انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و چهارم فروردین
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تائیدطلبی24 فروردین

«... رفتار تائیدطلبانه، ما را بیشتر در اعتیاد غرق کرد.»

کتاب پایه

v

وقتی دیگران از عمل یا حرف ما رضایت دارند، احساس خوبی داریم؛ اما وقتی رضایت ندارند، احساس بدی داریم. عقاید آنها درباره ما و نحوه تأثیرگذاری این عقاید بر احساسات ما میتواند ارزش مثبتی داشته باشد. آنها با ایجاد احساس خوب در ما نسبت به هدایت مسیری مستقیم، ما را برای ادامه آن تشویق میکنند. اما " تائیدطلبی " کاملاً مسئله دیگری است. و آن وقتی است که کاری را درست یا غلط صرفاً برای جلب رضایت فرد دیگری انجام میدهیم.

احترام به نفس پایین باعث میشود فکر کنیم به تائید فردی دیگر برای داشتن احساس خوب نسبت به خود احتیاج داریم. هر کاری که فکر میکنیم باعث میشود آنها بگویند ما خوب هستیم، انجام میدهیم. برای مدتی احساس خوبی داریم. سپس به تدریج لطمه میبینیم. در تلاش برای جلب تائید دیگران، خود و ارزشهای خود را از بین بردهایم. متوجه میشویم تائید دیگران خلأ درونی ما را پر نمیکند.

رضایت درونی مورد نیاز ما از انجام اعمال درست به دلایل درست حاصل میشود. وقتی از اعمال خود صرفاً برای جلب تائید دیگران دوری میکنیم و به تدریج بر اساس اراده نیروی برتر خود عمل میکنیم، عادت دائمی جلب تائید افراد را کنار میگذاریم. وقتی این کار را انجام میدهیم، شاید به طور خوشایندی متحیر شویم از اینکه افرادی که واقعاً زندگی ما را ارزیابی میکنند، از بخش اعظمی از رفتار ما رضایت دارند. از همه مهمتر، ما نیز از خود رضایت داریم.

v

فقط برای امروز: نیروی برتر، مرا در زندگی بر اساس اصول روحانی یاری کن. تنها در این صورت است که از خود رضایت دارم.

اگر می خواهید به درگاه نیلوفرین خداوند که آستانه ی معرفت ،سرور وآرامش است برسید،باید سه کار انجام دهید:
1- سکوت را در پیش بگیرید.به اعماق وجود خود فروروید.در اعماق درون ما فروغ خرد ومعرفت الهی حضور دارد.
2- از عیب جویی بپرهیزید.اگر به عیب جویی دیگران بپردازید،هیچگاه سرور حقیقی را تجربه نخواهید کرد.
3- خدا را علی رغم هرچه روی می دهد ستایش کنید.در شکست وموفقیت ،درلذت ودرد،در آفتاب وباران قلب خود را به سوی خدا برگیرید ودعا کنید:«نامت متبرک باد.آن کس که پیوسته و«تو»را ستایش می کندبه آرامشی فراسوی درک انسانی می رسد.»

24 فروردین جی پی واسوانی
24 فروردین الانان
بیست و چهارم فروردین الانان
من جرأت میکنم خودم باشم . این وسوسه در من وجود دارد که برای خوشایند دیگران ، در حالیکه عصبانی هستم لبخند بزنم . وقتی دعوتی را رد میکنم .، بهانه هایی بیاورم تا دیگران را آزرده نسازم . برنامه هایی که برایم اهمیت دارند بدون اعتراض لغو میکنم . ، چرا که محبوبم می خواهد در خانه بماند و من نمی خواهم جنجال به پا کنم . تمام اینها توجیهات بسیار قابل قبولی می باشند و بیشتر و یا همه آنها را می پذیرم . اما امروز با خودم صادق خواهم بود و تظاهر به آنچه دوست ندارم نکرده یا کاری که نمیخواهم انجام نمی دهم . الانان بمن نمی آموزد چگونه رفتار کنم . برنامه انتخاب های درست یا غلط را دیکته نمی کند . الانان به من این شهامت را میدهد که جستجو گرانه و بدون ترس و واهمه درون خود ، احساساتم ،انگیزه هایم و اعمالم را ببینم . من تنها وقتی میتوانم خودم را دوست داشته باشم که بخواهم بدانم چه کسی هستم .
یاد آوری امروز
..............من حق دارم آنچه را که دوست دارم بخواهم و آنطور که می خواهم احساس کنم . می توانم احساسات و عواطفم را بروز ندهم ، اما آنها را از خودم پنهان نمی کنم . آنها جزئی از وجود من هستند . "از همه چیز مهمتر با خودت صادق باش "


 
24 فروردین از کتاب اندیشه امروز a day at a time
ازادي‌ يكي‌ از ارمغانهاي‌ برنامه‌ بازپروري‌ براي‌ من‌ بوده‌ است‌. نظر به‌ انيكه‌ هرهديه‌اي‌ قيمتي دارد ما نيز بايد بهاي‌ آزادي‌ بدست‌ آمده‌ را كه‌ همان‌ پذيرش‌ ميباشدبپردازيم‌. درمقايسه‌ تسليم‌ به‌ خواست‌ خداوند و درخواست‌ راهنمايي‌ از او را بايد باصرف‌ نظر كردن‌ و فراموش‌ كردن‌ خود محوري‌ و خودخواهي‌ استمرار بخشيد شايدبراي‌ كساني‌ كه‌ هوز تصور مي‌كنند كه‌ در مقام‌ كارگردان‌، اداره‌ كننده‌ شرايط‌ و افرادهستند قيمت‌ زيادي‌ باشد.آيا امروز آزادي‌ براي‌ من‌ ارزش‌ تسليم‌ شدن‌ را داردآيا خداوند مرا در پذيرش‌ چيزهايي‌ كه‌ قادر به‌ تغييرش‌ نيستم‌ ياري‌ خواهد كرد؟ آياخداوند شهامت‌ آنرا به‌ من‌ خواهد داد تا در تغيير چيزها و شرايطي‌ كه‌ در توان‌ من‌است‌ تلاش‌ نمايم‌؟پرودرگارا، بمن‌ كمك‌ كن‌ تا با پذيرفتن‌ طبيعت‌ بيماري‌ اعتياد اولين‌ قدم‌ را در رابهبودي‌ بردارم‌.پرودرگارا، به‌ من‌ شهامت‌ بده‌ تا نسبت‌ به‌ تغيير رفتار معتادگونه‌ خود اقدام‌ نمايم‌.

«اعتياد را بپذير و رفتارت‌ را تغيير بده‌»