انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وششم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
26 تیر بهرهگیری از "خوابهای مصرف" خود

«آیا کاملاً این حقیقت را میپذیریم که هیچ یک از تلاشهای ما برای قطع مصرف یا کنترل مصرف به نتیجه نرسید؟»

کتاب پایه

v

اتاق تاریک است. بر پیشانی شما عرق سرد نشسته است. ضربان قلب شما بالا میرود. چشمان خود را باز میکنید و مطمئن میشوید که پاکی خود را از دست داده‌اید. شما "خواب مصرف" دیدهاید و انگار در آنجا بودهاید—مردم، مکانها، روند همیشگی، احساس دلدرد، همه چیز. چند لحظه طول میکشد تا متوجه شویم این خواب یک کابوس شبانه بوده و واقعاً اتفاق نیفتاده است. به تدریج آرامش پیدا میکنید و به خواب برمیگردید.

صبح روز بعد، زمان بررسی این مسئله است که در شب گذشته واقعاً چه اتفاقی افتاده است. دیشب مصرف نکردید، اما امروز چقدر به مصرف نزدیک هستید؟ آیا درباره توانایی خود برای کنترل مصرف خیال باطلی در سر دارید؟ آیا بیتردید میدانید پس از اولین مصرف چه اتفاقی میافتد؟ چه چیزی بین شما و لغزش واقعی و زنده حائل میشود؟ قدرت برنامه شما، روابط شما با راهنما، جلسه همیشگی و نیروی برتر شما چقدر قوی است؟

خوابهای مصرف لزوماً نقصی را در برنامه ما نشان نمیدهد؛ برای یک معتاد مواد مخدر، هیچ چیز طبیعیتر از خواب مصرف مواد نیست. برخی از ما خوابهای مصرف را به عنوان نعمتهایی از سوی نیروی برتر خود در نظر میگیریم که به طور واضح ما را به یاد عدم سلامت عقل ناشی از اعتیاد فعال میاندازد و ما را به تقویت بهبودی خود تشویق میکند. اگر از این منظر نگاه کنیم، میتوانیم از خواب مصرف خود سپاسگزار باشیم. این خوابها با وجودی که وحشتناک هستند، اگر از آنها برای تقویت بهبودی خود استفاده کنیم، میتوانند نعمتهای بزرگی نیز باشند.

v

فقط برای امروز: برنامه شخصی خود را بررسی میکنم. با راهنمای خود درباره چیزهایی که درمییابم، صحبت میکنم و به دنبال راههایی برای تقویت بهبودی خود هستم.
26 تير
ابزار موفق برنامه به من مي‌آموزاند كه كسي شريك و عامل بيماريم نيست و نبايد تاوان بهبوديم را بپردازد. بلکه خودم مسئول بهبودیم هستم و مي‌توانم مشكلات خود را به دقت بررسي كنم، دليل آن را يافته و حل كنم. با این تفاوت که من اکنون مشاوری به نام راهنما دارم. آيا هنوز هم دنبال كسي و يا علتي مي‌گردم تا ناكامي‌هايم را گردن آنها بيندازم؟ اصول برنامه به من مي‌آموزاند كه مسؤوليت اشتباهاتم را بپذيرم و درصدد اصلاح آنها باشم، نه اینکه زانوی غم بغل کرده و خودم را معطل کنم.
آیا امروز با راهنمایم ارتباط گذاشته‌ام؟
آيا ليست ترازنامه‌ی شخصي خودم را تهيه كرده‌ام؟
آيا امروز قدرت آن را يافته‌ام كه مسؤوليت اعمال و رفتارم را بپذيرم؟
آيا فروتني و تواضع را در امروز به كار مي‌برم؟
لذت پذيرش مسئولیت اعمال دیگران را چطور؟
مسؤوليت كارهاي خودت را بپذير!
26 تیر
گاهی اوقات در مقابل بعضی چیزها که فکر میکنیم بسیار ضعیف هستیم ، معلوم میشود که بیشترین نیرو را داریم . آنها فرصت هایی را برای رشد کردن به ما می دهند که هرگز به گونه دیگری آنرا کسب نمی کردیم . تمام زندگی من دعا کردن برای شهامت یافتن بود ، اما این درون ترسم بود که بعدا فهمیدم همیشه در دسترس من بوده است . من درمورد مشارکت کردن در جلسات مردد بودم ، میترسیدم مورد استهزاء دیگران قرار گیرم . عقب می نشستم و اسرارم را برای خودم نگه می داشتم . در حالیکه اغلب داستان شخصی ام را از زبان دیگران می شنیدم و ترسم را از دست می دادم . من شهامتی را میخواستم که نمی دانستم حامل آن هستم (آن را داشتم )من توانستم با افرادی که بنظر میرسیر تجربه ای مشابه من داشتند در تماس باشم . من با تک تک اعضاء صحبت کردم حتی مشارکت کردن برایم ممکن و راحت شد اگر ترس من به سادگی برطرف می شد ممکن بود هرگز نفهمم که سزاوار این هستم که به انتخاب خودم وارد عمل شوم . احساس میکردم نیروی زیادی ندارم که در اطاقی مملو از افراد ناشناس برخیزم . فقط لازم بود قدمها را به آرامی بردارم ، من نیرو و شهامت کافی برای رسیدن به هدفم را داشتم
یاد آوری امروز
هر چیزی در پیرامون من می تواند برای خوبی من کارایی داشته باشد . اگر امروز احساس نا امنی یا ترس می کنم ، بخاطر خواهم داشت که ترس من نشانه ای است برایم ، که چیزهایی برای یاد گرفتنم وجود دارد " این ممکن است پاسخی دلخواه من نباشد ، اما باید بخاطر داشته باشم که ممکن است آن چیزی باشد که به آن نیاز دارم ...