگی در خیال یا زندگی بر اساس زندگی آن طور که هست، روبرو میشویم، اجرای اصل صداقت را در پیش میگیریم. آموختن صداقت همواره آسان نیست، خصوصاً پس از پنهانکاری و خودفریبی ما در دوران اعتیاد. شاید وقتی صداقت نویافته خود را آزمایش میکنیم، صدای ما بلرزد. اما پس از مدتی صدای حقیقتی که از دهان خود ما خارج میشود، هر تردیدی را برطرف میکند: صداقت احساس خوبی دارد! زندگی بر اساس حقیقت آسانتر از زندگی بر اساس دروغ است.

v

فقط برای امروز: از زندگی با وجود تمام فشارها و سختیهای آن صادقانه استقبال میکنم. صداقت را تمرین میکنم، حتی اگر انجام آن ناراحتکننده باشد. صداقت به تلاشهای من برای پاک زندگی کردن و بهبودی کمک میکند.
مگذار اندیشه ای ناپاک یا پلید به محراب قدسی قلبت راه یابد.
11مرداد
وقتي امروز به يادم مي‌آيد كه در گذشته براي رهايي از دست وابستگي‌ها غالباً تحت تأثير افكار بيمارگونه‌ام که فکر می‌کردم با شور و اشتياق و اراده‌ی كامل سوگند مي‌خوردم، كه هرگز دوباره به سراغ‌شان نمي‌روم، ولي نمي‌دانم چرا آن همه‌ی شور و حرارت و قسم و قول و عهد نتيجه نمي‌داد. شايد بارها و بارها اين اعمال را انجام داده باشيم، تنها چيزي كه به من رسيد احساس گناه، خجالت و بي‌ارادگي و از بين رفتن اعتمادبه نفس باقي مانده بود. وقتي به پاي عهد و پيمان که گذاشته بودم مي‌رسيدم، با اعتماد و باور كامل از خودم انتظار عمل به آن‌را داشتم، ولي یک چيزي قدرتمند باعث مي‌شد، همه‌ی قول و قرارها را فراموش كنيم. اصول برنامه مي‌گويد براي قطع وابستگي‌ها ما به چيزي علاوه بر بينشي كه سه مكتب پزشكي، روان‌پزشكي و جامعه‌شناسي در اختيارمان مي‌گذارد نياز دارم. آن هم نياز معنوي است، همان ابزاريست كه اصول برنامه‌ی خودیاری به ما پيشنهاد مي‌كند. آيا اعتقاد دارم كه ارتباط و وابستگي به خداوند بهترين جايگزين براي وابستگي‌هاي ويرانگر و بدرد نخور است؟
از تجربيات موفق ديگران سود مي‌بریم!
انديشه امروز 
a day at a time 
يازدهم مرداد 

شايد حمله له نقاط ضعف ديگران ساده ترين کاري بود که در طول دوران اعتياد بسياري از ما فقط بخاطر آنکه خودر ااز زير ذره بين خارج کنيم ، انجام داده ايم . امروز به کمک برنامه مي آموزيم که چگونه جهان بيني قديمي خود را رها سازيم و با کارکردن صميمانه با ديگران جهت رفع نواقص شخصيتي خود تلاش نماييم . آموخته ايم که با يک بازنگري عميق در وجود و عملکرد خود تمام نقاط عف و نواقص اخلاقي خود را شناسايي کرده و از خداوند بخواهيم که ما را در جايگزين کردن آنها با صفات خوب ياري دهد . آيا من تلاش ميکنم که رهنمودهاي برنامه را همانگونه که هست بکار بندم . ؟
من امروز آموخته ام که استفاده از مواد مخدر تنها نشانه اي از اختلالات رواني و رفتاري من بوده است و استفاده نکردن از مواد تنها يک نقطه شروع است .آغازي است که مي تواند مرا در تصحيح شيوه تفکر و رفتارم ياري دهد . 
آيا من مي دانم که بدون انجام اين تغييرات قادر نخواهم بود که به آرامش واقعي دست يابم ؟
آيا من با فروتني کامل از خداوند مي خواهم که مرا در رفع اين نواقص اخلاقي ياري نمايد ؟

" بهبودي گام به گام ، روز به روز . " 


انديشه امروز 11 مرداد 
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام و سايت بانيان بهبودي مجاز مي باشد .
 www.forum.banianbehboodi.ir
www.banianbehboodi.ir