انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 2ـ تفاوت بین عاجز بودن و قدرتمند بودن چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
2ـ تفاوت بین عاجز بودن و قدرتمند بودن چیست؟







برای شنیدن جواب صوتی اینجا کلیک کنید




.
عجز یعنی ناتوانی در برابر هر چیزی و قدرتمند بودن نقطه مقابل انست
وقتی نیروی محرک ما در زندگی خارج از کنترلمان باشد عاجز هستیم .عجز شیوه ای از گفتار ما با خودمان است که می گوییم چیزی که من قبول دارم درست است عجز به ناتوانی در برابر انجام کاری گفته می شود و قدرتمندی متضاد انست که البته لازمه قدرتمند شدن در مورد خودمان قبول عجز می باشد .
توانایی یعنی داشتن قدرت و مهارت لازم برای انجام کاری و عجز یعنی توانایی داشتن بدون قدرت...یعنی کاری رو می دونی نباید انجام بدی اما قدرتش رو نداری که انجام ندی و یا برعکس
افرادی که با کنترل کردن شرایط و دیگران انرژی خود را مفت و بسادگی از دست میدهند، بشدت عصبی و پرخاشگر و بی حوصله و بی رمق و زود رنج میشوند و توانایی انجام درست امور زندگی خود را ندارند و تنبل و پرخواب و پرخور و قاعدتاً برای تامین انرژی خود به دیگران وصل میشوند و آنها را نیروی برتر خود کرده و آنها را تاحد پرستش بالا آورده و اجازه میدهند توسط آنها سوءاستفاده واقع شوند. یا در بیشتر مواقع خودشان نیروی برتر دیگران شئه و تمام ارزشهای خود را در راه هموابستگی هدر می دهند. اما کسانی که بر عکس بیماران هموابسته انرژی خود را صرف کنترل و هدایت و تغییر دیگران هدر نمی دهند، همیشه سرحال و خوشحال و پرانرژی و در آرامش هستند و قدرت کافی برای انجام امور خود دارند.
عاجز یعنی من هموابسته ,من تمرکزم روی خودم نبود یعنی همش دیگران رو کنترل میکردم ,انرژیم صرف کارهای دیگران می کردم و در نتیجه در برابر کنترل زندگیم عاجز بودم.
توانایی برعکس :کسی ک توانمند است میتونه احساساتشو مدیریت کنه ,تمرکزش روی خودش باشه ,و انرژیشو صرف خودش میکنه.
من در هموابستگي تمام نيروي خودم را از دست داده و ضعيف شدم ..اگر تصميم بگيرم با كمك نيروي برترم از ضعفهام  خارج شوم و قدرت و شهامت درست زندگي كردن  و انجام رفتار سالم را  بدست بياورم  ..بايد ابتدا به عجزم در برابر ناتواني هايم اقرار كنم ..با اقرار به عجز و رها كردن خودمحوري و تمركز بر روي خودم كم كم قدرت واقعي و لازم را بدست خواهم اورد ..
عاجز بودن يعني قدرت نداشتن و ناتواني ، ولي قدرتمند بودن معکوس آن است . 
 
معنی عاجز یعنی ناتوانی وقدرت نداشتن 2. قدرتمند
 یعنی پرقدرت، توانا، زورمند، قدر 
 بانفوذ، متنفذ.
(2014-07-11، 08:25 )shakiba نوشته است: [ -> ]عاجز بودن يعني قدرت نداشتن و ناتواني ، ولي قدرتمند بودن معکوس آن است . 
 

(2014-12-24، 12:58 )ارشام نوشته است: [ -> ]معنی عاجز یعنی ناتوانی وقدرت نداشتن 2. قدرتمند
 یعنی پرقدرت، توانا، زورمند، قدر 
 بانفوذ، متنفذ.



 
صفحه‌ها: 1 2