انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-پنجم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ما بهبود پیدا میکنیم 5 مرداد

«پس از آمدن به NA ، خود را در میان گروه بسیار ویژهای از افراد یافتیم که مانند ما درد کشیدهاند و بهبودی پیدا کردهاند. از طریق تجربیات آنها که به رایگان با در میان گذاشته شد،

برای خود امید یافتیم. اگر برنامه برای آنها مؤثر بوده، برای ما نیز مؤثر است.»

کتاب پایه

v

تازهوارد مضطرب و آشفته به اولین جلسه خود قدم میگذارد. افراد گروه رفت و آمد میکنند. اسباب پذیرایی و نشریات آماده شده است. پس از اینکه همه در جای خود مستقر شدند، جلسه شروع میشود. تازهوارد پس از نگاهی بهتزده به جمع عجیب حاضران در جلسه از خود میپرسد: «چرا باید در زندگی خود به این افراد اطمینان کنم؟ از این گذشته، آنها نیز مانند من گروهی معتاد هستند.»

گرچه شاید درست باشد که وقتی به اینجا آمدیم اعضای زیادی بودند که نفع زیادی برای ما نداشتند، اما تازهوارد به زودی میفهمد که شیوه زندگی امروز ما ارزشمند است. جلسات ما پر از معتادانی است که زندگیشان به کلی عوض شده است. ما با وجود همه مشکلات، در حال بهبودی هستیم. تازهوارد میتواند با جایی که قبلاً بودهایم ارتباط برقرار کند و به جایی که اکنون هستیم امیدوار شود. امروز، هر یک از ما فرصت بهبودی را در اختیار داریم.

بله، میتوانیم زندگی خود را به نیروی برتر خود و معتادان گمنام بسپاریم. تا وقتی برنامه را انجام میدهیم، پاداش ما قطعی است: رهایی از اعتیاد فعال و شیوه بهتری برای زندگی.

v

فقط برای امروز: بهبودی که در معتادان گمنام پیدا کردهام چیز مطمئنی است. از طریق استوار کردن زندگی خود برآن، میدانم رشد خواهم کرد.

آن روز ،امروز است.
زمان حال است.
مکان ،این جاست.
هرکارنیکی که می خواهی انجام دهی،همین جا واکنون به آن عمل کن.
منتظر فردا مشو.
روزی خواهد رسید که فردایش را نخواهیم دید.
5 مرداد
براي پيدا كردن ريشه‌ی ناملايمات و عدم آرامش، در نهايت به وابستگي و هم‌وابستگی ناسالم مي‌رسم. براي رهايي از انواع وابستگي‌ها نياز به يك منبع پرانرژي است كه جايگزيني مناسب براي وابستگي‌ و هم‌وابستگی‌ها باشد. آيا نشان دادن عكس‌العمل و واکنش در مقابل عمل کرد و افکار ديگران طبق روش سابق نيست؟ آيا هنوز هم امنيت عاطفي خودم را در تلاش جهت مسلط شدن و يا هم‌وابستگي به ديگران تلف مي‌كنم؟ اصول برنامه مي‌گويد هم‌وابستگي نوعي سلطه‌جويي براي گرفتار کردن ديگران در دام هم‌وابستگي‌هاي عاطفي و احساسي مي‌باشد. امروز مي‌دانم براي انتقال پيام رهايي از هم‌وابستگي‌ها و انجام اصول برنامه نياز دارم كه در ابتدا خودم اين رهايي و نجات را تجربه كنم. سپس مي‌توانم با نگاهي دقيق و موشكافانه از روی تجربیات خود و دیگران به كليه هم‌وابستگي‌ها، ريشه آن‌را در خودم شناسايي كنم. دانش برنامه فراتر از باورهاي موجود بشري است. لذا بدون ادعا به خودم می‌گوید که به خودم برسم و فقط کارهای خودم را انجام دهم و اگر چنانچه کسی کمکی از من خواست به او کمک کنم و هرگز در کار کسی مداخله نکنم، زیرا بیماری من عادت به فضولی دارد.
اوّل خودت بعد ديگري!
انديشه امروز 5 مرداد 
a day at a time 
در برنامه من آموخته ام که به خاطر وابستگي به خداوند هيچ توضيح منطقي به هيچ کس بدهکار نيستم . در حقيقت من امروز دلايل بسيار محکمه پسندي دارم که ثابت کنم وابستگي به خداوند ناشي از ضعف شخصيت نيست . براي من اين وابستگي از کمال قدرت سرچشمه ميگيرد . اين نتيجه سالها تجربه است که مردان و زناني که فاقد ايمانند ، شهامت و شجاعت نيز ندارند . من به خداوند معتقدم و از اين بابت احساس شرم نمي کنم و اجازه مي دهم که عظمت و قدرت خداوندي از طريق من و اطرافيانم به نمايش در آيد . 
آيا من همانگونه که فکر ميکنم عمل ميکنم ؟
بدون شک ايمان من با توجه به کارهايي که خداوند در زندگي ديگران انجام داده است تقويت خواهد شد . 
من دريافته ام که افراد با شهامت ، مردمان خوشحال و آنهايي که زندگي خود را سرشار از معجزات خداوندي ميدانند کساني هستند که به ايمان و اعتقاد خود افتخار مي کنند و آنرا ابراز مي نمايند . 
آیا من قادرم که با نظري به پيرامون خود دريابم که چگونه خداوند اراده خود را در زندگي افرادي که به او اعتقاد دارند به ظهور مي رساند ؟
" حضور خداوند در تمام کارها محسوس است . "
انديشه امروز 5 مرداد + فقط براي امروز معتادان گمنام 
a day at a time 
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام سايت و تالار بانيان بهبودي مجاز مي باشد .