انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وسوم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فروتنی در عمل 22 تیر

«اگر آزار می‌شویم و برای اکثر ما هر از گاهی این اتفاق میافتد، یاد میگیریم که کمک بخواهیم.»

کتاب پایه

v

گاهی اوقات بهبودی به تمام معنا دشوار میشود. فروتن شدن به حد کافی برای درخواست کمک، حتی دشوارتر هم میتواند باشد. فکر میکنیم: «این همه مدت پاک ماندهام. باید بهتر از این باشم!» اما واقعیت بهبودی ساده است: چه سی روز و چه سی سال از مدت زمان پاکی ما بگذرد، در هر حال باید برای درخواست کمک در هنگام نیاز تمایل داشته باشیم.

فروتنی در قدمهای دوازدهگانه ما موضوع رایجی است. برنامه معتادان گمنام درباره حفظ ظواهر نیست. در عوض، این برنامه به ما کمک میکند از بهبودی خود بیشترین بهره را ببریم. اگر انتظار داریم راه حلی برای مسائلی که در زندگی مطرح میشود پیدا کنیم، باید مشکلات خود را آشکار سازیم.

جملهای قدیمی هست که گاهی اوقات در معتادان گمنام شنیده میشود: نمیتوانیم همزمان آبرو و فروتنی خود را حفظ کنیم. آسان نیست که با داشتن چند سال مدت زمان پاکی در جلسهای صحبت کنیم و چون زندگی آن طور که هست ما را متوجه عجزمان کرده، صرفاً اشک بریزیم. اما وقتی جلسه تمام میشود و عضو دیگری به سراغ ما میآید و میگوید «همان طور که میدانید، من واقعاً به گوش دادن به آنچه باید میگفتید نیاز داشتم»، متوجه میشویم خداوندی هست که بر زندگی ما تأثیر میگذارد.

طعم فروتنی هرگز تلخ نیست. مزایای حاصل از نشان دادن فروتنی از طریق درخواست کمک، بهبودی ما را شیرین میکند.

v

فقط برای امروز: اگر به کمک نیاز دارم، آن را درخواست میکنم. فروتنی را در زندگی خود به کار میگیرم.
در هر اندیشه،
در هر کلام،
در هر عمل تان،
بهترین قسمت وجودتان را جاری کنید.
همه چیز را با عشق به خدا انجام دهید.
23 تير
امروز مي‌دانم كه باور و اعتقادات من لزوماً نبايد عين حقيقت باشد. بهترین كار براي من اين است كه دست از بعضي اعتقادات كه به صورت وابستگي کورکورانه و متعثبانه در من فعال است، بردارم. مثلاً: اگر من درباره چيزي احساسات خاصي دارم، بدين معني نيست كه احساسات من حتماً درست است، تا ديگران را به اجبار تابع آن احساسات و نظرات شخصی كنم. امروز طرز تلقي من از اتفاقاتي كه از روي بيماريم نشأت گرفته و با ترس همراه شده است، باعث نگراني‌هایم گردیده است. يكي از وابستگي‌هاي دردسرساز من، ترس از سرزنش و قضاوت شدن از سوي ديگران به خاطر عدم موفقيتم در اموري است، كه خودم انتظار داشته‌ام در آنها پيروز شوم. آيا هنوز هم علل شكست و عدم موفقيت‌های خود را به گردن چشم زدن، حسودي و نداشتن شانس و مداخله‌هاي بي مورد ديگران مي‌اندازم؟ بهتر است با كمك گرفتن از خداوند و دوستان بهبودي براي حل مشكلات قدم بردارم و دست از تعثبات و اجبار در انتقال عقاید خودم بردارم و بگذارم دیگران زندگی کنند. آنچه مسلم است این بود که من نتوانستم زورق زندگیم را به ساحل ببرم، می‌توانم به خود و دیگران صدمه بزنم.
چشمانت را باز كن و حقيقت را ببين!
22 تير
احترام به خود و ديگران، احترام به خداوند مهربان است. امروز مي‌خواهم بدون ترس از قضاوت خود و ديگران با اعمال و گفتارم به آنها بگويم كه دوستشان دارم و به آنها احترام مي‌گذارم. امروز مي‌خواهم از روي عشقی که خداوند به من داده است، ديگران را درك كنم و آنها را بفهمم و کاری به کارشان نداشته باشم. امروز مي‌خواهم بهترني لحظات و عواطف و احساسات را به خودم هديه كنم. امروز سعي مي‌كنم دست از خودخواهي‌هايم بكشم. هر چند متوجه هستم که عده‌اي در کنارم و زندگي‌ام هستند، كه با رفتار و گفتارشان مرا آزار مي‌دهند. من هم سعي مي‌كنم آنها را رها كنم و با دعا كردنشان از سر راه بیماری‌شان خودم را كنار بکشم. امروز متوجه هستم كه قابليت عشق ورزيدن را پيدا كرده‌ام. چون خودم را با تمام خطاها و خلاف‌هایی که داشتم، بخشیده‌ام. امروز سعي خواهم كرد كه اصول خودیاری و اصول آن را بدون ترس به انجام برسانم. امروز با تمركز بيشتر بر روي هداياي خداوند و انرژیی که در اثر ارتباطات معنوی پیدا کرده‌ام، سعي خواهم كرد. كه تصوير خوب عشق ورزیدن به خود و دیگران را به نمايش بگذارم. امروز بدون داشتن شرمندگی و خجالت، خودم را به‌حساب خواهم آورد. هم‌دردي، همدلي و هم‌زباني سه اصل عشق هستند!
23 تیر
بسیاری از ما دریافتیم که ارتباط تلفنی افراد در بین جلسات چطور می تواند زندگی ساز باشد . در ابتدا شاید برایمان سخت باشد که به شخصی که شناخت کمی از او داریم تلفن بزنیم اما اکثرا اعضاء از این ارتباط تلفنی بسیار خشنود می شوند چون چنین تماسهایی هم برای اعضاء قدیمی از جهت اصول الانان و هم برای تازه واردین بخاطر شنیدن صحبت های آنان مفید می باشد راههای نیرو بخش برای ما مستلزم این حقیقت است که از یکدیگر چیزی یاد بگیریم . یکی از ویژگیهای مفید در این تماسها زمانی است که ما خود را برای انجام کارهای جدید یا مخاطره انگیز آماده میکنیم بسیاری از ما این عملکردها را می نویسیم : قبل از انجام هر کاری با اعضاء تماس میگیریم و با دومین تماس شروع به کار میکنیم . برای آن تعداد از ما که بدون توجه به آنچه که اتفاق می افتد فقط عمل می کنیم ، این راهی است برای مشارکت در مورد خطرات ، ریسکها و عوامل موفقیت خود با افرادی که دوستشان داریم یا از ما حمایت می کنند . فبل از برداشتن یک قدم مشکل ، در باره آنچه که انجام می دهیم و اینکه چطور احساس می کنیم با یکدیگر صحبت میکنیم ، این به ما اجازه میدهد که با امنیت و آرامش بیشتری دست به انجام کاری بزنیم .
یاد آوری امروز
امروز با یکی از اعضاء دیگر الانان تماس میگیریم .اگر ان فرد در دسترس نباشد یا سرش شلوغ باشد ، با فرد دیگری از اعضاء الانان تماس می گیریم . ما باید یاد بگیریم که به دیگران تکیه کنیم . (کمک بخواهیم) و گاهی اوقات اجازه دهیم آنها به ما تکیه کنند . ما نمی توانیم کاری را به تنهایی انجام دهیم .
امضای sohrab