انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-یازدهم خرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرکت در جلسات را ادامه بده 11 خرداد

«وقتی به اینجا میآییم حتماً نباید پاک باشیم، اما پس از جلسه اول به تازهواردها توصیه میکنیم باز هم به جلسات برگردند و پاک هم برگردند. نباید منتظر افراط در مصرف یا محکومیت حبس باشیم و بعد از معتادان گمنام کمک بگیریم.»

کتاب پایه

v

تعداد بسیار اندکی از ما با تمایل سرشار به NA میآییم. برخی از ما بر اساس دستور دادگاه در اینجا حضور مییابیم. برخی از ما برای نجات خانوادههای خود آمدهایم. برخی دیگر در تلاش برای نجات شغلی که در مرز نابودی است به اینجا میآییم. مهم نیست چرا اینجا هستیم. مهم این است که اینجا هستیم.

شنیدهایم که میگویند «اگر جسم را بیاورید، روح نیز به دنبال آن میآید.» شاید با نارضایتی به جلسات بیاییم. شاید یکی از افرادی باشیم که در ته اتاق دست به سینه مینشینیم و با تهدید به کسی که به طرف ما میآید خیره میشویم. شاید قبل از دعای پایانی، جلسات را ترک میکنیم.

اما اگر به شرکت در جلسات ادامه دهیم، متوجه روشن شدن تدریجی ذهن خود میشویم. کم کم حصار خود را برمیداریم و هنگامی که دیگران صحبت میکنند، واقعاً گوش میدهیم. حتی شاید به حرفهای فردی که میتوانیم با او ارتباط برقرار کنیم، گوش دهیم. فرآیند تغییر را آغاز میکنیم.

پس از مدتی در NA متوجه میشویم نه تنها ذهن ما وارد جلسات شده، بلکه مهمتر از آن قلب ما نیز وارد جلسات شده است. پس از این اتفاق معجزات واقعاً شروع میشود!

v

فقط برای امروز: سعی میکنم به آنچه که گفته میشود با روشن بینی گوش دهم.
ا نزول دادن(پایین آوردن شخصیت) دیگران نمی توانید ارتقاءیابید.
به همان اندازه که دست دیگران را گرفته اید،به خودتان یاری رسانده اید.
قانون الهی چنین است!
امروز صبح با خواندن دعای آرامش و قدم سوم و پس از آن سلام به خودم و خالقم و اطرافيانم، با احساس قشنگي روزم شروع مي‌شود. امروز مي‌خواهم مقدار بيشتري از وقتم را به بهبودي و آزاديم بهاء دهم. قدرت برنامه خودیاری در قالب نيروي برتر از من مي‌خواهد كه پيام بهبودي و رهايي از عادت و وابستگي‌ و هم‌وابستگی‌ را به يك هم درد برسانم. آيا امروز متوجه هستم يك تازه وارد هم‌درد با آمدنش به جلسات مي‌گويد كه در دنياي وابستگي و خارج از اینجا هيچ خبري نيست؟ اگر خبري بود مطمئن هستم به جلسات ما نمي‌آمد. امروز مي‌دانم اصول برنامه‌ی خودیاری كاملاً‌ زنده و در حال رُشد و حركت است. من در مسير زندگي تازه‌ام با بهره‌گيري از اصول خودیاری قدمها بايد آموخته‌هايم را به فرد ديگري انتقال دهم. اين‌كار به دو دليل مهم است. اولاً براي خودم كه بايد هر روز این اصول را تمرین و مرور كنم و دوم اين كه وقتي به كسي كمك مي‌كنم، احساس قشنگي كه از ارزش‌هاي انسانيم برگرفته شده است، به سراغم مي‌آيد. اهمیت این برنامه در همین است که ما دست هم‌دیگر را گرفته و به بلند شدن هم کمک می‌کنیم. با این کار به خود یادآور می‌شویم که از کجا آمده‌ایم. آيا خداوند را به خاطر دانش برنامه سپاسگزارم؟
زُكات بهبودي پرداخت كردني است!
بازتابهاي روزانه الکلیهای گمنام
11 خرداد
تغییر در دیدگاه

نگاهمان به زندگی عوض خواهد شدالکلیهای گمنام

وقتی مشروب میخوردم،دیدگاهم کاملا خودخواهانه و خودمحورانه بود، خواست من و راحتی من بر همه چیز اولویت داشت.حالا که هشیارم، دیگر خودبینی ام دارد از بین میرود، نگاهم به زندگی و مردم دارد تغییر میکند ، دیدگاهم با عمل تغییر کرد. با به کار بستن گامها، شرکت در جلسات و انتقال پیام انجمن، میتوانم سلامت عقلی ام را بازیابم. عمل کلمه جادویی است! با نگاهی مثبت و یاری رساندن و عمل به برنامه های انجمن، میتوانم هشیار بمانم و به دیگران کمک کنم تا هشیاری شان را بدست ۱ورند. حالا دیدگاهم اینست که مایلم هر بهایی را برای هشیار ماندن بپردازم!
11خرداد  از کتاب اندیشه امروز
در تمام‌ طول‌ دوران‌ زندگي‌ من‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ آسايش‌ و امنيت‌ و چيزي‌ كه‌ امروز ازآن‌ بعنوان‌ آرامش‌ ياد مي‌كنم‌ به‌ ديگران‌ تكيه‌ مي‌كردم‌. امروز فهميده‌ام‌ كه‌ جهت‌ يابي‌من‌ در گذشته‌ اشتباه‌ بوده‌ است‌. آرامش‌ و صلح‌ چيزي‌ نيست‌ كه‌ بشود در خارج‌ ازوجود خود به‌ جستجوي‌ آن‌ پرداخت‌. آرامش‌ چيزي‌ است‌ كه‌ در درون‌ منست‌ وكليد رسيدن‌ به‌ آن‌ تنها پي‌ بردن‌ به‌ اين‌ حقيقت‌ است‌ كه‌ بايد با تمام‌ وجود آنرابخواهم‌.آيا من‌ از دانسته‌ هايم‌ در برنامه‌ در راه‌ رسيدن‌ به‌ آرامش‌ استفاده‌ مي‌كنم‌؟ پروردگارابمن‌ شهامت‌ بده‌ تا با نگريستن‌ و پرداختن‌ به‌ درون‌ خود به‌ اين‌ حقيقت‌ آگاه‌ شوم‌ كه‌سرچشمه‌ امنيت‌ معنوي‌ و آرامشي‌ را در جستجويش‌ بوده‌ام‌ در وجود خود من‌نهفته‌ است‌؟
«آرامش‌ را در درون‌ خود جستجو كن‌»