انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-ششم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
6 مرداد اسرار و صمیمیت

«میترسیدیم اگر خود را همان طور که هستیم نشان دهیم، مطمئناً طرد شویم.»

کتاب پایه

v

برقراری روابط بدون وجود موانع، روابطی که در آن با احساسات خود راحت باشیم، چیزی است که مورد پسند بسیاری از ماست. در عین حال، برقراری این صمیمیت از تقریباً تمام موقعیتهای زندگی ترس بیشتری را در ما ایجاد میکند.

اگر چیزهایی را که موجب ترس ما میشود، بررسی کنیم، معمولاً به تلاش خود برای پنهان کردن یکی از جنبههای شخصیت خود که از آن خجالت میکشیم، پی میبریم، جنبهای که حتی آن را به خود نیز نقبولاندهایم. نمیخواهیم دیگران از ناامنیها، رنج یا احتیاج ما مطلع شوند. بنابراین، از بر ملا کردن آنها صرفاً خودداری میکنیم. شاید تصور کنیم اگر کسی از نواقص ما خبر نداشته باشد، این نواقص دیگر وجود نخواهند داشت.

اینجاست که روابط ما قطع میشود. هر کسی که وارد زندگی ما میشود، از نقطه‌ای که اسرار ما شروع می‌شود، فراتر نخواهد رفت. برای حفظ صمیمیت در یک رابطه، ضروری است نواقص خود را اذعان کنیم و آنها را بپذیریم. وقتی این کار را انجام میدهیم، مخفیگاه انکار که برای پنهان نگاه داشتن این مسائل ساخته شده، نابود میشود و ما قادر به برقراری روابط با دیگران خواهیم شد.

v

فقط برای امروز: برای به مشارکت گذاشتن ضمیر درونی خود فرصتهایی دارم. از این فرصتها بهره میگیرم. به کسانی که دوست دارم نزدیکتر میشوم.

در خدا زندگی کن!
با خدازندگی کن!
برای خدا زندگی کن!
آنگاه هیچ گاه دچار خطا نخواهی شد.
6 مرداد
براي رسيدن به آرامش درونی كه امروزه معناي واقعي آن را درك مي‌كنم، به تأیید ديگران و ماديات تكيه مي‌كردم. امروز كه با اصول برنامه‌ی خودیاری، قدرت نگريستن به جهان پيرامون را به من داده است، متوجه شده‌ام كه اگر مسير زندگي را فرض كنم كه فلش جهت راست است، من سال‌ها به سمت چپ مي‌رفتم و ادعا مي‌كردم كه زندگي مي‌كنم و در مسیر درست هستم، در حالي كه تجربه نشان داد که اشتباه مي‌كردم. امروز مي‌دانم كه صلح و آرامش و دوستی در وجود خودم است و براي پرورش آن نياز دارم كه به آن بهاء دهم و با تمام وجودم طالب آن باشم. آيا امروز رفتار ديگران، مثل سابق مرا وادار به واكنش مي‌كند؟ آيا آرامش کنونی‌ام آنقدر ارزشمند است كه آن را از دست ندهم؟ امروز مي‌دانم كه ارزش دارم و خداوند مرا با ارزش و براي انجام كاري خلق كرده است. من سعی دارم آرامش خودم را به هيچ قيمتي از دست ندهم و هيچ‌كس نتواند به اين راحتي و آساني مرا از مسير بهبودي و آرامش خارج كند. خداوندا: تو را سپاسگزارم كه سرچشمه‌ی امنيت معنوي و روحاني را كه سال‌ها در جست‌جويش بودم در وجودم جوشانده‌اي و مرا سيراب مي‌كني.
آرامش فقط در وجود خودمان است!
انديشه امروز 6 مرداد
 a day at a time
شهامت مطلق را اينگونه تعريف کرده اند که ما بودن حضور هيچ شاهدي کاري را که به گونه اي انجام دهيم که گويي تمام جهانيان نظاره گر آنند . همراه با رشد کردن و پيشرفت در برنامه ما به ماهيت ترس مداومي که وجود ما را گرفته پي ببريم و مي آموزيم که چگونه با آن کنار بياييم . ماتشخيص مي دهيم که هر واقعه ناگوار و هر شرايط دشواري فرصتي است که از طرف خداوند در زندگي ما بوجود آمده که شهامت از روي فروتني و تواضع خود را توسعه دهيم . 
آیا من درک کرده ام که تشويق و هورا براي تقويت روحيه و شهامت من تنها يک تمرين براي تشويق کردن مي باشد ؟
آيا من مي توانم بر ترسهايي که در وجود من ريشه دوانيده اند ، مثل ترس از دست دادن کسي که دوست دارم و يا ترس گم کردن چيزي غلبه کنم ؟
آيا شهامت من از ايمان من به خداوند و  حضور او ناشي نمي شود؟ از آنجاييکه تمام غيرممکنها از طريق خداوند ممکن مي شود آيا من قادر خواهم بود که بر ترسهايي که موجبات ناراحتي مرا فراهم مي کند فائق آيم ؟
خداوندا ، به من کمک کن تا از ترس و نگراني رها شوم . 
" دعا کردن معنايي عميق تر از سوت زدن در تاريکي دارد . " 
انديشه امروز 6 مرداد 
 a day at a time 
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام سايت و تالار بانيان بهبودي به آدرس www.forum.banianbehboodi.ir مجاز مي باشد . ​