انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هفتم خرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

7 خرداد همان طور که درک میکنیم

«زندگی خود را بررسی کردیم و به اینکه واقعاً چه کسی هستیم، پی بردیم. فروتنی واقعی به معنای این است که بپذیریم خود باشیم و بدین منظور صادقانه تلاش کنیم.»

کتاب پایه

v

در دوران مصرف، مقتضیات بیماری ما شخصیت ما را تعیین میکرد. ممکن بود برای به دست آوردن "مواد مخدر" به هر کس یا چیزی که لازم بود تبدیل شویم. ماشینهای بقا بودیم، به طوری که با همه شرایط دوران مصرف به راحتی سازگار میشدیم.

وقتی بهبودی خود را آغاز کردیم، قدم در زندگی جدید و متفاوتی نهادیم. بسیاری از ما درباره اینکه چه رفتاری برای ما در چه شرایطی مناسب است، عقیدهای نداشتیم. برخی از ما طرز صحبت کردن با مردم، لباس پوشیدن یا رفتار کردن در مکانهای عمومی را نمیدانستیم. نمیتوانستیم خود باشیم، زیرا دیگر خود را نمیشناختیم.

قدمهای دوازدهگانه روش سادهای را برای شناخت واقعی خویشتن ارائه میدهد. از ویژگیهای مثبت و نواقص خود، از چیزهایی که درباره خود دوست داریم و چیزهایی که از آنها خیلی رضایت نداریم، پرده برمیداریم. از طریق نیروی التیامبخش قدمهای دوازدهگانه به تدریج پی میبریم افرادی هستیم که توسط نیروی برتری که درک میکنیم برای اینکه خودمان باشیم، خلق شدهایم. التیام واقعی وقتی شروع میشود که درک کنیم اگر نیروی برتر، ما را بدین گونه خلق کرده، پس اشکالی ندارد کسی باشیم که واقعاً هستیم.

v

فقط برای امروز: از طریق کارکرد قدمها میتوانم آزادی خود بودن را تجربه کنم، یعنی فردی باشم که نیروی برترم خواسته است.
اگر مرا توان آن باشد که نام خداراپیوسته تکرار کنم.
نامی که شیرین تر از همه ی نام هایت،
مالک همه ی زیبایی ها،
ابرهای سپید،
ماه تابان،
نیلوفرهای پرطراوت ،
وموسیقی های طبیعت است.
نیاز به هیچ نیایش دیگری نیست.
عادت كردن به افراد و شرايط به طوري كه به صورت عمل هر روزه در آيد و بدون اين عادت از امور عادي زندگي وا مانده باشم را وابستگي و هم‌وابستگی مي‌گويند. مثل عادت به پرخوري، لجبازی، گریه کردن، بهانه‌آوردن، بیش از اندازه خوابیدن و افراط و تفریط کردن و...عادت به كسي كه برايمان جالب و دوست‌داشتنی است، که برای‌مان بیماری هم‌وابستگی متقابل را به ارمغان دارد و عادت کردن به سرگرمی و شهرت و شغل، عادت به ديدار اطرافيان، عادت به قمار، عادت به بازی‌های اینترنتیی و الکل و نیکوتین و مواد مخدر و ... خداوندا: به من كمك كن تا با رهايي از عادت و وابستگي‌ و هم‌وابستگی‌ها فرصتي براي زندگي واقعي در آرامش و شادی و داشتن حق انتخاب را تجربه كنم. خداوندا: به من ياري بده تا ارزش‌هاي والاي انساني خودم را در خودم پرورش بدهم و آنها را جایگزین نواقص شخصیتی خودم نمایم. آيا من قادر هستم با قدرت خداوند تأثير ديگران و تأييد طلبي آنها در مسير زندگي نباشم و فارغ از اموري باشم كه هیچ ارتباطي به من ندارند؟ خداوندا: من را در این جابجایی نواقص شخصیتی با فضیلت‌ها و ویژگی‌های انسانی که هیچ آشنایی با آنها را ندارم، یاری فرما.
خودم به تنهايي ارزشمند هستم!
7خرداد از کتاب اندیشه امروز
در برنامه‌ با بكار بستن‌ رهنمودهاي‌ آن‌ همزمان‌ با رشد روحاني‌ ما مي‌آموزيم‌ كه‌ براي‌بهره‌مند شدن‌ از يك‌ زندگي‌ سالم‌ و طبيعي‌ نيازمند تغييرات‌ اصولي‌ در طرز تفكر وجهان‌ بيني‌ خود مي‌باشيم‌. ما بايد با يك‌ تجديد نظر اساسي‌ درشيوه‌ تفكر وعملكردمان‌ خود رابا محيط‌ جديد همگون‌ سازيم‌. بايد بخاطر داشته‌ باشيم‌ كه‌ امنيت‌عاطفي‌ و سلامت‌ تنها در صورتي‌ امكان‌پذير مي‌باشند كه‌ ما درك‌ درستي‌ از تغييرمسير و سازگاري‌ با محيط‌ داشته‌ باشيم‌. ما مي‌آموزيم‌ كه‌ اگر چه‌ رضايت‌ كامل‌ دررابطه‌ با نيازهاي‌ عاطفي‌ در ابتدا غيرممكن‌ بنظر مي‌رسد اما اگر دوست‌ داشتن‌ ومحبت‌ ورزيدن‌ را اساس‌ كار خود قرار دهيم‌ امكان‌ رشد كردن‌ و سالم‌ بودن‌ درمحيطي‌ امن‌ را بدست‌ خواهيم‌ آورد.آيا من‌ ديگران‌ را بدون‌ توجه‌ به‌ كارهايي‌ كه‌ انجام‌ مي‌دهند دوست‌ دارم‌؟ آيا براي‌ من‌رشد و پيشرفت‌ روحاني‌ در درجه‌ اول‌ اهميت‌ قرار دارد؟ آيا من‌ قادرم‌ كه‌ با رشدروحاني‌ و پيوستن‌ به‌ مردم‌ امنيت‌ عاطفي‌ را بر امنيت‌ مادي‌ ترجيح‌ دهم‌؟آيا من‌ به‌ اين‌ باور اعتقاد دارم‌ كه‌ با ايمان‌ به‌ خداوند خصايل‌ انساني‌ من‌ دوباره‌ شكوفاخواهد شد و دوست‌ داشتن‌ و محبت‌ كردن‌ به‌ ديگران‌ بصورت‌ نيازي‌ در من‌ شكل‌خواهد گرفت‌؟
«پيشرفت‌ روحاني‌ با امنيت‌ عاطفي‌ امكان‌پذير است‌»