انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 1) ارتباط مادر شما با والدينش چگونه بود؟ احترام آميز يا تحقير آميزبود، دموكراسي يا د
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1) ارتباط مادر شما با والدينش چگونه بود؟ احترام آميز يا تحقير آميزبود، دموكراسي يا ديكتاتوري بود، عاشقانه يا خشك و بي‌روح، باوقاهت يا باملاحظه، حرف‌ها ساده بود يا دوپهلو بيان مي‌شد، شفاف بود يا در ابهام؟
عتیاد محصول فقر است. حانواده های مرفه بیشتر روی مسائل فرهنگی کار می کردند. در گذشته اکثراً زندگی فقیرانه ای داشتند (ارباب - رعیت : بیشتر رعیتی بود). جوانها نقشی در ازدواجشان نداشتند و ازدواجها بر مبنای انتخابهای بزرگترها بود و سنخیتی در کار نبود و اختلاف سلیقه بین پدرها و مادرها وجود داشت. پدرها چون نان آور بودند زور می گفتند و مادرها تو خودشان می ریختند و دچار افسردگی می شدند (مظلوم نمایی می کردند).
ناشکری و ناسپاسی و بیشتر خواستن منجر به اعتیاد ما شد و این چرخه از پدر و مادرهایمان به ما منتقل شد.

ارتباطی که مادرم با والدینش داشت تا زمانی که زنده بودنند ارتباطی بود بر اصولی که از اسلام آموخته بودنند رفتار می کرد .با خوشرویی و مهربانی احترام آنها را داشت حال اگر هم کاری انجام می داد سعی داشت که باب میل آنها باشد چون اعتقاد داشت دعا پدر مادر زود برآورده می شود . آنها از دیکتاتوری و عاشقانه چیزی نمی دانستن اما حرف های ساده شفاف و صادقانه بودنند .و من چون این رفتار ها را دیده بودم خیلی سعی کردم که به والدین به خاطر مصرف بی احترامی نکنم .و باعث سردی روابط ما شده بود پدرم هیچگونه دودی تا حالا مصرف نکرده است اما تضاد فکری شدید او بشدت مذهبی و من بی تعصب به مذهب باعث افتادن فاصله مان شد