انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-چهارم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

4 اردیبهشت قدمهای دوازدهگانه زندگی

«از طریق پرهیز و کارکرد قدمهای دوازدهگانه معتادان گمنام، زندگی ما مفید شده است.»

v

قبل از آمدن به معتادان گمنام زندگی ما در حول محور مصرف بود. در اکثر موارد، انرژی بسیار کمی برای کار، روابط یا سایر فعالیتها برای ما باقی مانده بود. فقط در خدمت اعتیاد خود بودیم.

قدمهای دوازدهگانه معتادان گمنام روش سادهای را برای تغییر زندگی ما ارائه میدهد. روزی از روزها شروع به پاک ماندن میکنیم. وقتی انرژی ما دیگر به سمت اعتیاد ما هدایت نمیشود، درمییابیم انرژی لازم برای دنبال کردن علایق دیگر را در اختیار داریم. وقتی در بهبودی پیشرفت میکنیم، قادر به حفظ روابط سالم میشویم. به کارمندانی قابل اعتماد تبدیل میشویم. سرگرمی و بازآفرینی به نظر جذابتر میرسد. از طریق شرکت در معتادان گمنام به دیگران کمک میکنیم.

معتادان گمنام به ما وعده پیدا کردن مشاغل خوب، روابط دوستی یا زندگی رضابتبخش را نمیدهد. اما وقتی با حداکثر توان قدمهای دوازدهگانه را انجام میدهیم، درمییابیم میتوانیم به افرادی تبدیل شویم که قادر به پیدا کردن کار، حفظ روابط دوستی و کمک به دیگران هستیم. میتوانیم در خدمت بیماری خود نباشیم و شروع به خدمت به خداوند و دیگران کنیم. قدمهای دوازدهگانه کلید تغییر زندگی ماست.

v

فقط برای امروز: خرد لازم برای به کارگیری قدمهای دوازدهگانه در زندگی خود و شهامت لازم برای رشد در بهبودی را در اختیار دارم. برنامه خود را انجام میدهم تا عضو مسئولیتپذیر و مفیدی برای جامعه خود باشم.

در اوج اشتیاق وهیجان :
هیچگاه ملایمت ،
تواضع ودلسوزی خود را از دست ندهید.
دعا کنید تا از تواضع،
شکیبایی،
ملایمت،
پاکی وتعادل بیشتری برخوردارشوید.
4اردیبهشت
آیا امروز من قدر آزادی و بهبودی خودم را از اسارت عادت و وابستگی‌ها و هم‌وابستگی‌ها دانسته و گرامی می‌دارم! آیا باوردارم که اراده‌ی خداوند برای من به مراتب بهتر از اراده‌ی خودم بوده است؟ خداوندا: تورا به‌خاطر رهایی من از بردگی مواد مخدر سم نیکوتین، عادت‌های ناسالم و وابستگی‌های مادی و هم‌وابستگی‌های عاطفی و شناخت خود و کودک درونم و دوست خوبی مثل خودم و تو سپاسگزارم. اکنون من در مجموعه روابط روحانی و معنویی قرار دارم که پس از 45 سال محرومیت از آنها توجه و عشق به خودم و صرف انرژیم را برای سرپرستی و کنترل و تغییردادن دیگران، به خود آمده و خودم را یافتم و اکنون به خودم و نیازهایم می‌رسم. اکنون برای هر تصمیم‌گیری و داشتن حق انتخاب دست یاری به سوی خداوند دراز می‌کنم. آیا امروز دعا خوانده و مراقبه کرده‌ام؟ من آزادی از اسارت به وابستگی‌هایی مثل مواد مخدر، نیکوتین، قرص‌های روانگردان، قمار و شرط‌بندی و روابط خطرناک که ذره‌ذره مرا از انسانیت دور می‌کرد را جشن می‌گیرم؟ عاد‌های ناسالم کودکی وابستگی به مادیات و هم‌وابستگی به اشخاص مشکل و بیماری من است.
خداوند مرا دوست دارد، خودم چطور!

4 اردیبهشت

در بين‌ معتادان‌ بهبود يافته‌ به‌ ندرت‌ مي‌توان‌ افرادي‌ را يافت‌ كه‌ منكر اين‌ حقيقت‌باشند كه‌ «انكار» نشانه‌ اصلي‌ بيماري‌ اعتياد است‌. برنامه‌ به‌ ما مي‌آموزد كه‌ اعتياد تنهابيماري‌ است‌ به‌ شخص‌ معتاد مي‌گويد كه‌ او بيمار نيست‌. دور از انتظار نيست‌ كه‌تحت‌ تأثير اين‌ فكر زندگي‌ ما بعنوان‌ معتادان‌ فعال‌ آكنده‌ از توجيهات‌ منطقي‌ وشواهد محكمي‌ مي‌شود كه‌ درصدد اثبات‌ اين‌ نظريه‌ است‌ كه‌ ما ازن‌ ظر جسمي‌ ومغزي‌ با سايرين‌ تفاوت‌ داريم‌ و بطور مختصر «ما معتاد نيستيم‌».آيا حقيقتاً عجز و ناتواني‌ من‌ در برابر مواد مخدر براي‌ خود به‌ اثبات‌ رسيده‌ است‌؟آيا برنامه‌ و رهنمودهاي‌ آن‌ مي‌تواند مرا در پذيرش‌ اين‌ واقعيت‌ كه‌ مواد مخدر كنترل‌كننده‌ زندگي‌ من‌ است‌، ياري‌ نمايد؟آيا من‌ با حمايت‌ دوستانم‌ درگروه‌ خواهم‌ توانست‌ كه‌ بر «انكار» كه‌ اولين‌ علامت‌ اين‌بيماري‌ ويورانگر است‌ پيروز شوم‌؟آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ براي‌ تشخيص‌ ساير علائم‌ بايد از «انكار» دست‌ بردارم‌؟
«اقرار و پذيرش‌ = مقابله‌ با انكار»