انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هشتم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
8 مرداد ترازنامه مستمر

«تداوم تهیه ترازنامه شخصی بدین معناست که ما به بررسی خود، اعمال، نگرشها و روابط خود به طور مستمر عادت میکنیم.»

کتاب پایه

v

تهیه ترازنامه مستمر عاملی مهم در الگوی جدید زندگی ماست. در دوران اعتیاد، تا کمترین حد ممکن خود را بررسی میکردیم. از شیوه زندگی خود راضی نبودیم، اما احساس نمیکردیم قادر به تغییر شیوه زندگی خود باشیم. احساس میکردیم بررسی خود، عمل دردناک و بیهودهای است.

امروز، همه این احساسات تغییر کرده است. در حالی که در برابر اعتیاد خود عاجز بودیم، نیرویی برتر از خود را پیدا کردهایم که در قطع مصرف به ما کمک کرده است. در حالی که زمانی در پیچ و خم زندگی احساس سردرگمی میکردیم، با کمک گرفتن از تجربه معتادان در حال بهبودی انجمن خود و از طریق برقراری رابطه رو به رشد خود با نیروی برتر، راهنمایی کسب کردهایم. نباید احساس کنیم که هنوز در دام الگوهای مخرب گذشته خود هستیم. اگر بخواهیم میتوانیم زندگی خود را تغییر دهیم.

با تعیین الگوی مستمربرای تهیه ترازنامه، به خود این فرصت را میدهیم هر چیزی را که در زندگیمان مؤثر نیست، تغییر دهیم. اگر انجام کاری را شروع کردهایم که مشکل ایجاد میکند، میتوانیم رفتار خود را قبل از اینکه کاملاً از کنترل خارج شود، تغییر دهیم. اگر کاری انجام میدهیم که از وقوع مشکل جلوگیری میکند، میتوانیم از آن هم یادداشت برداریم و خود را به انجام کاری که مؤثر است، تشویق کنیم.

v

فقط برای امروز: قول میدهم در الگوی جدید زندگی خود، تهیه ترازنامهای مستمر را در نظر بگیرم.
زمان غنی ترین گنجینه هاست.پس مراقب هر لحظه باشید.
آن را به نیکی وبا خرد به کار گیرید.
روزی که دست برادری را نگرفته اید ویا باری از دوش کسی در راه دشوار زندگی بر نگرفته اید،
پس بی تردید از دست رفته است.
8 مرداد
وقتي به گذشته نظر مي‌كنم كه همه چيز برايم نامطلوب و نااميدكننده بود و ديگر توانايي كاري را نداشته و كاملاً افسرده و منزوی شده بودم و حتي چند باري دست به خودكشي هم زدم، هیچ چیزی هم قادر نبود به من کمک کند، همه چیز رنگ باخته و سایه‌ی مرگی دردناک را بالای سرم اخحساس می‌کردم، من بازی نکرده باخته بودم. از اين كه امروز اين اصول روی من تأثیر گذاشت و با آرامش به زندگي خود ادامه مي‌دهم، خودم هم گاهي متعجب مي‌شوم. امروز نتيجه مي‌گيرم كه عواطف و احساسات من در دوران بهبودي زياد اهميت ندارند، بلكه رفتاري كه از من سر مي‌زند و كارهايي كه انجام مي‌دهم مهم است. وقتي دچار افسردگي و ترس مي‌شوم سعي مي‌كنم كه با رفتن به جلسات و مرور كاركرد قدم‌ها بر احساس و افكار ناخوشايند خود غلبه كنم. امروز قادرم كه عمده هدفم را در برنامه بدون توجه به عواطف و احساساتم که بیمار هستند، اصول برنامه‌ی خودیاری را در مسير درست بهبودي به كار گيرم. اکنون هدف‌دارم و هدفم زندگی کردن بدون دخالت در امور دیگران است. باید متوجه باشم که انرژیم را در کجا مصرف کنم که کم نیاورم و برای تامین آن به سمت وابستگی‌های مخرب روی بیاورم.
اهداف برنامه را جدي بگير!
بازتابهاي روزانه الکليهای گمنام
8مرداد
بخشش
او چیزی بهتر از طلا را کشف کرده است.ممکن است در نگاه اول در نیابد به رگه ای بی انتها دست یافته است که تنها در صورتی که تا انتهای عمر از ان برداشت کرده و تمام محصول ان را به دیگران ببخشد برای او سود اور خواهد بود
الکلیهای گمنام
سهم من در سنت هفتم چیزی بیشتر از کمک مالی برای پرداخت قهوه بوده و حس پذبرش و تعلق به یک گروه را شامل میشود.برای اولین بار میتوانم مسوولیت پذیر باشم زیرا حق انتخاب دارمومیتوانم اصول کنار امدن با مشکلات زندگی روزانه را از طریق مشارکت در {{کسب و کار}}الکلیهای گمنام یاد بگیرم.از طریق خود کفایی میتوانم دین خود را به انجمن پرداخت کنم.انجمن دین عظیمی به گردن من دارد و پرداخت این دین نه تنها اطمینان از عدم مصرف دوباره الکل را میطلبد بلکه تضمین میکند گروه الکلیهای گمنام زمان نوه های من نیز وجود خواهد داشت
انديشه امروز 8 مرداد 
a day at a time 
 اکنون که درک کرده ام اعتماد و قدرت ناشي از مصرف مواد هيچگونه کاربردي در حل مشکلات روزانه ام ندارد در جستجوي شهامتي که مرا در تغيير چيزهايي که در توان من است تنها براي 24 ساعت دعا ميکنم . بدون شک اين شهامت ، قدرتي نيست که با تبديل من به يک سوپر من ، مرا قادر سازد که با تمام مشکلات زندگي روبرو شده و به پيروزي دست يابم . در مقايسه من به شهامتي نياز دارم که با حل مسائل ، امروز مرا به فردا پيوند زند . شهامتي که مداوم باشد و هوشيارانه مانع از پرداختن من به نگرانيها و اضطرابهايي گردد که ربطي به مسائل امروز ندارد . 
شهامت امروز براي من چه معنايي دارد ؟
آيا من تنها بايد به اموري بپزدازم که شانسي در جهت تغيير آنها دارم ؟
آيا من مي دانم که تغييرات را نخست بايد از خود شروع کنم ؟
و اين تغييرات را در هر روز براي همان روز ادامه دهم ؟
آيا من درک کرده ام که پذيرش شرايطي که قادر به تغييرش نيستم يک نوع شهامت است ؟
من امروز از خداوند درخواست مي کنم که توانايي روبرو شدن با مسايل روزانه را به من ارزاني دارد تا با اين مشکلات روبرو شده و تعادل زندگي خود را حفظ نمايم . 

" شهامت روبرو شدن با مسائل زندگي در همان روز است . " 

کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام سايت و تالار بانيان بهبودي مجاز مي باشد . 
www.forum.banianbehboodi.ir
www.banianbehboodi.ir