انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هفتم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

توقعات 7 مرداد

«وقتی متوجه نیاز خود به بخشوده شدن میشویم، به بخشندگی بیشتر تمایل پیدا میکنیم.»

کتاب پایه

v

رفتار ما نسبت به دیگران در زندگی، انعکاسی از رفتار ما نسبت به خود است. وقتی خواهان کمال خود هستیم، آن را از اطرافیان خود نیز میخواهیم. وقتی برای اصلاح و تغییر زندگی خود در بهبودی تلاش میکنیم، شاید از دیگران نیز انتظار داشته باشیم مانند ما سخت تلاش کنند و با همان سرعتی که ما بهبود پیدا میکنیم، آنها نیز بهبود یابند. همان طور که ما اغلب از اشتباهات خود نمیگذریم، شاید وقتی دوستان و اعضای خانواده توقعات ما را برآورده نمیکنند، از آنها فاصله بگیریم.

کارکرد قدمها به ما در فهم محدودیتها و انسانیت خود کمک میکند. به شکستهای خود به عنوان اشتباهات انسانی مینگریم. متوجه میشویم هرگز کامل نخواهیم بود و در مواقعی خود و دیگران را ناامید خواهیم کرد. انتظار دستیابی به بخشش را داریم.

وقتی یاد میگیریم خود را با مهربانی بپذیریم، میتوانیم به دیگران نیز با همین قلب پذیرا و صبور نگاه کنیم. این افراد نیز انسان هستند، سعی میکنند حداکثر توان خود را به کار گیرند و گاهی اوقات به قدر کافی موفق نمیشوند.

v

فقط برای امروز: با صبر و بخششی که برای خود جستجو میکنم، با دیگران رفتار میکنم.

چه کسی در میان افراد بشر شاد ترین ومتبرک ترین است؟
ان کس که خواست خدارا می داند وآن را دنبال می کند.

7 مرداد
ما براي ادامه دادن به زندگيمان از كمك يكديگر بهره مي‌گيريم. يكي از عواملي كه موجب مي‌شود تا از ديگران كمك بگيريم اطمينان متقابل به همديگر است. این روش در برنامه وفاداري هر يك از ما به اصول برنامه، نقطه عطف و اطمينان است، كه ما را به يكديگر وصل مي‌كند مانند: همدردي، همدلي و همزباني سه اصل عشق در وجود افراد در قالب خدمتگزاري متجلي مي‌شود. آيا به خاطر آشنايي با برنامه و دوستان بهبودي از خداوند تشكر مي‌كنم؟ آيا مي‌دانم كه ارتباط من و دوستان بهبودي يك رابطه‌ی دوجانبه است؟ يعني در مقابل انتظاراتم كه برآورده مي‌شود من هم متقابلاً عشق و انرژيم را به آنها تقديم مي‌كنم؟ بهترين هديه آن است كه بدون چشم‌داشت تقديم شود و در اختيار كساني قرار گيرد كه به آن نياز دارند. آيا براي وفاداري به گروه و اصول برنامه‌ی خودیاری از خداوند تقاضاي كمك مي‌كنم؟ من براي رهايي از وابستگي‌ها و پاك زيستن نياز به خدمتگزاري به تازه واردان دارم و برای این کار نیاز به انگیزه دارم. چه انگیزه‌ای بهتر از کمک به احساس درونم که به یک همدرد کمک کنم؟ ما با هديه دادن گرفته‌هايمان زندگيمان را بيمه مي‌كنيم.
کمک به همدرد کلید موفقیت است!
انديشه امروز 7 مرداد ماه 
 a day at a time 
ماداميکه فرد با ترديد به دعا و نيايش ادامه مي دهد امکان بروز نتايج محتمل مي باشد . در صورت تداوم بیشتر تقريبا بطور قطع او آرامش بيشتر ، ترس کمتر و خشم کمتري را تجربه خواهد کرد . به مرور زمان شهامتي را به دست خواهد آورد که تشنج آفرين نيست . او قادر خواهد بود که شکستها و پيروزيها را همانگونه که اتفاق افتاده اند بنگرد بدون آنکه قصد توجيه کردن آنها را داشته باشد و مسايل و مشکلات بصورتي سازنده به نظر خواهد رسيد و نقش تخريبی خود را از دست خواهند داد و او  آزادتر و هشيار تر خواهد شد . 
آيا اتفاقات فوق العاده و غير قابل پيش بيني در زندگي جديد من روي داده است ؟
آيا من قادر خواهم بود که از طريق دعا کردن و ارتباط با خداوند به زندگي خود سر و ساماني بخشم ؟
آيا من مي توانم از مواجهه با مشکلات نهراسم و بدون ترس از دست دادن چيز و يا شخصي هر روز با شهامت بيشتر دوست داشتن را تجربه کنم بدون آنکه از چيزي وحشت داشته باشم ؟
آيا من درک کرده ام که خداوند خواهان آنست که اتفاقات خوب زندگي مرا پربارتر و زيباتر نمايد و خواست او سرانجام عملي خواهد شد ؟
" آرام باش و بدان که خداوند در زندگي تو حضور دارد . " 
انديشه امروز 7 مرداد 
 a day at a time 
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام سايت و تالار بانيان بهبودي مجاز مي باشد . 
www.forum.banianbehboodi.ir