انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 7-آیا این سنت فقط درسطح گروه وانجمن کاربرد دارد؟یا در موارد دیگر میتواند کاربرد پیدا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آیا این سنت فقط درسطح گروه وانجمن کاربرد دارد؟یا در موارد دیگر میتواند کاربرد پیدا کند؟توضیح دهید
در سطح جامعه و خانواده هم میتوان انرا انجام داد مثلا اینکه قانونمند و اراسته باشم و طوری عمل نکنم که با معیارهای اساسی جامعه تضاد داشته باشد.وقتی ما ابزار و اثاث جلسه را با دقت بکار برده و آنها را تمیز و سالم نگه داریم با این کار به حفظ شهرت انجمن کمک کرده ایم . ما باید سعی کنیم رفتادمان نمودار آن باشد که برای اهل محل هم محله ای خوب هستیم و رفتاری محترمانه داشته باشیم . حتی چیزی خیلی ساده ، مثلاً نامی که یک گروه برای خود انتخاب می کند ،می تواند روی جلسات معتادان گمنام انعکاس خوب یا بد داشته باشد . اگر در جامعه به شهرت معتادان گمنام لطمه بخورد ، معتادان خواهند مرد .
کار برد این سنت به ما می فهماند که عقیده ونظریه هر شخصی در خانواده لااقر برای خودش قابل احترام است
وما وقتی بتوانیم عقیده های دیگران را ببذیریم واستفاده کنیم می توانیم به زندگی خود تنوع وشکل تازه ای بدهیم.
کار برد وعمل کرد این سنت به ما می اموزد که میتوانیم علاقه وعشق راوسعت داده ومحدودیتی برای ان در نظر
نگرفت واز همه مهم تر این که دیگر مجبور نیستیم که با ترس اسارت زندگی کنیم ود زندگی امروز
خود ازادی واستقلال را بیدا کنیم.
شامل ۱۲قدم و۱۲سنت است که ۱۲قدم آن کمک میکند که ماباخود ٬بیماری وخداوند ٱشنامیشویم و۱۲سنت برای حفظ گروه است ومن این راخوب میدانم که هرگروهی ازسنت های ۱۲گانه استفاده صحیح کند هیچ گاه نه به خود ونه به کل انجمن لطمه میزند.

هر گاه ما در جلسات اداری خودمحوری کنیم و بر روی وجدان گروه به هر شکل ممکن تاثیر بگذاریم ممکن است که در کل به همه انجمن تاثیر منفی بگذاریم .ما همیشه باید از اصول پیروی کنیم و اگر در یک مرحله مشکلی داشتیم حتما باید آنرا با وجدان آگاه بررسی کنیم و اگر این مطلب تحت هر شرایطی با نظر ما مطابقت نداشت حتما باید اصول را به شخصیت ها ترجیه داده و براساس سنتهایمان عمل کنیم.