انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-ششم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
6 اردیبهشت خویشتنپذیری

«مؤثرترین روش خویشتنپذیری از طریق به کار بردن قدمهای دوازدهگانه بهبودی است.»

جزوه خویشتن‌پذیری

v

اکثر ما وقتی به معتادان گمنام میآییم خود را به اندازه کافی نپذیرفتهایم. به ویرانی بزرگی که در دوران اعتیاد فعال خود ایجاد کرده بودیم، نگاه میکنیم و از خود متنفر میشویم. ما در پذیرفتن گذشته خود و خویشتنبینی حاصل از آن مشکل داشتیم.

وقتی برای اولین بار میپذیریم به یک بیماری به نام اعتیاد مبتلا هستیم، خویشتنپذیری با سرعت بیشتری حاصل میشود، زیرا پذیرفتن خود به عنوان یک بیمار آسانتر از پذیرفتن خود به عنوان یک فرد بد است. هر چه خویشتنپذیری آسانتر باشد، پذیرفتن مسئولیت برای خود آسانتر خواهد شد.

از طریق فرآیند بهبودی مداوم، به خویشتنپذیری دست مییابیم. کار کردن قدمهای دوازدهگانه معتادان گمنام به ما میآموزد خود و زندگی خود را بپذیریم. اصول روحانی مانند تسلیم، صداقت، ایمان و فروتنی به ما در رهایی از بار سنگین اشتباهات گذشته خود کمک میکند. با به کار بردن این اصول در زندگی روزمره خود نگرش ما تغییر میکند. با پیشرفت در بهبودی، خویشتنپذیری نیز رشد میکند.

v

فقط برای امروز: خویشتنپذیری فرآیندی است که از طریق قدمهای دوازدهگانه فعال شده است. امروز، به این فرآیند اعتماد میکنم، قدمها را کارمی‌کنم و خویشتنپذیری را یاد میگیرم.

آرامش حقیقی را فقط می توان در دامن خداوند یافت.
حداوند از ما دور نیست.
درست همان جا که هستیم حضور دارد.
وقتی که حضور عاشقانه«او»را در می یابیم ودر پس پرده ی سکوت با «او»ارتباط برقرار کنیم،از آرامشی عمیق سرشار خواهیم شد وسروری آرام را از خود ساطع خواهیم کرد.
عشق خدا مارا پیوسته در بر گرفته است وما هرگز تنها نیستیم.
نامش متبرک باد.
6 اردیبهشت
اصول برنامه‌ی خودیاری راهی برای رهایی از هوای نفس است، به همین دلیل من برای پناهندگی و درجا زدن در برنامه اینجا نیستم. از طرفی انتظار ندارم با رعایت برنامه فیلسوف و زاهد و مقدس شوم. اطمینان دارم که هدف و اراده‌ی خداوند، رهایی من از عادت و وابستگی‌های دردآور است که در گذشته به من آسیب زده است. من فقط برای درمان خودم به اینجا آمده‌ام. فقط مسؤل خودم هستم، بیماری دخالت‌گرایانه و فضول من به راحتی می‌خواهد در امور دیگران و شرایط بهبودی شخصی آنها و برنامه مداخله نماید. من با تکیه برانرژی مثبت خداوندی قادرم که فقط ارزش‌های از دست رفته‌ی خودم را احیاء کنم. هرکسی می‌تواند با دعا و مراقبه و راز و نیاز به خدای خود وصل شده و به خودش کمک نماید، امروز اطمینان دارم که نتایج کارهایم هرچه شود، در نهایت در جهت خواست و اراده‌ی خداوند است. امروز توانایی من در جهت رفع مشکلات و حل مسائل خودم صرف خواهد شد. خداوندا: مرا یاری کن تا از مواجه شدن با همه‌ی مسائل و مشکلاتم درآن واحد و امروز پرهیز کنم. آیا من آماده‌ام تا با هرگونه اتفاق و تغییرات در زندگیم با اتکا به قدرت و تصمیم‌گیری خداوند روبه رو شوم؟
خداوند کارگردان و من بازیگر هستم!
6 اردیبهشت از کتاب اندیشه امروز
من‌ در تظاهر كردن‌ به‌ نمايش‌ گذاشتن‌ شخصيتي‌ كاذب‌ مهارت‌ فراوان‌ داشتم‌. گاهي‌اوقات‌ توجه‌ ديگران‌ را به‌ قسمتهايي‌ از شخصيتم‌ كه‌ به‌ نظر جالب‌ مي‌رسيد جلب‌مي‌كردم‌ و با بزرگ‌ كردن‌ كارهايي‌ كه‌ انجام‌ داده‌ بودم‌ سعي‌ در جلب‌ توجه‌ ديگران‌ وكسب‌ نظر مساعد آنها مي‌كردم‌. حتي‌ در دوران‌ بهبودي‌ در برنامه‌ با ادامه‌ اين‌ روش‌خود را در موقعيتي‌ قرار دادم‌ كه‌ هر روز نياز بيشتر به‌ تأييد و توجه‌ اطرافيان‌ داشتم‌.آيا اين‌ رفتار شبيه‌ كارهايي‌ نيست‌ كه‌ در دوران‌ اعتياد مي‌كردم‌؟آيا مطرح‌ بودن‌ و مورد توجه‌ قرار گرفتن‌ در من‌ تبديل‌ به‌ يك‌ نياز شده‌ است‌؟ آيا قصدمن‌ از دوستي‌ و محبت‌ و راهنمايي‌ كردن‌ كساني‌ كه‌ تازه‌ به‌ برنامه‌ آمده‌اند نوي‌ خودنمايي‌ نيست‌؟پرودگارا، مرا ياري‌ كن‌ تابا رها كردن‌ وسوسه‌ مطرح‌ بودن‌ و مورد تأييد ديگران‌ بودن‌،پيوندهاي‌ خود رابا گذشته‌ پاره‌ كنم‌.آيا من‌ با بزرگنمايي‌ كارهايي‌ كه‌ انجام‌ مي‌دهم‌ درصدد فريب‌ خود و ديگران‌ هستم‌؟آيا من‌ مي‌توانم‌ كه‌ خود را همانگونه‌ كه‌ هستم‌ با ديدي‌ واقع‌ بينانه‌ بپذيرم‌ و به‌ خوداحترام‌ بگذارم‌؟
«براي‌ جلب‌ احترام‌ ديگران‌ اول‌ بايد بخود احترام‌ بگذارم‌»