انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دهم خرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

سادگی آن را حفظ کن 10 خرداد

«روز را نه تنها در یک لحظه بلکه از لحظهای به لحظه دیگر سپری میکنیم. وقتی از زندگی در زمان حال دست میکشیم، مشکلات ما به طرز نامعقولی بزرگ میشوند.

کتاب پایه

v

اغلب درک زندگی پیچیده به نظر میرسد، خصوصاً برای افرادی در بین ما که مدتهای زیادی از انجام این کار طفره رفتهاند. وقتی مصرف مواد را قطع کردیم، بسیاری از ما با دنیایی روبرو شدیم که گیجکننده و حتی هولناک بود. زندگی و جزییات آن شاید در یک نگاه، گیجکننده به نظر رسد. از این گذشته، تصور میکنیم شاید نتوانیم زندگی را اداره کنیم و امتحان آن نیز بیفایده باشد. این افکار خود را تقویت میکنند و ما خیلی زود در اثر پیچیدگی متصور زندگی از پای در میآییم.

خوشبختانه مجبور نیستیم همه چیز را یکدفعه اصلاح کنیم. حل یک مشکل ممکن به نظر میرسد، پس مشکلات را تک تک در نظر میگیریم. از هر لحظه در هنگام فرا رسیدن آن مراقبت میکنیم و سپس از لحظه بعدی در هنگام فرا رسیدن آن مراقبت میکنیم. یاد میگیریم فقط برای امروز پاک بمانیم و در همین روز به سراغ مشکلات خود میرویم. وقتی زندگی را در هر لحظه سپری میکنیم، دیگر هولناک به نظر نمیرسد. با هر نفسی که در هر لحظه میکشیم، میتوانیم پاک بمانیم و زندگی کردن را یاد بگیریم.

v

فقط برای امروز: با زندگی کردن تنها در همین لحظه آن را ساده حفظ میکنم. امروز، تنها به مشکلات امروز رسیدگی میکنم؛ مشکلات فردا را برای فردا میگذارم.
اخلاص وعبودیت به خدا ازطریق هم نشینی با پیروان خدا افزایش می یابد.
زندگی روزانه ی آن ها را مشاهده کنید وبکوشید همانند آن ها باشید.
تأکید بر خواندن کتاب نیست،بلکه باید بر زندگی متمرکز شد.
پیروی از خدا یعنی اختصاص دادن همه ی اجزای زندگی به «او».
چنانچه تصمیم می گیرید این گونه زندگی کنید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.
این مشکلات را با شخصی که عاشق خداست وشما نیز با او دارای ارتباطی عاطفی هستید مطرح کنید.
بی تردید راه درست را به شما پیشنهاد خواهد کرد.
گوش دادن تنها به آنچه او می گوید کافی نیست.
باید پاسخ سئوال ها وتردید هایتان را بیابید.
باید زندگی پاکی را در پیش بگیرید.
بدون تسلط بر نفس نمی توانید ونخواهید توانست هیچ پیشرفتی کنید،
حتی اگر همنشین افراد مقدس باشید وسال ها به گفتگوهای آن ها گوش دهید.
امروز با درك حقايق قادر هستيم به قسمت‌هايي از زندگي‌مان نگاه كنيم، كه قبلاً جرأت تماشاي آن را نداشتيم و یا آگاهی از آن نداشتم. زندگی کردن در دامان ترس‌ها، مانند ترس از منزوی شدن و تنها ماندن، ترس از آينده، ترس از بيماري، ترس از مرگ و ... وقتي در جلسات از ترس‌هايم صحبت مي‌كنم، قسمت بزرگي از احساس منفي ترس از بين مي‌رود. نيروي برتر موجود در گروه مرا به جماعت و گروه وصل مي‌كند تا از ترس‌هاي ديگر اعضاء مطلع ‌شوم و متوجه ‌شوم كه اين ترس‌ها هسته‌ی اصلي همه‌ی عادتها و وابستگي‌ و هم‌وابستگی‌هاست. آيا درك مي‌كنم خداوند در همه حال و در همه جا با من است و من هيچ وقت تنها نبوده و نيستم؟ آيا حقيقت اين نيست كه من انسان هستم و قدرت محدودي دارم؟ آيا بهتر نيست كه كنترل‌ها را به دست خداوند بسپارم و خودم دست از خدايي كردن بردارم و در مسير بهبودي به زندگيم برسم؟ امروز مي‌دانم كه بيماري وابستگي يك بيماري خانوادگي است. براي بهبودي و رهايي از آن بهتر است همه‌ی افراد خانواده در كنار هم دنبال بهبودي باشند. از خداوند به دليل آگاهي دادن به من بابت بيماريم متشكرم.
حقيقت در همه حال در جريان است!
بازتابهای روزانه الکلیهای گمنام
امادگی برای خدمت به دیگران

جامعه ما به این نتیجه رسید که فقط یک ماموریت والا هست: رساندن پیام انجمن به کسانی که نمیدانند راهی برای رهایی هست.

۱۲ گام و ۱۲ سنت

همچنان که یکدیگر برای رشد کمک میکنیم ،پرتو آزادی بر دوستان الکلی ام میدرخشد.گامهایی که باعث بهبودی ام شد هر کدام آغازی کوچک بودند،اما هر گام نردبانی ساخت برای بیرون آمدن از سیاه چال ناامیدی و رفتن به سوی امید . صداقت ابزاری شد تابا آن زنجیرهایی که مرا احاطه کرده بودند ، بشکنم . راهنماها که سنگ صبوریهای دلسوزی هستند،کمک میکنند تا به درستی پیام انجمن را که به سوی آزادی هدایتمان میکند، بشنویم .

از خدا خواستم تا شجاعت زندگی در چنین راهی را به من بدهد که شاید گواه خواست اوست . این ماموریت مرا آزاد کرد تا هدایایم را از طریق روحیه آمادگی خدمت به دیگران ، تقسیم کنم .
10خرداد از کتاب اندیشه امروز
با دقت‌ و بررسي‌ اغلب‌ مشكلات‌ كوچك‌ و بزرگ‌ خود، درخواهيم‌ يافت‌ كه‌ ريشه‌اكثريت‌ قريب‌ به‌ اتفاق‌ اين‌ ناملايمات‌ در يك‌ وابستگي‌ ناسالم‌ نهفته‌ است‌.وابستگي‌ و عوارض‌ بيمارگونه‌ ناشي‌ از آن‌. با رهايي‌ از انواع‌ اين‌ وابستگي‌ هاست‌ كه‌ ماقادر خواهيم‌ بود كه‌ به‌ يك‌ بيداري‌ عاطفي‌ و در نتيجه‌ امنيت‌ معنوي‌ دست‌ يابيم‌. مادر برنامه‌ مي‌آموزيم‌ كه‌ تنها با كمك‌ خداوند قادر خواهيم‌ بود كه‌ قيد و بندهاي‌وابستگي‌ را از دست‌ و پاي‌ خود برداريم‌ و با تكيه‌ بر عشق‌ او خود را در زندگي‌ بيمه‌كنيم‌.آيا من‌ قادرم‌ كه‌ با رهايي‌ از تمام‌ وابستگي‌هاي‌ مادي‌ و عاطفي‌ از اشياء و افراد پيام‌آزادي‌ را به‌ ديگران‌ منتقل‌ نمايم‌؟آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ براي‌ انتقال‌ پيام‌ رهايي‌ به‌ ديگران‌ و انجام‌ تعهدات‌ خود دربرنامه‌ نيازمند آنم‌ كه‌ خود در ابتدا اين‌ آزادي‌ را تجربه‌ كنم‌؟آيا من‌ مي‌توانم‌ كه‌ با نگاهي‌ عميق‌ به‌ كليه‌ وابستگي‌هاي‌ خود به‌ مواد مخذر و افرادريشه‌ مشكلات‌ خود را پيدا كنم‌؟آيا من‌ پي‌ برده‌ام‌ كه‌ وابستگي‌ به‌ خداوند زيباترين‌ و سالم‌ترين‌ وابستگي‌ها است‌؟
«من‌ به‌ خدا وابسته‌ام‌»