انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-چهارم خرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
احساسات "خوب" و "بد"4 خرداد

«اتفاقات مثبت و منفی بسیاری در طول یک روز رخ میدهد. اگر وقتی را صرف ارزش نهادن بر هر دوی این اتفاقات نکنیم، احتمالاً چیزی که به رشد ما کمک میکند، از دست خواهیم داد.»

جزوه فقط برای امروز

v

ظاهراً برخی از ما درباره اتفاقات خوب یا بد، موفقیتآمیز یا شکستبرانگیزی که هر روز در زندگی ما رخ میدهد، ندانسته قضاوت می کنیم. تمایل داریم نسبت به "خوب" احساس خوبی داشته باشیم و نسبت به "بد" احساس عصبانیت، ناکامی یا گناه داشته باشیم. با این حال، احساسات خوب و بد، اغلب با آنچه واقعاً برای ما خوب یا بد است ارتباط بسیار کمی دارد. شاید از شکستهای خود بیشتر از موفقیتهای خود درس بگیریم، به خصوص اگر شکست از پذیرفتن ریسک ناشی شود.

نسبت دادن قضاوتهای ارزشی به عکسالعملهای عاطفی خود، ما را با طرز فکرهای قدیمی خود پیوند میدهد. میتوانیم طرز فکر خود درباره وقایع زندگی روزمره را تغییر دهیم و به آنها به عنوان فرصتهایی برای رشد و نه به عنوان خوب یا بد نگاه کنیم. به جای ارزشگذاری میتوانیم به دنبال درس گرفتن باشیم. با انجام این کار از هر یک از روزها چیزی یاد میگیریم. قدم دهم روزانه ما، ابزار بسیار خوبی برای ارزیابی رویدادهای روزانه و درس گرفتن از موفقیت و شکست است.

v

فقط برای امروز: به من فرصتی داده شده تا اصول بهبودی را به منظور یادگیری و رشد به کار گیرم. وقتی از رویدادهای زندگی درس میگیرم، موفق میشوم.
بارها احساس می کنیم از پا افتاده ایم.این حال از آن روست که با سرچشمه ی نیرو والهامی که در درون ماست،مرتبط نیستیم.
حیات درونمان تشنه است .
دردنیای ظواهر زندگی می کنیم؛همه چیز سایه است،حضور ندارد،واقعی نیست.
برای یافتن نیرو وحیات به سایه ها می چسبیم .آنها مدتی کوتاه مارا به هیجان وانگیزه می دهند.اما نیروی لازم برای مواجه با نبرد زندگی ،تسلط برخواسته های جسم وامیال افسار گسیخته که مارا به توفان های تکبر واحساسات نامطلوب می کشانند،به ما نمی دهند.
: فقط برای امروز-هر روز به سوی تو می ایم جی پی واسوانی
به عنوان يك فرد وابسته و هم‌وابسته زندگي گذشته‌ي من بیشتر در ترس‌ها و عدم قدرت تصميم‌گيري و احساس شرمندگی و خجالت و برداشت دردآور گناه و بي‌لياقتي سپري شد. ترسي مرهوم از موجودي كه در درونم مانند هيولا لانه كرده بود. سال‌هاي زيادي وحشت‌زده از خودم فرار مي‌كردم و بیشتر شبها بختک و یا کابوس می‌دیدم. به خاطر خجالت احساسم را به هیچ كسي نمي‌گفتم، در نهایت مي‌ترسيدم اين هيولا روزي از درونم خارج شود. وجودم سرشار از ترس‌هاي مختلف شده بود. هر لحظه دنبال كسي بودم كه شايد عامل رهايي من شود، ولي اصلاً راه نجاتي نبود. امروز با اصول خودیاری برنامه مي‌دانم كه ترس باعث مي‌شود، تمام اختلالات شخصيتي‌ام فعال شود. آيا امروزم را در ترس و وحشت از دست دادن چيزهايي هستم كه متعلق به من هستند؟ هنوز نگران شكست، در به دست آوردن نتيجه‌ي دلخواه هستم؟ آيا من با حذف خواسته‌هاي غير اصولي و رسیدگی به نيازهاي هر روزه سعي دارم آرامش خود را كسب كنم؟ آيا با جواب منفي به خواسته‌ها و انتظارات غير اصولي دیگران که قصد سوءاستفاده دارندموجبات نااميدي و انزوای خودم را فراهم نمي‌كنم؟
پذيرش و باور ابزار رهايي از وابستگي‌هاست!
4خرداد از کتاب اندیشه امروز
زمانيكه‌ من‌ با خودفريي‌ سعي‌ در فرار از پذيرفتن‌ نتايج‌ اشتباهات‌ خود مي‌كنم‌ هيچ‌بهره‌اي‌ نخواهم‌ برد و نخواهم‌ توانست‌ از تجربيات‌ زندگي‌ خود پند بگيرم‌. تنها درك‌اين‌ مسأله‌ مرا قادر به‌ پيشرفتن‌ و رشدن‌ خواهد كرد.اتفاقات‌ به‌ تنهايي‌ هيچ‌ مفهوم‌ خاصي‌ ندارند. نحوه‌ برخورد ما با اين‌ تفاوت‌ ورويدادهاست‌ كه‌ به‌ آنها معني‌ مي‌بخشد. امروز من‌ آموخته‌ام‌ كه‌ با پذيرش‌ كامل‌نتايج‌ اشتباهات‌ خود آنها را به‌ تجربه‌اي‌ آموزنده‌ در زندگي‌ خود تبديل‌ كنم‌.تجربياتي‌ كه‌ زيربناي‌ زندگي‌ مرا در آينده‌ تشكيل‌ خواهد داد.خداوند مرا در رويارويي‌ با حقيقت‌ ياري‌ خواهد داد. بمن‌ كمك‌ خواهد كرد تاباشهامت‌ كامل‌ مسؤوليت‌ و پي‌ آمد اعمال‌ اشتباه‌ خود را بپذيرم‌.فرار از زير بار مسئوليت‌ در زندگي‌ گذشته‌ من‌ بعنوان‌ يك‌ معتاد پديده‌ جديدي‌ نبود.من‌ اين‌ عمل‌ را آنقدر تكرار كرده‌ بودم‌ كه‌ ديگر هيچگونه‌ رابطه‌اي‌ بين‌ وظيفه‌ ومسئوليت‌ وجود نداشت‌.پروردگارا، اكنون‌ كه‌ در جاده‌ بهبودي‌ گام‌ نهاده‌ام‌ مرا ياري‌ كن‌ تا تعادل‌ خود رابازيابم‌!
«قبل‌ از انجام‌ هر كار به‌ نتايج‌ آن‌ فكر كن‌»