انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 1-آیا هرگز به عواقب اولین بار مصرف فکر کرده اید؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
آیا هرگز به عواقب اولین بار مصرف فکر کرده اید؟
بعنوان معتاد نه به عواقب اولین بار مصرف بلکه به عواقب هیچ کار وحرکتی فکر نمی کردیم ما فکر کردن بلد نبودیم یعنی فکر ما بکر بود(دست نخورده)ذهن ما همیشه در خواب بود تصمیم ما یا از روی عادت بود یا تحت تاثیر دیگران قرار می گرفتیم کاری را انجام می دادیم و اگر دچار مشکل می شدیم شروع به فکر کردن می کردیم ودرد می کشیدیم.حال سوالی از خود می کنیم کدام آدم عاقلی اشتباهی را تکرار می کندو منتظر نتیجه متفا وت می باشد اما ما بارها این کار را انجام دادیم یعنی از مواد مخدر پاک شدیم وچندی نگذ شت که با یک توجیه دوباره مصرف را شروع کردیم
اری هر زمان به یاد زمان مصرف می افتم مجدد خاطرات و بدبختیهای زندگیم جلوی چشمانم میاد
من قبلا فکر میکردم دلیل اینکه نمیتوانم در قطع مصرف بمانم ، مصرف کردن بعد از بار اول است و اگر مثلا هفته ای یک بار مواد بکشم ،یا مثل اوایل مصرفم،ماهی یک بار بکشم و یا هر موقع که دوست دارم مصرف کنم ،هیچ مشکلی که وجود ندارد ، تازه خیلی هم خوب است! اما الان میدانم که مشکل من دیگر یک بار یا دو بار مصرف کردن نیست،بلکه بیماری من است.من نه تنها با مواد مخدر بلکه با هر چیزی که زیر دندانم مزه کند مشکل دارم! و تا ته خط آنرا نروم دست بردار نیستم.(به دلیل داشتن نقص افراط).
زندان و تیمارستان و مرگ
طلاق و بدبختی و سرخوردگی
از دست دادن نور امید و ایمان
تنهایی و درد و بدبختی
و در یک کلام از دست دادن همه چیز که در پاکی بدست امده بعلاوه چیزهای بیشتر

 
من بعنوان معتاد قبل از آشنایی و نوشتن قدم ها هیچوقت به عواقب مصرف فکر نمیکردم،اگر هم میکردم وسوسه ولذت طلبی روند فکری من رو منحرف میکرد و با دلایل قشنگ مصرف موادم را توجیه میکردم و مصرف میکردم.
ولی الان به عواقب اولین بار مصرف مواد فکر میکنم و تا اخرش که زندان و تیمارستان یا مرگ هست رو میخونم.
در زمینه مصرف نواقصی که حالا در من مخرب و تاثیرات منفی میزارن هم هنوز اون قدرت ندارم که به محض فکر کردم تصمیم درست رو بگیرم.

 
بله هزاران بار فکر کرده ام که اگر من مصرف کنم بخاطر افراطی بودنم خیلی زود همه چیزهایی که برای خودم ساخته بودم را خراب میکنم و اداره زندگی من از دستم خارج میشودپس دیگر به مصرف کردن فکر نمیکنم بلکه به عواقبش فکر میکنم و مصرف نمیکنم.
من قبل از اشنایی با انجمن معتادان گمنان ترک های فراوان و به شیوه های گوناگون داشته ام اما هیچوقت در ترک باقی نمی ماندم اما بعد از کارکرد قدمها هرگاه وسوسه و میله به مصرف مواد مخدر داشته ام به عواقب اولین بار مصرف و آشفتگی های زمان اعتیاد فعال فکر میکنم.
من به عواقب یک بار مصرف فکر نمی کنم ،چون یک بار آن را تجربه و مدت چهار سال با آن دست پنجه نرم کردم تا دوبار بتوانم رها شوم ،تجربه را تجربه کردن خطا است .و می دانم مصرف دوباره برای من مساوی است با  فنا و مرگ ....
در گذشته به دلیل عدم آگاهی؛هر بار که قطع مصرف میکردم

هرگز به اولین بار مصرف فکر نمیکردم چرا که اختیارم در دست

خودم نبود وآگاهی لازم را نداشتم و فقط وفقط به مواد مصرفیم

فکر میکردم.

اما امروز که با انجمن معتادان گمنام آشنا شده ام بسیاری از

حقایق را درک و تجربه کرده ام وسعی میکنم دیگر تجربه های

گذشته را تکرار نکنم چر را که می دانم یکبار زیاد و هزار بار کم

است و با اولین بار مصرف در چرخه ی  مصرف گرفتار میشوم...

                                       
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif      
صفحه‌ها: 1 2