انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: لیستی ازکارهایی که مطابق سنت اول انجام داده اید بنویسید:
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پاک بودن و دادن پیام بهبودی : مسلما بیماری الکلیسم از مهمترین مشکلات جامعه امروز ماست و من به عنوان الکلی در حال بهبودی وظیفه دارم تا حد امکان برای حل این مشکل قدم بردارم و با پاک ماندن و رساندن پیام بهبودیم به دیگران از طرق مختلف ، به رعایت این سنت در سطح خانواده و اجتماع کمک کنم .
مطابعت از قوانین نانوشته خانواده : منظورم حرکت در جهت منافع همه اعضاء خانواده است نه تک روی کردن و ساز مخالف زدن . تعهد به سرنوشت تک تک اعضاء خانواده و گاهی ایثار و گذشت آنجا که حق با من است به منظور پیشرفت همگی اعضاء خانواده در دستور کارم است .
ادامه تحصیل : به ارتقاء فکری خودم و خانواده و اجتماع کمک می کند . سعی می کنم تا آنجا که مقدور باشد همچنان در کنار سایر کارهایم درسم را ادامه بدهم .
مشارکت های اجتماعی : شامل خیلی موارد می شود از جمله شرکت در انتخابات و مراسم های عمومی ، کمک به حل برخی از مشکلات پزشکی هموطنان مانند اهداء خون ، شرکت در ورزشهای همگانی و ترویج ورزش بین مردم و غیره ...
حفظ محیط زیست : از موارد مهم رعایت سنت اول در بیرون از انجمن است . بر همه افراد کره زمین واجب است به خاطر حفظ منابع طبیعی کشورهایشان کوشش کنند تا منافع جهانی همه افراد بشر در کل تامین شود . ما یک زمین بیشتر نداریم و اگر در هر نقطه ای از زمین در این مورد کوتاهی شود زیانش را همه جهانیان می بینند .
اتحاد روحیه ای است که هزاران معتاد را در سرتاسر دنیا به یک دیگر متصل نموده است و نقش هر عضو در حفظ این روحیه مثل قطعه ای از یک پازل می باشد. همانطور که پازل برای تکمیل شدنش نیاز به تک تک قطعاتش دارد ، انجمن هم برای بقای خود به اعضایش نیازمند است و هبی شک معتادان گمنام یک انجمن از اعضایی است که درد اعتیاد را در هر جای زندگی خودشان چشیده اند.
تنها دلیلی که باعث میشود هر عضو هر روز در یک جلسه شرکت کند , مشارکت کند , و از تجربه یک زندگی بدون مصرف هر ماده مخدری لذت ببرد احساس خوبی است که در یک جلسه پیدا میکند.

نقش هر عضو در حفظ روحیه ی اتحاد در انجمن چیست؟
وقتی یک عضو آن احساس همکاری و همدلی را با معتادان دیگر به اشتراک میگذارد روحیه اتحادی که در معتادان گمنام از ان صحبت میشود, به بهترین شکل خود را شکوفا میکند.
کتاب میگوید قدرتی که در نتیجه تعهد متقابل ما نسبت به NA بدست می اید موجب وحدتی میشود که با وجود مسایل زیادی که میتوانند باعث تفرقه شوند باز هم ما را به یکدیکر پیوند میدهد.منافع مشترک NA به تداوم رشد و رفاه انجمن در چهار گوشه جهان وابسته است.
کتاب چگونگی سنت یک صفه 123 چاپ اول Rolleyes
من برای حفض این روحیه خدمت میکنم!Heartر عضو انجمن در بقای انجمن سهمی برابر دارد و باید تمام تلاش خود را برا حفظ این روحیه وحدت و همدلی بکند