انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: مفهوم سنت اول از نظر شما چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همان گونه که قدم اول پایه واساس قدمها است ، سنت اول هم پایه و اساس سنت ها است . سنت یکم تاکید می کند که من به عنوان الکلی جزئی از یک کل هستم به نام انجمن الکلی های گمنام و برای بهبود یافتن از بیماری الکلیسم باید با دیگراعضاء انجمن متحد باشم . بدون اتحاد با آنها نه من قادر به حفظ بهبودیم هستم و نه آنها و انجمن هم بدون اعضاء خود - که یکی از آنها خود من هستم – نمی تواند به حیاتش ادامه دهد . ما یازده قدم اول را کار کردیم و در قدم دوازدهم متعهد شدیم که پیام بهبودی مان را به دیگر الکلی ها برسانیم (همان گونه که در بدو ورود ما به انجمن کسانی دستمان را گرفتند و به گروه آوردند ) .
ما به عنوان الکلی در حال بهبودی ، چقدر امکانات و توان برای رساندن پیام به صورت انفرادی داریم؟ آیا این امکان وجود ندارد که به دلیل برخی از نواقصمان به جای پیام دادن خودمان پیام گیر شویم؟ پس چه باید کرد؟
بهترین راه برای انجام این خدمت که اساس پاکی و بهبودی ما را شکل می دهد و ضامن بقای انجمن هم هست ، کارکرد سنتها است و عالی ترین شکل کارکرد قدم دوازدهم را می توانیم در بکارگیری سنت اول ببینیم .
سنت اول می گوید به جای تک روی کردن به روی منافع مشترکمان تمرکز کنیم . هیچ کدام از ما به تنهایی قادر به پاک ماندن و رساندن پیام به شکل درست آن نیست . باید با توجه به اینکه هر کدام از ما از استقلال فکری و عمل برخورداریم با هم متحد شویم و کاری را که به نفع خودمان و گروه مان است را انجام دهیم . این اتحادی که از آن صحبت می شود کاملا عملی است نه در حد احساس . همه ما متعهد هستیم که به سرنوشت خودمان و منافع مشترکمان توجه کنیم ، چون راهی بجز این نداریم . یا متحد می شویم و برای پاک ماندن به هم کمک می کنیم و یا تنها می مانیم و به دنیای مخوف و سیاه گذشته مان برمی گردیم!
سنت یک یعنی اینکه با پا گذاشتن روی هوای نفس منافع گروه را رعایت کنم ما در مراقبت وصلاح انجمن از مسوليت یکسانی برخورداریم منافع مشترک ما دراس همه ی سنت ومسايلمان می باشد وما را دعوت به یک تعهد دسته جمعی برای رشد وبسط انجمن می کند واز مت می خواهد در جلسات مراقبت کنیم ديگاه مرا وسیع می کند مرا تعهد پذیر می کند به ان چه صلاح انجمن است وزمينه برای ایندگان فراهم کنیم ودر تمام مسایل نگاه وسیعی داشته باشیم همکاری واتحاد گروه واعضا باعث دوام انجمن می گردد
در سنت يک متوجه می شویم قبول هر مسوليتي باید با هدف قوی تر شدن اتحادمان صورت می گیرد برای قوی کردن اتحادمان باید در نوع روابطمان تعیرات مثبتی ایجاد کنیم وبا روشن بینی به عقاید دیگران توجه کنیم
در تصمیمات تمان به ایندگان بیندیشیم
وحدت ما از گذشته مان سرچشمه .می گیردHeartHeartHeart