انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دوم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
;">
تسلیم2 تیر

«به طور تصادفی با این انجمن که پر از عشق، صداقت، روشنبینی یا تمایل است، برخورد نکردیم.... وقتی شکست خوردیم، تمایل پیدا کردیم.»

کتاب پایه

v

تسلیم اساس لازم بهبودی است، اما گاهی اوقات با آن میجنگیم. اکثر ما پس از گذشت مدتی از پاکی به گذشته نگاه میکنیم و متحیر میشویم از اینکه چرا برای انکار عجز خود به سختی میجنگیدیم، در حالی که تسلیم سرانجام همان چیزی بود که زندگی ما را نجات داد.

وقتی بهبود پیدا میکنیم، فرصتهای جدید برای تسلیم شدن خود را نشان میدهند. یا میتوانیم با همه کس و همه چیزی که روبرو میشویم، درگیر شویم و یا با به یاد آوردن مزایای حاصل از اولین تسلیم خود، از جنگ دست برداریم.

بیشتر دردی که تجربه میکنیم از جنگ، و نه از تسلیم نشأت میگیرد. در حقیقت، وقتی تسلیم میشویم، درد پایان مییابد و امید جای آن را میگیرد. به تدریج باور میکنیم که همه چیز به خوبی پیش میرود و پس از مدتی متوجه میشویم که نتیجتاً زندگی ما خیلی بهتر شده است. همان طور احساس میکنیم که پس از تسلیم شدن در برابر این خیال باطل که میتوانیم مصرف خود را کنترل کنیم، احساس میکردیم—آسوده، آزاد و سرشار از امید و طراوت.

v

فقط برای امروز: آیا امروز باید در برابر چیزی تسلیم شوم؟ اولین تسلیم خود را به خاطر میآورم و به خود یادآور میشوم که دیگر نیازی به جنگیدن ندارم.
قلب خدا یکایک مارا می طلبد.به هر زائر می گوید:
«سوی من آی!»
برای وارد شدن به قلب خدا،فقط باید به درون بیاییم،
وهر چه که ما را در دنیای بیرون نگاه می دارد،پشت سر گذاریم.

2 تير
بخش بسيار بزرگ بيماريم به عنوان يك فرد وابسته و هم‌وابستگی(انكار) ندیدن واقعیت‌هاست، بدين شكل كه خودم را هرگز بيمار نمي‌دانم و حتي سعي مي‌كنم، با نقش بازي كردن‌ها به اين بخش جلوه و نقش ديگري بدهم. دانش برنامه‌ي خودیاری قدمها به من ياد داده است، كه مشكل من مواد مخدر، نيكوتين يا الكل و قرص و قمار نيست. بلكه دچار بيماريي هستم كه لاعلاج و بدون درمان و پیش‌رونده مي‌باشد. اين بيماري به (بيماري وابستگي) معروف است. امروز مي‌دانم كه براي رهايي از اين بيماري فقط جايگزيني مناسب بايد داشت. اين را هم مي‌دانم كه هيچ جايگزيني مناسب‌تر از وابستگي به خداوند نيست. امّا بیمار من اجازه نمی‌دهد. آيا وابستگي به خداوند مثل وابستگي به ساير موارد و اشخاص و موقعيت‌ها مرا دچار گرفتاري به خداوند و اسارت مي‌كند؟ امروز با اصول برنامه مي‌دانم كه وابستگي به خداوند تنها وابستگي سالمی است، كه باعث رهايي و آزادي از تمام قيد و بندها مي‌باشد. امروز از يك چيز كاملاً مطمئن هستم و آن اين است، كه خودم به تنهايي قدرتي ويرانگر برای نابودی خودم دارم، كه مي‌توانم باعث خرابی اوضاع و لغزش و وابستگي خودم گردم.
وارستگي تنها در وابستگي به خداوند است!
2 تیر
من به خاموشی و سکوت صبح های زود عادت کرده بودم ، چون سالها زندگی کردن با الکلی ، باعث شده بود که بدان توجه نکنیم . در عوض همانطور که با عصبانیت به خواب میرفتم ، با عصبانیت بیدار میشدم . قبل از اینکه از تخت خارج شوم ، لیست بلندی از بد بختی ها داشتم که لازم بود به آن توجه و رسیدگی کنم مهم نبود چه هنگام از خواب بیدار شوم ، اغلب دیر از خواب بیدار میشدم . گاهی اوقات اینقدر غرق خواب بودم که هرگز قادر نبودم ، بیدار شوم . زندگیم تغییر کرد . در الانان از فردی شنیدم که میگفت ،وقتی صبح چشمهایمان را باز میکنیم . گوشهایمان نیز باز میشود. حالا وقتی از خواب ببدار میشوم به آواز پرندگان گوش میدهم . قبل از صرف صبحانه برنامه روز مره ام را مرور نمیکنم . ترجیح میدهم بخشی از روز را به کارهاهای دلخواهم اختصاص دهم . الانان بمن کمک میکند تا ذهنم را از آنچه به آن تحمیل شده بود آگاه سازم ، تا جاییکه قادرم از لحظات زندگیم لذت ببرم من شروع میکنم همانند دوران دوران بچگی از شکوه طبیعت لذت ببرم ، تا زیبایی های اطرافم را ببینم ، تا چهره ام خود به خود با تبسم در آمیزد ، تا بخندد ، تا عشق بورزد ، تا دوباره زندگی کند . امروز میتوانم بگویم : صبح بخیر پروردگار ، به جای اینکه بگویم صبح شد پروردگار خوب

یاد اوری امروز

امروز مشتاقانه احساساتم را بیدار خواهم کرد . من اجازه نخواهم داد تا زیبایی این روز با بی توجهی من رها شود . " بخشندگی واقعی در قبال آینده ، پافشاری در بخشیدن همه آن چیزی است که حاظر است "
مراقبه روزانه از کتاب "یکسال معجزه

دوم تیر:   معجزات همیشه وجود دارد، فقط باید آن را جستجو کنی.

در یک روز پر تنش، لحظه ای مکث و کشیدن نفسی عمیق، سبب کاهش تنش و یادآور حضور پروردگار است. یک نفس عمیق مانند بسیاری چیزهای دیگر مثل: یک گل، یک زنبور و یا یک درخت یک معجزه است. فقط کافیست لحظه ای تأمل کنیم و با چشم معجزه بین معجزات اطراف مان را ببینیم تا به درک معجزه یک نفس عمیق برسیم.

پروردگارا، برای امروز بابت معجزاتی که هر روز در زندگیم رخ می دهد سپاسگزارم.
مشارکت،تجربه،نیرو،امید"نارانان"

2 تیر
راه بهتری برای زندگی
پسرم چهار ماه است که پاک شده و چند بار در هفته متعهدانه به جلسات معتادان گمنام میرود. اوایل سعی می کرد در هر هفته یکی از دوستانش را از مصرف باز دارد.من در مورد زمانهایی که سعی میکردم همین کار را با پسرم در طول اعتیاد فعالش انجام دهم فکر میکنم. این هفته او کمی از آنچه که به من گذشته بود را لمس کرد. ما در مورد این تجربه یعنی وجود دوستی که اعتیاد فعال دارد، گفتگوی خوبی داشتیم. من دو عقیده را از دو عضو نارانان شنیده بودم با او در میان گذاشتم.
اول این است که《شما با نگهداشتن یک پا در گذشته ویک پا در آینده، امروز را خراب میکنی.》هر دفعه، یا کاری میشد یا نمی شد واین چیزی بود که من انجام می دادم. اکنون سعی میکنم نه درباره گذشته وچیزی که اتفاق افتاد یا اینکه چه احساسی داشتن فکر کنم ونه در مورد چیزی که قرار است اتفاق بیفتد. امروز سعی میکنم درباره خودم فکر کنم.
گفته دیگری که دوست دارم وبه کار میبرم این است که《کاری که دیگران خودشان میتوانند انجام دهند، برایشان انجام نده.》این گفته در کنار آمدن با معتاد کمک بزرگی به من کرده. من دایما برای او کارهایی انجام میدادم تا مطمئن شوم هیچکس در مورد اعتیاد فعالش چیزی نداند یا در موردش حرف بدی نزند یا بد به او نگاه نکند. یاد گرفتم کنار بکشم وبه معتاد اجازه دهم از خودش مراقبت کند ویا عواقب کارهایش روبرو شود.
تفکری برای امدوز :  وقتی در جلسات نارانان شرکت می کنم فرصت دارم تا راه بهتری برای زندگی کردن یاد بگیرم. می توانم فقط برای امروز - چیزی را که دوست دارم بردارم وبقیه را رها کنم. همچنین میدانم که معتاد هم میتواند همین کار را انجام بدهد.