انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وچهارم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
روابط با دیگران24 تیر

«فهرستی از همه افرادی که به آنها صدمه زده بودیم، تهیه کردیم و برای جبران خسارت وارده به همه آنها تمایل پیدا کردیم.»

قدم هشتم

v

همه انسانها با خودمحوری در کشمکش هستند. خودمحوری مزمنی که درست در مرکز اعتیاد ما قرار دارد، این کشمکش را برای افرادی نظیر ما دشوارتر میسازد. بسیاری از ما طوری زندگی کردهایم که انگار معتقدیم آخرین افراد روی زمین هستیم و نسبت به تأثیری که رفتار ما بر اطرافیان ما گذاشته است، کاملاً بیتوجه هستیم.

قدم هشتم فرآیندی است که این برنامه در اختیار ما گذاشته تا روابط گذشته خود را صادقانه بررسی کنیم. بر دستنویسهایی که در قدم چهارم برای شناسایی اثرات اعمال خود بر دیگران در زندگی خود تهیه کردیم، نگاهی میاندازیم. وقتی صدمهای را که به برخی از این افراد زدهایم، تشخیص میدهیم، از طریق جبران خسارات وارده به آنها، برای پذیرفتن مسئولیت اعمال خود تمایل پیدا میکنیم.

افراد مختلفی در طول روز میبینیم و کیفیت روابط ما با آنها تا حد زیادی کیفیت زندگی ما را تعیین میکند. عشق، شوخی، هیجان، مهربانی—چیزهایی که به زندگی ما ارزش میدهد، بیشتر از طریق مشارکت با دیگران معنا پیدا میکنند. با فهم این موضوع میخواهیم ماهیت واقعی روابط خود را با سایر افراد کشف کنیم و هر نقصی که در این روابط پیدا میکنیم، اصلاح نماییم. میخواهیم قدم هشتم را انجام دهیم.

v

فقط برای امروز: میخواهم از مصاحبت با دوستان خود در انجمن کاملاً لذت ببرم. روابط خود با دیگران را در زندگی بررسی میکنم. هر جا که متوجه صدمه زدن به دیگران میشوم، برای جبران خسارت وارده به آنها تمایل پیدا میکنم.
بسیاری از ما نگران گذشته هستیم واز آینده بیمناک.
دریغا که سرور لحظه ی حال را از دست می دهیم.شادی در زمان حال ومکان حاضر نهفته است.
شادی،گرفتن چیزی از زندگی نیست.
شادی ،حاصل طبیعی دادن بهترین هایمان به زندگی است.
بیایید همه چیز را برای خاطر عشق خدا انجام دهیم.
«هر آنچه می خوری،
هرنیایشی که به جا می آوری ،
هر یاری ای که به دیگران می رسانی ،
هر آنچه انجام می دهی،
همه را به عنوان پیشکش به خداوند به انجام رسان.»
آنگاه زندگی ماجرایی پرشور می شود که هر لحظه اش خنیای آفتاب ودرخشش اختران را نوا می کند.
24 تير
اصول برنامه‌ی خودیاری روي درك و فهم بهتر از خود واقعی است، يعني اينكه هویت و شخصیت و مقدار ظرفيت و تكليف خود را از اين دنيا بفهميم. چون بخش بزرگي از ذهنيت ما بابت اين بی‌هویتی و بی‌شخصیتی و بلاتكليفي تلف مي‌شود. آيا امروز درك مي‌كنم كه براي چه خلق شده‌ام و در اين دنيا تكليف خودم را مي‌دانم؟ امروز مي‌دانم كه خداوند مرا بيهوده خلق نكرده و او صاحب و مالك من است و مرا در كوره ‌راه‌هاي تاريك و ترسناك زندگي هدايت مي‌كند. زماني كه با مشكل و دردسري مواجه مي‌شوم، یا در وقتي که نگران و وحشت‌زده مي‌شوم، مي‌دانم تنها يك مرجع دارم و آن خداوند مهربان است. امّا با تمام این آگاهی چرا دوست دارم دستم در دستان خداوند نباشد؟ چه ممانعتی بین خود و خداوند گذاشته‌ام، که نمی‌توانم از آن عبور کنم؟ آيا به اين باور رسيده‌ام كه آموخته‌هايم در برنامه هرگز به طور كامل از يادم نخواهد رفت؟ آیا از این مسئله دچار غرور کاذب نمی‌شوم؟ خداوندا: به من بیاموز که به خودم اعتماد نکنم. خود می‌دانی که من بیشتر تحت تسلط منم منم خودم هستم. به من بیاموز که خودکفایی و استقلال در بیماری من یعنی بی‌خدایی است.
به خداوند اعتماد كن، او بهترين راهنماست!
24 تیر]مهمترین عباراتی که ما در اولین روز ورودمان به الانان می شنویم این است ، هر انچه برایتان مفید است با خود ببرید (استفاده کنید)و به بقیه توجه نکنید همه آنچه در مورد برنامه مان پیشنهاد می شود ، مورد نیاز نمی باشد . این امر به ما آزادی انتخاب می دهد . اگر با بعضی چیزها مخالف هستیم ، مجبور نیستیم آن را بکار ببندیم . اگر آماده بکارگیری یک قدم ، شعار یا راهکاری نیستیم می توانیم در فرصتی دیگر آن را بکار گیریم . بسیاری از ما برای پذیرفتن و وارد شدن به ماهیت معنوی برنامه الانان نیازمند باور وجود نیروی برتر در الانان می شدیم ، ممکن بود هرگز شرکت کردن در جلسات را ادامه ندهیم . به تدریج ما به وجود نیروی برترمان معتقد میشویم چرا که آزاد هستیم نیروی برتر را آنگونه که خود می شناسیم درک کنیم . با این شیوه هر آنچه که یاد میگیریم برای ما دارای معنی خواهد بود . وقتی از انچه که به درد ما میخورد استفاده میکنیم و بقیه را رها میکنیم ، به خود این اجازه را میدهیم تا با عقاید و نظرات جدید روبرو شده و فکر کنیم ، برای خودمان تصمیم بگیریم و حتی ذهن و فکر خود را تغییر دهیم

یاد آوری امروز

.چون من قادر هستم از آنچه برایم مفید است استفاده کرده و بقیه را رها کنم می توانم از تجربه ، نیرو و امید دیگران استفاده کنم . در حالیکه ایده و خواست قلبی خود را اعمال می کنم . با کمک این برنامه و نیروی برترم آنچه را که در زندگیم خواهم داشت ، را انتخاب و شکل دهی میکنم .