انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فق برای امروز-چهارم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

4 مرداد تسلیم بیقید و شرط

«کمک برای ما معتادان تنها وقتی شروع میشود که قادر به پذیرفتن شکست کامل باشیم. این کار ممکن است هراسآور باشد، اما اساسی است که زندگی خود را برآن ساختهایم.»

کتاب پایه

v

اکثر ما هر کاری که فکرش را میکردیم، امتحان کردهایم و حداکثر توان خود را به کار گرفتهایم تا خلأ روحانی درون خود را پر کنیم. هیچ چیز—نه مواد، نه کنترل و مدیریت، نه ارضای جنسی، پول، مال یا پرستیژ—این خلأ را پر نکرده است. ما عاجز هستیم؛ زندگی ما حداقل از جانب خود ما غیر قابل اداره است. انکار ما این حقیقت را تغییر نمیدهد.

بنابراین تسلیم میشویم؛ از نیرویی برتر میخواهیم از اراده و زندگی ما مراقبت کند. گاهی اوقات در هنگام تسلیم نمیدانیم نیرویی برتر از ما وجود دارد که میتواند سلامت عقل را به ما باز گرداند. گاهی اوقات مطمئن نیستیم خداوندی که درک میکنیم از زندگی غیر قابل اداره ما مراقبت میکند. با این حال، تردید ما واقعیت را تغییرنمیدهد: ما عاجز هستیم. زندگی ما غیر قابل اداره است. باید تسلیم شویم. تنها از طریق این کار میتوانیم خود را به قدر کافی پذیرای از میان رفتن عقاید کهنه و خرابی گذشته و ورود نیرویی برتر در زندگی خود کنیم.

v

فقط برای امروز: بیقید و شرط تسلیم میشوم. میتوانم این تسلیم را به هر اندازه که میخواهم برای خود آسان یا دشوار کنم. در هر حال، این کار را انجام میدهم.

خدایا!
چه چیز را به «تو»تقدیم کنم؟
عمرم را؟
هستی ام را؟
دارایی ام را؟
اما این ها کافی نیست.
خدایا!
مرابیاموز تا بیشتر وبیشتر به «تو»عشق ورزم.
مرابیاموز که ترا عشق ورزم ومجنون «تو»شوم.
4 مرداد
امروز با ابزارهای برنامه مي‌دانم كه در ارتباط گذاشتن درست و منطقي با ديگران دچار مشكل بوده‌ا‌م و در ارتباط با آنها به شكلي بيمارگونه و خودخواهانه رفتار مي‌كردم. يا به طريقي آنها را مورد سوءاستفاده قرار داده يا به آنها بيش از اندازه لطف و مهرباني مي‌كردم. به هر حال احساس تملك و كنترل و تغيير دادن آنها به اجبار و يا داشتن انتظار و توقعات باعث شده بود، كه هميشه در حال جنگ و دفاع يا حالت عصباني قرار داشته باشم. آيا امروز هم مي‌خواهم ديگران را گرفتار مسائل خودخواهانه و احساسات بیمارگونه و عاطفي خودم كنم؟ آيا به ديگران فرصت كافي براي اين كه طبق خواسته‌ی خود زندگي كنند را مي‌دهم؟ آيا وابستگي به خداوند و عشق به همنوع و احساس قشنگ تعلق خاطر به اجتماع و بشريت مرا در مسير رابطه‌ی درست و انسانی با آنها تقويت مي‌كند؟ روابط تازه‌ام كه از روي باور به خداوند و بر مبناي رها كردن ديگران با عشق، استوار شده است. این نوع نگرش و برداشت به من فرصت مي‌دهد، كه با تفکر و آرامش درونی در پي نزديكي به خدا و لذت بردن از زندگيم و امنیت در کنار دیگران باشم و هيچ لحظه‌اي را بيهوده از دست ندهم.
به خود و ديگران احترام بگذار!
انديشه امروز 4 مرداد
a day at a time 
اگر من باور کنم که انتظار بهبودي و پيشرفت در زندگي بي مورد است در حقيقت به قدرت خداوند شک کرده ام . اگر باور داشته باشم که براي نوميدي خود دليل دارم به شکست شخصي خود اعتراف کرده ام . شکستي که تنها زاييده عدم تمايل من به تغيير است . در طول برنامه من یاد مي گيرم که چگونه از قدرت بيکران خداوندي بهره مند گردم . مي دانم که لازمه دسترسي به اين منبع قدرت تنها در تسليم به نزديکي بيشتر با خداوند ميسر خواهد بود.
آیا هنوز تصور مي کنم که رضايت من از زندگي بستگي به کارهاي ديگران دارد ؟
آيا من زندگي و اراده خود را به خداوند واگذار کرده ام يا اينکه انتظار دارم ديگران مسير سرنوشت مرا تعيين نمايند ؟
آيا زمانيکه بر روي اشخاصي ديگر حساب مي کنم و کارهايي را که آنها براي خوشحالي من انجام مي دهند در نظر مي گيرم احساس نميکنم که من تنها به مانند يک آينه انعکاس دهنده افکار ، اعمال و زندگي آنها هستم؟
مي دانم که خداوند همه چيز من است . من براي خود ارزش قائلم چرا که او براي من ارزش آفريده است . 
آيا من قاذرم که در تمامي اوقات به او نزديک بمانم و فقط به او تکيه کنم ؟
" به خداوند نزديک باش " 
انديشه امروز 4 مرداد 
a day at a time 
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام سايت و تالار بانيان بهبودي به آدرس www.forum.banianbehboodi.ir مجاز است . ​