انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وسوم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پیش به سوی جلو 23 اردیبهشت

«پیشرفت در بهبودی

سفری دشوار و مداوم است.»

کتاب پایه

v

هر چه بیشتر پاک بمانیم، ظاهراً مسیر ما شیبدارتر و باریکتر میشود. اما خداوند چیزی بیش از حد توان اداره ما به ما ارزانی نمیکند. مهم نیست مسیر ما چقدر دشوار میشود، مهم نیست مسیر ما چقدر باریک یا چقدر پرپیچ و خم است، در هر حال، امید وجود دارد. این امید در پیشرفت روحانی ما نهفته است.

اگر حضور در جلسات و پاک ماندن را ادامه دهیم، زندگی... خب مسلماً تغییر میکند. جستجوی مداوم برای راه حل فراز و نشیبهای زندگی میتواند ما را به زیر سؤال بردن همه جنبههای زندگی خود رهنمون سازد. زندگی همیشه خوشایند نیست. در این هنگام است که حتی باید با ایمان بیشتری به خداوند رجوع کنیم. گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهیم، این است که استوار بایستیم و باور کنیم اوضاع بهتر خواهد شد.

در مواقعی ایمان ما، درک بیشتری در ما ایجاد میکند. شروع به مشاهده "تصویر کلیتری" از زندگی خود میکنیم. وقتی رابطه ما با نیروی برتر آشکار و عمیق میشود، پذیرش تقریباً به عادت تبدیل میشود. مهم نیست وقتی در مسیر بهبودی قدم میزنیم، چه اتفاقی میافتد، در هر حال به ایمان خود به نیرویی برتر و مهربان اتکا میکنیم و حرکت به سوی جلو را ادامه میدهیم.

v

فقط برای امروز: میپذیرم که پاسخ همه پرسشهای زندگی را در اختیار ندارم. با این وجود، به خداوندی که درک میکنم ایمان دارم و به سفر بهبودی ادامه میدهم.
گذشته، گذشته است.نمی توانم آن را تغییر دهم.
آینده هنوز نیامده است چرا باید در مورد چیزهایی نگران شوم که شاید هرگز روی ندهند.
بگذار در زمان حال که اکنون جاودانه است با سرور وکمال زندگی کنم.
بگذار از هر آن چه روی می دهد شکر گزار باشم وبدانم که در سایه ی عشق الهی گام بر می دارم.
بگذار هر آن چه مایه ی سرور وموفقیت دیگران است انجام دهم.
23 اردیبهشت  a day at a time از کتاب اندیشه امروز
برنامه‌ به‌ ما مي‌آموزد كه‌ همزمان‌ با رشد ايمان‌ احساس‌ امنيت‌ نيز در ما افزايش‌مي‌يابد. ترس‌هاي‌ وحشتناك‌ وجود ما كاهش‌ مي‌يابد. با بكار بستن‌ رهنمودهاي‌برنامه‌ ما مي‌ آموزيم‌ كه‌ طبيعي‌ترين‌ راه‌ مبارزه‌ با ترس‌ اتكا به‌ خداوند و بيداري‌روحاني‌ مي‌ باشد. ترس‌ از تصميم‌گيري‌ ما را ترك‌ خواهد كرد. اگر تصميم‌ اشتباهي‌بگيريم‌ قادر خواهيم‌ بود كه‌ از نتايج‌ آموزنده‌ آن‌ بهره‌مند شويم‌ و در صورت‌ اتخاذ وانجام‌ كارها ستايش‌ مي‌ كنيم‌. آيا من‌ بخاطر شهامت‌ ورحمتي‌ كه‌ از خداوند دريافت‌كرده‌ام‌ سپاسگزار هستم‌؟آيا من‌ از خداوند بخاطر توانايي‌ حق‌ انتخاب‌ متشكر هستم‌؟من‌ امروز داراي‌ قدرتي‌ هستم‌ كه‌ مي‌ توانم‌ انتخاب‌ كنم‌ و با اين‌ اميد كه‌ پنجاه‌ درصداحتمال‌ موفقيت‌ هست‌ دست‌ به‌ اقدام‌ مي‌ زنم‌. در صورت‌ شكست‌ با آموختن‌ از علل‌عدم‌ موفقيت‌ شهامت‌ دوباره‌ عمل‌ كردن‌ را براي‌ خود محفوظ‌ مي‌ دارم‌. در گذشته‌اتخاد تصميم‌ براي‌ من‌ مانند رويايي‌ غير قابل‌ دسترس‌ بود ولي‌ امروز از اينكه‌ قادرم‌كه‌ درباره‌ زندگي‌ خود تصميم‌ بگيرم‌ احساس‌ شادماني‌ مي‌ كنم‌، مي‌ دانم‌ كه‌ تمامي‌ اين‌تغييرات‌ نتيجه‌ رشد ايمان‌ و اعتماد به‌ خواست‌ خداوند است‌. پروردگار، بخاطرشهامتي‌ كه‌ به‌ من‌ داده‌اي‌ سپاسگزارم‌.
«آزادي‌ = انتخاب‌ كردن‌»