انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-چهاردهم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
14 اردیبهشت تازهوارد چطور؟

«هر گروه فقط یک هدف اصلی دارد—رساندن پیام به معتادی که هنوز در عذاب است.»

سنت پنجم

v

جلسه همیشگی ما معانی زیادی برای ما دارد. از این گذشته، بدون جلسه NA مورد علاقه خود، کجا میتوانستیم باشیم؟ گروه ما گاهی اوقات از گشت و گذار و سایر فعالیتها پشتیبانی میکند. اکثر اوقات اعضای جلسه همیشگی برای تماشای فیلم یا بولینگ بازی کردن دور هم جمع میشوند. همه ما روابط دوستی خوبی را از طریق جلسه همیشگی خود برقرار کردهایم و این صمیمیت را با دنیا عوض نمیکنیم.

اما گاهی اوقات باید از آنچه گروه ما برای تحقق هدف اصلیاش—رساندن پیام به معتادی که هنوز در عذاب است —انجام میدهد، ترازنامه تهیه کنیم. گاهی اوقات وقتی به جلسات میرویم، تقریباً همه را میشناسیم و مشغول خنده و تفریح میشویم. اما تازهوارد چطور؟ آیا به یاد داشتهایم که به سراغ افراد جدیدی برویم که تنها و وحشتزده نشستهاند. آیا به یاد داریم از کسانی که از گروه ما دیدار میکنند، استقبال کنیم.

یافتن عشق در اتاقهای معتادان گمنام، در بهبودی از اعتیاد به ما کمک میکند. اما وقتی پاک شدیم باید به خاطر بسپاریم آنچه به رایگان با ما در میان گذاشته شده را با دیگران در میان بگذاریم. باید به سراغ معتادی برویم که هنوز در عذاب است. از این گذشته، «تازهوارد مهمترین فرد در همه جلسات است.»

v

فقط برای امروز: از دوستی صمیمانهای که در جلسه همیشگی خود پیدا کردهام، سپاسگزارم. دست خود را به طرف معتادی که هنوز در عذاب است، دراز میکنم و همین دوستی را به دیگران عرضه میکنم.
ا سرتاسر روز مشغول هستیم.اما فقط مشغول بودن کافی نیست.باید در یابیم مشغول چه هستیم.
زنبور مشغول است،پشه هم.زنبور تحسین می شود،اما پشه موجودی آزار دهنده است.
در هر آنچه انجام می دهید،هرگز فراموش نکنید که هدف زندگی عشق ورزیدن،تجلیل خدا وخدمت به مخلوقات رنج دیده ی «او»است.
وپرنده ها وحیوانات نیز مخلوقات خداوند هستند.
14 اردیبهشت
وقتی مضطرب و نگران می‌شوم، یا به علتی درگیر شده‌ام و تحت شرایط بیماریم قرار می‌گیرم، هنوز هم با تأکید و خودخواهی دیگران را مقصر جلوه می‌دهم؟ یا هنوز هم طبق عادت گذشته می‌گویم (تقصیر فلانیه)(تقصیر شانسه) ؟ آیا صادقانه در یک درگیری قبول کرده‌ام که من مقصرم؟ آیا اشتباه خودم را قبول دارم؟ آرامش درونی تنها در صورتی غلبه بر خودخواهی‌های نمایان می‌شود. که من صداقت با خود را هرروزه برای همان روز تمرین ‌کنم؟ آیا با صداقت به خطاهای خودم اعتراف می‌کنم؟ من تا کی باید تاوان خسارت‌های دیگران را بپردازم؟ آیا این ادعا انکار واقعیت‌ها نیست؟ خداوندا: به من قدرتی عطافرما تا به‌جای سرزنش خود و دیگران به سهم خود نگاه کنم، تا شاید ریشه‌ی اصلی مشکلات و آشفتگی‌های زندگیم را بیابم. آیا این تغییرات و رُشد پیدا کردن سرمنشأش در درون من بوده است؟ آیا متوجه هستم که احساسات وجود دارند و می‌آیند و می‌گذرند؟ آیا آموخته‌ام که بیشتر ترس و شرمندگی و خجالت من فقط به واسطه‌ی یک فکر بکر احمقانه است؟ آیا متوجه شده‌ام که نباید یک فکر را به عمل مبدل سازم و به آن اهمیت دهم.
پذیرش سهم خود، باعث تغییرات است!
14 اردیبهشت از کتاب اندیشه امروز a day at a time
امروز زمان‌ مناسبي‌ است‌ كه‌ من‌ اقدام‌ به‌ تهيه‌ يك‌ ليست‌ از رخدادهاي‌ مثبت‌ و سازنده‌در زندگي‌ خود نمايم‌. معجزات‌ و تغييراتي‌ كه‌ در نتيجه‌ «پاك‌ زيستن‌» و بكار بستن‌رهنمودهاي‌ برنامه‌ در زندگي‌ من‌ بوقوع‌ پيوسته‌ است‌. امروز من‌ مي‌توانم‌ مانندبسياري‌ از مردم‌ سر ساعت‌ به‌ رختخواب‌ روم‌ و صبح‌ با اميد و خوشحالي‌ از خواب‌برخيزم‌. من‌ امروز از انجام‌ كارهايي‌ كه‌ همه‌ مردم‌ طبيعي‌ انجام‌ مي‌دهند لذب‌ مي‌برم‌.كارهاي‌ ساده‌اي‌ مثل‌ غذا خوردن‌، معاشرت‌ كردن‌ و كار كردن‌. امروز من‌ بخاطرآرامش‌ درون‌، رضايت‌ خاطر و تمام‌ اتفاقات‌ خوب‌ زندگي‌ خود سپاسگزارم‌.آيا من‌ با مرور روزانه‌ تمام‌ اتفاقات‌ خوب‌ و ابراز سپاسگزاري‌ از تمام‌ مواهب‌ طبيعي‌كه‌ در دوران‌ بهبودي‌ در اختيار من‌ قرار گرفته‌ سعي‌ در تحكيم‌ پيوندها خود باخداوند مي‌نمايم‌؟آيا من‌ امروز بايادآوري‌ تمام‌ رخدادهاي‌ مثبت‌ و سازنده‌ در زندگي‌ بعنوان‌ هدايايي‌از طرف‌ خداوند بزرگ‌، مراتب‌ سپاس‌ و خوشنودي‌ خود را نشان‌ مي‌دهم‌؟آيا من‌ با اجراي‌ رهنمودهاي‌ برنامه‌، شكوفايي‌ و سازندگي‌ زندگي‌ خود را تداوم‌خواهم‌ بخشيد؟
«به‌ تغييرات‌ مثبت‌ توجه‌ و روي‌ آنها حساب‌ كن‌»