انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وهشتم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تحقق رؤیاهای خود 28 تیر

«رؤیاهایی که مدتها پیش از آنها دست برداشتیم،

اکنون میتوانند به واقعیت تبدیل شوند.»

کتاب پایه

v

همه چیز با یک رؤیا شروع میشود. اما چند نفر از ما به رؤیاهای خود در دوران مصرف تحقق بخشیدیم؟ حتی اگر در انجام کاری که شروع کرده بودیم موفق میشدیم، اعتیاد معمولاً همه افتخارات حاصل از موفقیت ما را میربود. شاید وقتی مصرف میکردیم، رؤیای روز پاکی خود را در سر میپروراندیم. این روز فرا رسیده است. میتوانیم از این روز برای تحقق بخشیدن به رؤیاهای خود استفاده کنیم. 

برای تحقق رؤیاهای خود باید اقدام کنیم، اما کمبود اعتماد به نفس شاید ما را از تلاش باز دارد. میتوانیم با تعیین اهداف واقعبینانه شروع کنیم. موفقیتی که در هنگام دستیابی به اهداف اولیه خود به دست میآوریم، به ما این امکان را میدهد تا برای بار بعدی رؤیاهای بزرگتری را در سر بپرورانیم.

برخی از اعضای ما میگویند از مقایسه آرزوهای خود در اولین روز پاکی با آنچه واقعاً در دوران بهبودی به دست آوردهاند، شگفتزده شدهاند. در دوران بهبودی، شاهد تحقق رؤیاهای فراتر از حد تصور خود هستیم.

v

فقط برای امروز: به خاطر میسپارم همه چیز با رؤیا شروع میشود. امروز، به خود اجازه میدهم رؤیای خود را تحقق بخشم.

خداوند،تمنای جان های فروتن است.
خداوند وجود آن کس را که به هیچی خود پی برده است،لبریز از ذات مبارک خویش می سازد.
چنین فردی همانند محرابی زنده خواهند شد.
28 تير
يكي ديگر از نشانه‌هاي بيماري وابستگي و هم‌وابستگی لجاجت و لجبازي كردن با خود و دیگران است. يك وابسته‌ی متقابل در همه‌ی موارد با لجاجت تمام حق را به خودش و نیازها و عملكردش مي‌دهد. پافشاري در حق به‌جانبی در افکار رفتارهای ناسالم و حق بجانبي يكي از امتيازاتي است، كه فرد وابسته به خودش قائل مي‌شود. زماني كه من با خودفريبي سعي در فرار از مسؤوليت‌ها و به‌عهده گرفتن نتايج اشتباهات خود مي‌كنم، مي‌دانم كه هيچ بهره‌اي و پندي از تجربيات زندگي نخواهم برد. امروز مي‌دانم كه فقط تجربيات مرا به پيشرفت و رُشد خواهد رساند. اتفاقات خود به تنهايي مفهوم خاصي ندارند، بلكه چگونگي برخورد و برداشت ما با آنها مفهوم و معنا پیدا می‌کند. امروز آموخته‌ام كه دست از لجاجت برداشته و از زاويه‌ای بهتري به اتفاقات و خودم نگاه كنم و سعي كنم با آنها برخورد منطقي داشته باشم، با این حساب که من خودم برخورد منطقی را نمی‌دانم. آیا بهتر نیست در هرکاری مشورت کنم؟ امروز مطمئن هستم که خداوند مهربان در همه حال مرا در رويارويي با حقايق و منطق كمك خواهد كرد. امروز با ياري خداوند متعال آماده هستم، افکار و اعمال اشتباه خود را بپذيرم.
دست از لجاجت بردار!
28 تیر
من هیچ اظهار نظری نمی کردم که چرا شیر آب حمام خانه ام چکه میکند با صبر زیاد اوضاع را نظاره می کردم و به چکه کردن شیر نگاه می کردم گاهی اوقات سعی در تعدیل آن داشتم اما در واقع انتظار داشتم خودش متوقف شود در نهایت با این روش کاری از پیش نرفت ، مشکل بزرگتر میشد و نهایتا باعث بروز خسارات سنگینی می شد . بالاخره مجبور شدم کمک بخواهم . من نمی توان به شما بگویم که چطور توانستم با این شیوه مشکلات زیادی زارفع کنم . من از الانان بسیار متشکرم چرا که اکنون مجبور نیستم قبل از مواجه شدن با شرایط منتظر بمانم تا اوضاع رو به وخامت رود . یکی از مفید ترین ابزارها مشارکت کردن در جلسات و صحبت با اعضاء جلسه است وقتی من تجربیات خودرا در غالب عبارات بیان میکنم ، آنها واقعی تر به نظر میرسند و کمتر آنها را کنار می گذارم . در نتیجه اغلب میتوانم با مشکلات مواجه شوم ، قبل از اینکه مشکلاتم بحرانی شوند و یا بزرگترشده و مخرب شوند ، دست به کار میشوم . امروز دیگر به ماجراهای دردردناک و غم انگیز و نقش بازی کردن در زندگیم علافه مند نیستم و ترجیح میدهم یک زندگی واقعی تر داشته باشم .
یاد اوری امروز
امروز با صداقت در مورد آنچه که باعث آزارم شده مشارکت خواهم کرد . زندگیم شایسته توجه من است . یکی از مفیدترین ابعاد انجمن الانان و الاتین فرصتی است که به ما داده میشود تا با اطمینان از اینکه بخاطر مشارکت صادقانه خود سرزنش نخواهیم شد قادر به بیان معضلات خود باشیم