انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-سوم خرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
3 خرداد آسیبپذیری در برابر ریسک کردن

«در هنگام رشد، یاد میگیریم بر تمایل به فرار کردن یا مخفی شدن از خود و احساسات خود غلبه کنیم.»

کتاب پایه

v

به جای آسیبپذیری در برابر ریسک، بسیاری از ما عادتهایی را پرورش دادهایم که دیگران را در فاصله امنی حفظ میکند. الگوهای انزوای عاطفی مزبور میتواند این احساس را در ما ایجاد کند که ما نومیدانه در پشت نقابهای خود محبوس شدهایم. سابقاً در زندگی خود ریسک میکردیم. اکنون میتوانیم درباره احساسات خود ریسک کنیم. از طریق درد و دل کردن با سایر معتادان، یاد میگیریم که منحصر به فرد نیستیم؛ صرفاً از طریق اجازه دادن به دیگران برای شناختن ما، خود را بیدلیل آسیبپذیر نمیکنیم، چراکه در جمع خوبی هستیم. از طریق کارکرد قدمهای دوازدهگانه برنامه NA رشد و تغییر میکنیم. دیگر نه میخواهیم و نه نیاز داریم ضمیر پدیدارشونده خود را پنهان کنیم. این فرصت به ما داده شده که از نهانسازی عواطف خود برای حفظ اعتیاد فعال رهایی یابیم.

با آشکار کردن احساسات خود برای دیگران، در برابر ریسک آسیبپذیر میشویم، اما این ریسک به مزایای حاصل از آن میارزد. با کمک راهنمای خود و سایر معتادان در حال بهبودی نحوه ابراز صادقانه و آشکار احساسات خود را یاد میگیریم. در عوض، با ابراز عشق بیچون و چرا از سوی دوستان خود تقویت و تشویق میشویم. با انجام اصول روحانی هم در خود و هم در اطرافیان خود قدرت و آزادی پیدا میکنیم. آزادیم که خود باشیم و از مصاحبت با معتادان عضو انجمن خود لذت ببریم.

v

فقط برای امروز: آشکارانه و صادقانه با معتاد در حال بهبودی دیگری درد و دل میکنم. در برابر ریسک آسیبپذیر میشوم و از خود و دوستی خود با سایر اعضای NA شادمان میشوم. رشد خواهم کرد.
قامتم خمیده است.می دانم چندی پیش نخواهم ماند.بیش از آن که فرو افتد،باداکه خداوندمرا به آن کرانه خواهد رساند.
سحر امروز دعا کردم؛
«خدایم!بس سرگردان بوده ام!راه گم کرده را به خانه به خانه رسان.»
امروز ترس از تنهايي آزارم نمي‌دهد، چون در واقع تنها نيستم. با روشن بيني، احساس می‌کنم نيرويي مرا همراهي مي‌كند. قدرت درك و احساس اين نيرو به مرور و آرامي در من شكل گرفت. درك اين كه خداوند در همه حال و همه‌جا با من است، احساسي است اكتسابي كه در ابتدا با دیدن آرامش و شادي دوستان شكل‌پذير شده است. امروز حق انتخاب خود را به باور وجود ايمان و عشق تبديل مي‌كنم. امروز مي‌خواهم دلم را از رنجش‌ها، كينه‌ها و حسادت‌ها، ترس‌ها و نواقص شخصيتي، كه زماني مرا در تنهايي و انزوای بیماریم به ورطه‌ي ورشكستگي اقتصادي و عاطفي رسانده بود، خالي كنم. امروز مي‌خواهم با عشق دادن به خود و همنوعانم، با دوست داشتن خود و ديگران و خدمتگزاري در گروه و پیام دادم به همدردانم به باور ايمان و اعتماد به نیروی برترم برسم. امروز از اين‌كه حق انتخاب دارم از خداوند که مرا احیاء کرد سپاس‌گزارم. آيا مي‌توانم با تقویت باورهای تازه شکل گرفته‌ام به ايمان برسم و به تمام مشکلات بگويم كه «ديگر ترسي از شما ندارم»؟ آيا به خداوند اعتماد پيدا كرده‌ام، تا تحت هر شرايطي همه چيز را بپذيرم و بر ترس‌هايم با شهامت پيروز شوم!
فرصت هست، سخت نگير!
3خرداد از کتاب اندیشه امروز
پيش‌ از شركت‌ در برنامه‌ و در دوران‌ اعتياد مردم‌ مكانها و چيزها را بخاطر مشكلات‌خود سرزنش‌ مي‌كردم‌ و مقصر مي‌انگاشتم‌ امروز با استفاده‌ از رهنموهاي‌ برنامه‌مي‌آموزم‌ كه‌ چگونه‌ مشكلات‌ خود را به‌ دقت‌ بررسي‌ نمايم‌ نه‌ به‌ اين‌ خاطر كه‌ كسي‌را بيابم‌ و بخاطر اين‌ مشكلات‌ سرزنش‌ كنم‌ بلكه‌ به‌ اين‌ جهت‌ كه‌ دريابم‌ كه‌ چگونه‌رفتار من‌ باث‌ ايجاد و در برخي‌ موارد تشيد آنها گرديده‌ است‌ من‌ هنچنين‌ مي‌آموزم‌كه‌ مسئوليت‌ استباهات‌ خود را بپذيرم‌ و در صدد اصلاح‌ آنها باشم‌.آيا من‌ با استفاده‌ از رهنمودهاي‌ برنامه‌ نسبت‌ به‌ تهيه‌ طراز نامه‌ شخصي‌ اقدام‌ كرده‌ام‌؟آيا هنگامي‌ اشتباهي‌ از من‌ سر بزند بلافاصله‌ آنرا مي‌پذفتن‌ اشتباهات‌ در من‌ ايجادمي‌شود گرامي‌ مي‌دارم‌ ؟آيا براي‌ نخستين‌ بار در زندگي‌،من‌ آمادگي‌ آنرا يافته‌ام‌ كه‌مسئوليت‌ اعمال‌ اشتباه‌ خود را بپذيرم‌ ؟آيا من‌ آموخته‌ام‌ كه‌ چگونه‌ اعمالم‌ را با نتايج‌ آنها هماهنگ‌ نمايم‌؟
«مسئوليت‌ اعمال‌ خود را بپذير»