انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 3- سنت چهارچه مزایایی برای گروهها وانجمن در کل دارد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
3- سنت چهارچه مزایایی برای گروهها وانجمن در کل دارد؟
به سبب روح استقلال گروهی ،خیلی گروه ها جلسات را طوری ترتیب می دهند که مطابق نیاز اعضاء آن گروه باشد آرادی در چگونگی برگزاری و فرم جلسه مثلابیشتر گروه های محلی جلسات متنوعی را اراوه می دهند . سخنرانی ، مطالعه قدم ها یا بحث و گفتگو راجع به چگونگی جلسه ای که بتواند رفع احتیاجات محلی را پوشیش دهد.خلاقیت از دیگر نتیجه های بکارگیری این سنت است.منطقه هایی که در آن جلسات معتادان گمنام انواع مختلف جلسه را ارائه می دهد به احتمال زیاد باعث جلب معتادانی با روحیه و سوابق اعتیادی مختلف خواهد شد
مهمترین مزیت آن زمینه سازی برای اجرای سنت پنجم ( هر گروه فقط یک هدف اصلی دارد ، رساندن پیام به معتادی که هنوز در عذاب است ) است .
در اوایل تشکیل انجمن گروههای اولیه شروع به حمایتهای گسترده از معتادان کردند { دادن جای خواب و غذا ، کمک های پزشکی به منظور ترک فیزیکی و بعد از آن ، کمک مالی به خانواده معتادان و پیدا کردن کار و غیره ... } ... در مسایل جاری یکدیگر دخالت می کردند و هر گروه سعی می کرد نظر و سلیقه خود را به گروه دیگر تحمیل کند به طوری که مشکلات بسیاری به وجود آمد و حیاط انجمن نو پای معتادان گمنام به خطر افتاد ... گروهها از هدف اصلی خود که رساندن پیام به معتادان بود دور شدند و خود را درگیر مسایل شخصی آنها و یکدیگر کردند ...
بعدها قوانین جدیدی تصویب شد ( سنت ها ) . گروهها از دخالت در مسایل شخصی معتادان و گروههای دیگر منع شدند و این وظیفه را به ساختاری که خود به وجود آوردند واگذار کردند . هر گروه یک وظیفه پیدا کرد و آن فقط رساندن پیام بهبودی به معتادان در حال عذاب بود نه کمتر و نه بیشتر . گروهها مستقل شدند به این معنی که اجازه یافتند بر اساس شرایط قومی و نژادی و منطقه ای خود جلسات گروه را برگزار کنند و در اجرای فرمت جلسات و صرف بودجه گروه اختیار تام یافتند ( با توجه به سنت اول و پنجم ). وظیفه سیاست گذاری های کلی اعم از نحوه اطلاع رسانی های عمومی در مورد اعتیاد و بهبودی ، صرف بودجه عمومی و هماهنگی بین گروهها هم به ساختار واگذار شد .
- باآزادی وخلاقیتی که ما از این سنت بهره مند میشویم میتوانیم باایفای نقش وخدمت مخصوصی احتیاجات
انجمن عضویت وگروه خودمان رابرطرف کنیم .
- بارعایت این سنت ما میتوانیم گروههای مختلف وسالمی رابرای بیشرفت وبقای انجمن ما که بسیار حیاتی
میباشد بوجود آوریم.
- این سنت باعث میشود تا ما بتوانیم بااتحاد اعضای گروه واستفاده کردن از تجربیات بقیه ودیگران به
بهترین نحو ومناسب ترین روشی جهت بیام رسانی به معتادان دیگراستفاده کنیم ودر انجام هدف اصلی خود
موفق ترباشیم .
- یکی دیگر از مزایای سنت چهارم این است که هرگروهی از حق وحقوق وموفقیت مساوی بادیگر گروهها
برخوردار میباشد وما نمی توانیم خود راتافته جدابافته بدانیم ومیتوانیم باهمبستگی ووحدت واحترام به منافع
مشترک جو مناسب وایده آلی رابرای دیگر معتادان در جلسه ای ایجاد کنیم.
- رعایت این سنت باعث میشود تاهر گروهی به طرق مختلفی به معتادان در حال بهبودی خدمت بیشتری کند.
ازادی خلاقیت گروه ها را قوی تر و مسولیت پذیر تر می کند .استقلال گروهی به گروها ازادی خلاقیت می دهد تا روش ویژه ای برای رساندن پیام پیدا کنند .سنت چهارم راهی را پیش روی ما می گذارد که بتوانیم میان استقلال گروهی و حفظ مسئولیت همیشگی و اتحاد در جلسات معتادان گمنام تعادل برقرار کنیم

قبل از پرداختن به تصمیم گیری با ید به استقلال گروه توجه کنیم . در کتاب پایه سنت 4 صفحه 86 اول پارگراف 2 نوشته (( یک گروه معتادان گمنام. هر گروهی است که در محل و ساعت به خصوص به طور منظم وبا هدف بهبودی تشکیل شود مشروط بر این که از قدمها های 12 گانه و سنتهای 12 گانه معتادان گمنام پیروی کند)) ..... و این استقلال به ما آزادی عمل می دهد و محدوده آزادی عمل چقدر است که در همین صفحه 86 پارگراف 4 نوشته (( استقلال . به گروههای ما آزادی عمل می دهد که راسا"فضای بهبودی را برای اعضای خود بوجود آورند و به هدف اصلی خود جامه عمل بپوشانند اینها دلایلی است که باعث می شود ما این چنین مراقب استقلال خود باشیم )) ...... تا اینجا ما متوانیم مستقل باشیم وتصمیماتی را برای خودمان بگیریم تا استقلال خود را حفظ کنیم . اما ما یک هدف مشترک با دیگر گروهها را داریم و باید از استقلال آنها نیز خفاظت کنیم اما چطور ....... که آن را نیز در کتاب پایه سنت 4 در صفحه 87 یارگراف آخر سنت 4 نوشته (( هر وقت که در کارها تضادی وجود داشته باشد معنایش این است که ما از اصول مان غافل شده ایم . حال اگر همه چیز را بررسی و خاطر جمع شویم که در محدوده سنتهایمان عمل کرده ایم . در صورتی که برای گروههای دیگر تکلیفی معین نکرده و چیزی را به آنها تحمیل نکنیم . همچنین عواقب کار خود را نیز قبل از انجامش در نظر گرفته باشیم . در آن صورت همه چیز درست خواهد بود .)) ... پس نتیجه می گیریم که مسئولیت پذیری ما فقط برای گروه خودمان نیست بلکه مسئولیت و حفاظت از کل na نیز به عهده ماست و در این راستا آگاهی و درک و عمل به سنتها اجتناب ناپذیر است ..
مهمترین مزیت آن زمینه سازی برای اجرای سنت پنجم ( هر گروه فقط یک هدف اصلی دارد ، رساندن پیام به معتادی که هنوز در عذاب است ) است .

در اوایل تشکیل انجمن گروههای اولیه شروع به حمایتهای گسترده از معتادان کردند { دادن جای خواب و غذا ، کمک های پزشکی به منظور ترک فیزیکی و بعد از آن ، کمک مالی به خانواده معتادان و پیدا کردن کار و غیره ... } ... در مسایل جاری یکدیگر دخالت می کردند و هر گروه سعی می کرد نظر و سلیقه خود را به گروه دیگر تحمیل کند به طوری که مشکلات بسیاری به وجود آمد و حیاط انجمن نو پای معتادان گمنام به خطر افتاد ... گروهها از هدف اصلی خود که رساندن پیام به معتادان بود دور شدند و خود را درگیر مسایل شخصی آنها و یکدیگر کردند ...

بعدها قوانین جدیدی تصویب شد ( سنت ها ) . گروهها از دخالت در مسایل شخصی معتادان و گروههای دیگر منع شدند و این وظیفه را به ساختاری که خود به وجود آوردند واگذار کردند . هر گروه یک وظیفه پیدا کرد و آن فقط رساندن پیام بهبودی به معتادان در حال عذاب بود نه کمتر و نه بیشتر . گروهها مستقل شدند به این معنی که اجازه یافتند بر اساس شرایط قومی و نژادی و منطقه ای خود جلسات گروه را برگزار کنند و در اجرای فرمت جلسات و صرف بودجه گروه اختیار تام یافتند ( با توجه به سنت اول و پنجم ). وظیفه سیاست گذاری های کلی اعم از نحوه اطلاع رسانی های عمومی در مورد اعتیاد و بهبودی ، صرف بودجه عمومی و هماهنگی بین گروهها هم به ساختار واگذار شد .