انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-سی و یکم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مرگ روحانی 31 تیر

«مصرف برای ما اغلب از چند لحاظ به معنای مرگ است.»

کتاب پایه

v

به عنوان تازهوارد بسیاری از ما تنها با جرقه کوچکی از زندگی باقیمانده به اولین جلسه خود میآییم. این جرقه یعنی روح ما میخواهد دوام داشته باشد. معتادان گمنام این روح را پرورش میدهد. عشق انجمن این جرقه را به سرعت باد میزند تا به شعلهای تبدیل شود. با قدمهای دوازدهگانه و عشق سایر معتادان در حال بهبودی، به تدریج به انسان سرزنده کاملی که نیروی برتر هم این چنین خواسته، ارتقا مییابیم. شروع به لذت بردن از زندگی و یافتن هدف برای حیات خود میکنیم. هر روزی که پاک ماندن را برمیگزینیم، روح ما حیات دوباره میگیرد و رابطه ما با خداوند رشد میکند. هر روزی که زندگی از طریق پاک ماندن را انتخاب میکنیم، روح ما قویتر میشود.

علیرغم این حقیقت که زندگی جدید ما در دوران بهبودی پرمزیت است، تمایل به مصرف گاهی میتواند شدید باشد. وقتی ظاهراً همه چیز در زندگی ما اشتباه پیش میرود، بازگشت به مصرف شاید تنها راه گریز به نظر رسد. اما عواقب مصرف را میدانیم—از دست دادن روحانیتی که به دقت پرورش یافته. راه بسیار طول و درازی را در مسیر روحانی طی کردهایم و نمیخواهیم روح خود را با مصرف بیآبرو کنیم. شعله روحانی که برای بازیابی آن در دوران بهبودی سخت تلاش کردهایم، آنقدر باارزش است که به خاموش کردن آن از طریق نشئه شدن هرگز نمیارزد.

v

فقط برای امروز: سپاسگزارم از اینکه روح من قوی و سرزنده است. امروز، از طریق پاک ماندن برای این روح ارزش قائل میشوم.

روشنایی الهی مرا احاطه کرده است
عشق الهی مرا در بر گرفته است
نیروی خدامرا حمایت می کند
حضور خدا مراقب من است
هرجا که هستم خداوند ان جاست.
31 تير
تصور اين كه من مي‌توانم با حفظ ابزارهاي قديمي كه عملاً ثابت شده است كارآيي نداشته‌اند، در مسير بهبودي در كنار يارانم باشم كاملاً اشتباه است. امروز مي‌دانم تغيير دادن طرز گفتار و تنهایی فكر و عمل كردن نمي‌تواند مرا تغيير و رُشد دهد. بلكه نياز دارم تغييراتي در اعمال فردی و اجتماعی و جهان‌بيني و اخلاق و روش خود دهم. تا کنون اختلاف ميان رفتار و گفتار موجب مي‌شد كه دچار چندگانگي شده و فقط خودم را معطل كنم. امروز، خود به تنهايي قادر نيستم احساسات و وقايع درونی خود را پنهان كنم. آيا بهتر نيست به جاي مخفي كردن احساسات و رازگونه کردن افکار و رفتارم، آن را با خداوند و خود به صورت صادقانه در ميان بگذارم؟ آیا بهتر نیست به تجربیات دیگر دوستان گوش دهم؟ خداوندا: مرا كمك كن به وقت احساساتي شدن آن را ريشه‌يابي كرده و با تشخيص علل آن به كمك دوستان و راهنمايم درصدد تصحيح آنها برآيم. من تازه به اینجا آمده و در جستجوی حقیقت خود هستم. به من فرصت بده که با کشف خود واقعی‌ام، در راستای انسان و انسانیت قرار بگیرم و خود را با زندگی و طبیعت وفق دهم، طریق دوست داشتن خودم را به من بیاموز.
دو صد گفته چو نيم كردار نيست!
31 تیر
گوشه گیری یا کناره گرفتن (قطع وابستگی) در ابتدا شاید عبارات سرد و طرد کننده ای بنظر برسد و اصلا دوست داشتنی نباشند . اما من به این باور رسیده ام که قطع وابستگی یک موهبت جالب می باشد . من به افرادی که دوستشان دارم این امتیاز و فرصت را می دهم که خودشان باشند . من دوست ندارم مانع فرصت های کشف لذت و خود کفا بودن فرد مورد علاقه ام ، که می تواند همراه با انجام کارهای فردی اش باشد ، شوم . اگر من دائما برای حمایت از آنها در هنگام تجربیات دردناک، در امورشان دخالت کنم ، بزرگترین بدی را در حق شان کرده ام . همچنین که مارک تواین گفته : " هر شخصی که گربه ای را از دم بگیرد ، چیزهایی را یاد می گیرد که به طریق دیگری نمی تواند بیاموزد. " برای من نگریستن فردی که رنج می برد و یا در مسیری افتاده که باور دارم منتهی به رنج است ، بسیار دردناک است بسیاری از تلاشهای من برای نجات دادن دیگران نشات گرفته از خواست من برای پرهیز از این درد و رنج بوده است . من یاد میگیرم که ترس ، غم و اندوه خود را تجربه کنم ، این به من کمک میکند تا به همین روند رشد در دیگران اعتماد کنم ، چون می دانم که درد حامل موهبت ها و تجربیاتی است که با خود می آورد .
یاد آوری امروز
گاهی اوقات بسیار جالب است که به دیگری اجازه دهیم تا نتیجه اعمال خودش را تجربه کند ، حتی موقعیکه برای هر دوی ما دردناک باشد . در طول این مسیر هر دوی ما سود می بریم . امروز در مرحله اول عشق را سر فصل در زندگی ام قرار خواهم داد . آنچه که من باید انجام دهم این است که خود را از امور دیگران کنار کشیده و قلبم را به رویشان باز بگذارم .
انديشه امروز
31 تیر
 a day at a time 
 پذيرش وجود خداوند با حالت کبر و غرور و ستايش و تشکر از او در حالت سجده و به خاک افتادن دو چيز کاملا متفاوت مي باشد . تنها اتکا به قدرت خداوند است که امروز تمام نواناييها و امکاناتي را که در وجود من قرار دارد در جهت ساختن يک زندگي شاد و سرشار از موفقيت به حرکت در مي آورد . زندگي مملوار رضايت خاطر و تجربيات مفيد چيزهايي که من به هيچ وجه با تکيه بر تواناييها و افکار محدود خود قادر به انجام آن نبودم . 
آيا من هر شب قبل از خوابيدن از خداوند تشکر مي کنم ؟
آيا من هر لحظه به خاطر مي آورم که تنها اعتقاد من به خداوند سرچشمه تمام قدرت من است و هنگام فراموشي اين حقيقت قدرت من نيز از بين مي رود ؟
من اطمينان دارم که ايمان قوي به خداوند و نيروي زاييده از آن که از طرف خداوند به من هديه گرديده است و با اعتقادات صادقانه من تقويت مي شود هميشه به عنوان يک منبع قدرت و توانايي در دسترس من خواهد بود . 
"ايمان باعث تقويت توانايي مي گردد ."
انديشه امروز 
31 تیر 
 a day at a time
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام سايت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز مي باشد .