انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بنجم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

استقبال از واقعیت 5 اردیبهشت

«امروز بهبودی برای ما یک واقعیت است.»

کتاب پایه

v

درد و مصیبت در دوران مصرف واقعیتهای زندگی ما بود. نه مایل به پذیرفتن وضعیت زندگی خود بودیم و نه مایل به تغییر آنچه در زندگی ما غیر قابل قبول بود. با مصرف مواد میخواستیم از درد زندگی رهایی یابیم، اما این کار فقط به مشکلات ما افزود. احساس تغییر یافته ما نسبت به واقعیت به کابوس تبدیل شد.

از طریق انجام برنامه معتادان گمنام در زندگی میآموزیم که رؤیاهای ما میتواند جایگزین کابوسهای ما شود. رشد میکنیم و تغییر مییابیم. آزادی انتخاب به دست میآوریم. قادر به ابراز و دریافت عشق میشویم. میتوانیم با صداقت درباره خود صحبت کنیم و دیگر حقیقت را بزرگ یا کوچک جلوه ندهیم. چالشهایی را که زندگی واقعی پیش روی ما میگذارد، میپذیریم و عاقلانه و مسئولانه با آنها روبرو میشویم.

اگرچه بهبودی، ما را در برابر وقایع زندگی مصون نگاه نمیدارد، در انجمن NA میتوانیم پشتیبانی، توجه واقعی و انگیزه مورد نیاز برای رویارویی با این واقعیتها را به دست آوریم. نباید هرگز از طریق مصرف مجدد مواد، خود را از رویارویی با واقعیت پنهان کنیم، چراکه وحدت ما با سایر معتادان در حال بهبودی به ما قدرت میدهد. امروز، پشتیبانی، مراقبت و همدردی حاصل از بهبودی، پنجره پاک و روشنی را در اختیار ما قرار میدهد که از طریق آن میتوانیم واقعیت را همان طور که هست، مشاهده کنیم، تجربه کنیم و بپذیریم.

v

فقط برای امروز: یکی از هدایای بهبودی من، زندگی و لذت بردن از آن است، همان طور که واقعاً هست. امروز، از واقعیت استقبال میکنم.

افراد بسیاری در آزمایشگاه های تحقیقاتی کار می کنند .وبه دنبال کشف علاج بیماری ها هستند.آزمایش های آن ها عذابی فراوان برای حیوانات بی گناه در بر دارد.میمون ها وخوکچه های آزمایشگاهی متحمل درد های فراوان ناشی از این آزمایش ها می شوند.
دانش را نباید به شیوه های بی رحمانه کسب کرد.چنین دانشی در واقع نوعی نفرین است.چنین دانشی نیروهای نامطلوب را فعال می سازد وبشریت را به سوی مغاک بیماری ومرگ می کشاند.
دانش اگر سرچشمه برکتی برای انسان است،نباید با عذاب وشکنجه ی موجودات بی گناه کسب شود.
دانش حقیقی از عشق ومهرورزی بر می خیزد.
زندگی خود را بر پایه های عشق ودلسوزی بنا کنید.
5 اردیبهشت
امروز من از این آزادی و بهبودی از قید و بندهای عادات و وابستگی و هم‌وابستگی برای پی‌ریزی یک زندگی ساده و معنوی برای تغییر و رُشد کردن، برای انسان شد، برای خدمت به انسان‌های دیگر، برای اجتماع خود بهره‌گیری می‌کنیم. امروز من به خودم گوش می‌دهم، به خودم توجه می‌کنم، امروز من به خودم گوش می‌دهم، به خودم توجه می‌کنم، این حق من است! من سال‌های سال به دیگران و گفتار و رفتار و احساسات دیگران ارزش و بهاء داده و توجه می‌کردم، تلاش می‌کردم که موجبات رضایت آنها را به هر ترتیب که شده است جلب کنم. فکر می‌کردم که آنها از من با ارزش‌تر هستند، پس وظیفه خود می‌دانستم تا آنها را از خودم راضی و خشنود کنم. امروز به آرامی متوجه شدم که رضایت خودم بهتر از جلب رضایت دیگران است. امروز به خودم گوش می‌دهم و به احساسات خودم احترام گذاشته و به نیازهایم توجه می‌کنم، به امید اینکه چیزهایی که در دیگران می‌جستم را در خودم پیدا کنم. من حق دارم فارغ از قضاوت‌های دیگران به احساسات خودم اهمیت داده و توجه کنم و بدانم که توجه نکردن به آنها دلیل بر وجود نداشتن آنها نبود و نیست!
به درونت گوش کن و به آن احترام بگذار!
5 اردیبهشت از کتاب اندیشه امروز a day at a time
هنگاميكه‌ نگران‌ و درمانده‌ام‌ و يا به‌ علتي‌ تحريك‌پذير شده‌ام‌ او احساس‌ناخوشايندي‌ دارم‌، آيا هنوزبا تجزيه‌ و تحليل‌ شرايط‌ سعي‌ درمقصر جلوه‌ دادن‌ديگران‌ مي‌نمايم‌؟آيا در هنگام‌ نارحايت‌ هنوز از كليشه‌هاي‌ متداول‌: «تقصير او بود كه‌.....» «او بمن‌ قول‌داد......» و «آنها موجب‌.....» استفاده‌ مي‌كنم‌؟آيا من‌ قادرم‌ كه‌ صادقانه‌ اقرار كنم‌ كه‌ شايد اشتباه‌ از طرف‌ من‌ بوده‌ است‌؟ برنامه‌ به‌ مامي‌آموزد كه‌ آرامش‌ خاطر تنها درصورت‌ غلبه‌ بر تمام‌ تمايلاتي‌ است‌ كه‌ سعي‌ برگناهكار جلوه‌ دادن‌ ديگران‌ دارد، امكان‌پذير است‌.آيا من‌ صادق‌ بودن‌ با خود را در هر روز و هر ساعت‌ و هر لحظه‌ تمرين‌ مي‌كنم‌؟ آيا من‌مي‌توانم‌ در كمال‌ صداقت‌ به‌ خطاهاي‌ خود اعتراف‌ كنم‌؟خداوندا، به‌ من‌ كمك‌ كن‌ تا براين‌ طرز تفكر نادرست‌ كه‌ «من‌ بايد تاوان‌ اشتباهات‌ديگران‌ را بپردازم‌»، غلبه‌ كنم‌.خداوندا، به‌ من‌ توانايي‌ بده‌ تا بجاي‌ سرزنش‌ ديگران‌ به‌ خود بنگرم‌ تاشايد بتوانم‌ريشه‌ اصلي‌ مشكلات‌ و ناملايمات‌ را در خود بيابم‌!
«صداقت‌ تنها روش‌ بهبودي‌ است‌»