انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-سوم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

خداوندی که درک میکنیم 3 اردیبهشت

«بسیاری از ما خداوند را صرفاً به عنوان هر نیرویی که ما را پاک نگاه میدارد، میشناسیم.»

کتاب پایه

v

برخی از ما با شناختی عملی از نیرویی برتر، قدم در بهبودی مینهیم. اما برای بسیاری از ما "خداوند" کلمه دردسرآفرینی است. شاید درباره وجود هر نوع نیرویی برتر از خود تردید داشته باشیم. یا شاید تجربیات رضایتبخشی از مذهب نداریم و از "موضوعات مربوط به خداوند" صرف نظر میکنیم.

شروع دوباره در بهبودی بدین معنا نیز هست که میتوانیم زندگی روحانی خود را از نو شروع کنیم. اگر با آنچه در هنگام رشد آموختیم راحت نیستیم، میتوانیم رویکرد دیگری را نسبت به روحانیت خود امتحان کنیم. مجبور نیستیم همه چیز را به یکباره درک کنیم یا پاسخ همه پرسشهای خود را فوراً پیدا کنیم. گاهی اوقات فقط کافیست بدانیم سایر اعضای NA باور دارند و باور آنها به پاک ماندن آنها کمک میکند.

v

فقط برای امروز: تنها چیزی که همین حالا باید درباره نیروی برتر خود بدانم این است که این نیرو به پاک ماندن من کمک میکند.

«تو»خورشید زندگی من هستی!
برمن بتاب تا«تو»را
در روشنایی محراب قلبم نظاره کنم.
3اردیبهشت
امروز با پشتگرمی و اتکال به خداوند مهربان، ارزش‌های والای انسانی خود را به دست می‌آورم، فکر محدود و بشری من قادر نیست اراده و خواست خداوند را بفهمد، امّا من سعی می‌کنم هر روزم را به همان اندازه که سهمم است تلاش کنم. باور دارم خداوند مرا در جهت بهبودی و آزادی از هوای نفسم هدایت می‌کند. می‌خواهم فقط برای امروزتمام نیرویم را جهت حل مسائل فقط برای امروزم و رفع مشکلاتم کنم. امروزم را برای حل مسائل فردا و ترس‌های آینده خراب نمی‌کنم، زندگی در لحظه و امروز جریان دارد، می‌خواهم توانایی‌هایم را فقط برای امروز متمرکز کنم و در راه بهبودی شخصی‌ام به کار بگیرم. امروز متوجه شده‌ام که تمام شکست‌ها و لطمات گوناگونی که در گذشته خوردم و داشتم به این دلیل بوده است، که طرح و برنامه‌های بزرگ و دوراز دسترس را می‌خواستم اجرا کنم. این در حالی بود که توانایی‌های خودم را به حساب نمی‌آوردم، من یا همه چیز را می‌خواستم و یا هیچ چیزی نمی‌خواستم، این در حالی بود که موفقیت مرحله‌ای و پله به پله بود و این بلندپروازی من باعث خرابی اوضاع خودم در عرصه‌ی زندگی و روابطم شد.
برای کارهای امروزم دعا می‌کنم!
امروز خودم را می‌پذیرم و به خودم عشق می‌روزم و اجازه می‌دهم که پذیرای عشق و محبت دیگران باشم
به نيروي برترم توكل ميكنم ترسهاي اينده را به زمين ميزارم..با توكل بر خداي مهربان من ترسي ندارم
براي سلامتي تمامي پدران ومادران دعا ميكنم
3 اردیبهشت a day at a time از کتاب اندیشه امروز
برنامه‌ به‌ ما آموخته‌ است‌ كه‌ توجيه‌ عملكرد و صالح‌ دانستن‌ خود، دو مانع‌ اساسي‌ درراه‌ پيشرفت‌ روحاني‌ مي‌ باشد.با توجيه‌ عملكرد خويش‌ به‌ اين‌ نتيجه‌ مي‌ رسيم‌ كه‌ درتمام‌ موارد حق‌ باما است‌ و با صالح‌ دانستن‌ خود اين‌ پندار در شكل‌ مي‌ گيرد كه‌ ما ازساير انسانها برتر هستيم‌.هر دو مورد موجب‌ اشتباه‌ ما در ارزيابي‌ مو قعيت‌ ووضعيت‌ خود در زندگي‌ و مانع‌ از رسيدن‌ ما به‌ اهدافي‌ است‌ كه‌ در زندگي‌ جديد خوددر نظر گرفته‌ايم‌.آيا من‌ قادر خواهيم‌ بود كه‌ فقط‌ براي‌ امروز از اين‌ طرز تفكر اشتباه‌ دست‌ برداشته‌ و ازخود سوال‌ كنم‌:چرا عملكرد من‌ چنين‌؟آيا صداقت‌ با خود به‌ معناي‌ توجيه‌ اعمال‌ خويشتن‌ است‌؟آيا من‌ بر نياز «هميشه‌ حق‌ با من‌ است‌» غلبه‌ خواهم‌ كرد و پي‌ خواهم‌ برد كه‌ پذيرش‌مسووليت‌ اشتباهات‌ تنها راه‌ رها شدن‌ از احساسات‌ منفي‌ ناشي‌ از انجام‌ اين‌اشتباهات‌ مي‌باشد؟آيا من‌ به‌ آثار زيانبار توجيه‌ منمطقي‌ و عقلاني‌ اشتباهات‌ خود آگاهم‌؟آيا من‌ شهامت‌ آنرا يافته‌ام‌ كه‌ مسوليت‌ ندانم‌ كاريهاي‌ خود را بپذيرم‌؟
«اشتباه‌ كردن‌ از خصوصيت‌ انسان‌ بودن‌ است‌»