انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: طریقه عملکرد قدمهای سرطانی ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عملكرد قدم‌ها چگونه است؟
هرانساني به اندازه‌ي كافي از انرژي مثبت برخوردار مي‌باشد، اين انرژي درطي روز به همه‌ي انسان‌ها به صورت يكسان انتقال مي‌يابد، براي درك و احساس وجود انرژي زندگي بخش نياز است كه فکر و روان، روح، احساسات، جسم و عاطفه‌ي خودمان در آرامش نسبي تمرکز داشته باشيم، اين امر امكان پذير نيست، چون در اين عصر و زمانه درگيري‌هاي فرعي آن‌قدر زياد شده است، كه تمركزهاي عادي خود را هم از دست داده‌ايم و در وادی اموری که ارتباطی به ما ندارد سرگردان هستيم. قلب‌ما مالامال از رنجش و احساسات منفي و آزار دهنده مي‌باشد، قدم‌هاي سه گانه توانايي دارند، به شما در پالايش و جمع كردن اين احساسات منفي و كسب قدرت متمركز بودن كمك بكند.
فلسفه‌ي چگونگي كاركرد قدم‌ها به صورت خلاصه!
*- قدم اول: به شما مي‌گويد تسليم شويد، امّا تسليم كي و چي؟
چه فلسفه‌اي در اين قدم وجود دارد كه با اقرار به درماندگي و عاجز بودن، در مقابل تلاشهای بیهوده و هزینه بر که خودمان کردیم و نتیجه نگرفتیم به توانايي و قدرت مي‌رسيم؟ (من نتوانستم)
*- قدم دوم: به شما ثابت مي‌كند كه شما قادر به كمك به خودتان و ديگران نيستيد، به شما نشان خواهد داد كه به خاطر نداشتن سلامتي عقل به خودتان در اثر وارد کردن ترس و استرس بیمورد صدمه زده‌ايد و اميدواری مي‌دهد كه اگر از تلاشهای بی حاصل دست بردارید، قدرتي برتر از قدرت شما هم وجود دارد و حاضر است به شما كمك كند، تا بتوانيد امور خودرا عاقلانه انجام دهيد! (كسي هست كه مي‌تواند)
*- قدم سوم: به شما پيشنهاد مي‌كند كه زندگي و مشكلات خودرا به خداوندي‌ كه خودتان درك مي‌كنيد بسپاريد تا بتوانيد به خودتان كمك كنيد، اگر به خودتان توجه كنيد بار سنگيني را با خود حمل نمي‌كنيد.
(در قدم سوم مي‌دانيد چه چيزي را به خدا بسپاريد)
به شما نشان مي‌دهد شما با برداشتن اين قدمها شهامت ديدن و شناختن خود واقعي‌تان را كه در خط استرس و ترس گمش كرده بوديد را خواهيد يافت. (شناخت خود)
این قدمها شمارا از انزواي غرایزشخصي و بیمارگونه خارج می‌کند و شما خود در مقابل عملكرد خودتان مسئول خواهيد بود، متوجه خواهيد شد كه با پذيرش مسئوليت خود تحت حمايت خداوند و راهنمايي او هستيد و به بیماری نیازمند که خودتان هستید کمک کنید تا در مقابل سلولهای سرطانی مقاوم و دوست داشتنی باشید. (تنها نيستيد)
بتدریج دوست خواهید شد با خودتان با خود واقعي كه هميشه او را پنهان مي‌كرديد، با نیازهای واقعی آشنا خواهيد شد و توجه به دلايل دوست داشتني بودن خود خواهيد شد. اين قدمها به شما فروتني و تواضع لازم را خواهد داد، تا ارتباط خود و خالق خود و دیگران را بهبود ببخشيد.
(با فروتني خود واقعي را مي‌پذيريد)
اصول خودیاری بشما امكان مي‌دهد كه از آلايش‌هاي بدرد نخور و مزاحم كه سال‌ها از آن‌ها پشتيباني و حمايت مي‌كرديد و به عنوان یک ابزار طبق عادت از آن سود مي‌برديد رها شويد. و با فروتنی خود را در مقابل خداوند تسليم خواهيد كرد و براي رُشد و تغييرات خودتان را آماده خواهيد کرد، خود و دیگران را خواهید بخشید و این بخشش باعث متحول شدن خودتان در مقابل خداوند خواهد شد.
(با تواضع ديگران را هم بپذيريد)
احساس شيرين بيداري روحاني و معنوي را با بخشودن خود و دیگران را درك خواهيد كرد، چون شما سعادت اين را داريد كه حساب و كتاب خودرا در همين دنيا برآورد كرده و ممكن است. در بعضی موقع آن‌ها را تصفيه كنيد اين خيال آسودگی به شما توانايي مي‌دهد كه با رويي گشاده و در آرامش زندگي خودرا سپری کنید و افکار خود را بجای مردن و مسائل دردناک به امید و زندگی در پناه خداوند مهربان متمرکز خواهید کرد.
(تكليف خود را روشن ‌كنيد)
این طرز تفکر به شما امكان مي‌دهد كه اين طریقه زندگی کردن را با گرفتن انتقام و تصفيه حساب‌های دردآور را رها کرده و به صورت واقعي با شهامت و حضوراً ادامه دهيد. در اين راستا خداوند حامي و پشتيبان شماست.
(تصفيه حساب با دنيا، اطرافيان و خودتان)
شما يك تصفيه حساب شخصي روزانه دارید كه به شما امكان زندگی در آرامش و بهبود اوضاع زندگیتان را میدهد. دوست داشتن خودتان و بخشودن و احترام گذاشتن به خود و عاشق خودتان بودن یک سعادت و معجزه واقعی است. ديدن هرروزه‌ي خود امکان توجه و رسیدگی بخودتان است که اجازه می‌دهد. تا بتوانيد بدون تلف كردن انرژي زندگي‌بخش، به حيات خود با آرامش خاطر ادامه دهيد.
در این قدمها چگونگي دعا و مراقبه كردن را آموزش خواهيد ديد، كه بدانيد چگونه و براي چه و چه كسي دعا مي‌كنيد و متوجه خواهید شد که دعا کردن برايتان صحبت كردن با خالق خودتان است و اگر بتوانيد با وي صحبت كنيد، رازهای خودتان را نزد خداوند فاش کرده و ارام خواهید بود. در این گروه شما میتوانید با مراقبه كردن به پيام و صحبت خداوند با شما گوش دهيد، تا بتوانيد ارتباطي مناسب و مستقيم و صحيح براي خودتان و معاشقه با خالق خودتان برقرار و درست كنيد. ماگونه انسانهایی هستیم که بخاطر نداشتن ارتباط درست با خود و خالقمان دچار این بیماری شدیم، ما در اثر خلأ معنوی گذاشتیم ترس و استرس زندگی و جسممان را منهدم کند. دعا و کردن برای ما یک نیاز حیاتی و دائمی است. ما باید با دعا و مراقبه وابستگی داشته باشیم، زیرا بدون دعا و مراقبه خواهیم مُرد.
(طريقه‌ي دعا و مراقبه كردن را مي‌آموزيم چون دعا و مراقبه درمان‌گر ما است) دعا و مراقبه و ارتباط معنوی باعث زنده ماندن و بيداري جسم مرده و بیمار در مااست، كه در ظاهر خود را زنده و سرحال نمايش مي‌داد. در ضمن کارکرد اين قدمها به هم‌دردان و همتايان خود كه بیماری سرطان دارند، پيام گروه آواز رهايي و خلاص شدن از درد و سرطان را مي‌رسانيم. در اين قدمها احساس آزادي و صلح و عشق به خود و همدردان را درك خواهيم كرد. متوجه مي‌شويم كه برخلاف عقيده‌ي خودمان فردي به‌درد بخور و مثبت در اجتماع و در بین افراد خانواده و جامعه هستيم. متوجه مي‌شويم كه قدرتي مافوق تمام قدرت‌ها در جهان هستي به ما كمك مي‌كند و دوستمان دارد. به آساني با یک دعای آرامش در دسترس ما قرار دارد و هر موقع ما نياز داشته باشيم کمک‌مان خواهد كرد، تا در مقابل درد و مشكلات و عوارض بیماری سرطان قدرتمند و آرام باشيم.
در اين مسير ثابت قدم باشيد و بدانيد در گروهی هستيد كه به خيلي از افرادي مثل شما كمك رسانده است. سعي كنيد با ورود به برنامه فوراً براي خودتان راهنما بگيريد و برنامه‌اي بگذاريد تا بتوانيد با اين قدم‌ها آشنا شويد، اين آموزشي براي شما و بيماری‌تان خواهد بود، به نيروي برتر از خودتان و اصول برنامه تسليم باشيد، تا بتوانيد از انرژي نجات بخش آن استفاده نماييد. همه‌ي ما اعضای قديمي در بدو ورود و براي آشنايي با اصول خودیاری آن، شك و ترديد داشتيم و از روي ناچاري و بلاتكليفي كاري را كه برخلاف ميل‌مان بود انجام می‌دادیم. امّا به مرور متوجه شديم كه خداوند در حق ما لطف بزرگی كرده است. اصول خودیاری و معنوي و روحاني این قدم‌ها يك اصول زنده و فعال (اكتيو) است. براي نتيجه‌گيري بهتر است كه آنها را كار بکنیم و در زندگي جديد بكار بگيريم و آنها را به سایر بیماران سرطانی هدیه دهیم!