انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: حقایقی در مورد سرطان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اين بيماري به دو گروهِ مجزا از هم دسته ‌بندي شده است:
1. تومورهاي خوش‌خيم :

به ‌گونه‌هاي متفاوتي از غده‌هاي گوشتي و چربي گفته می‌شوند که در اندام‌هاي مختلف بدن رُشد پيدا مي‌كنند.
در بيش‌تر اين موارد پزشکان با عمل جراحي معمولی موفق به برداشتن اين غدد مي‌شوند، گاهي براي جلوگيري از رُشد اين نوع از تومورها از شيمي‌ و پرتودرماني هم سود برده مي‌شود. اين تومورها غالباً در همان مراحل دوره‌هاي درماني بهبود می‌یابند.
2. تومورهاي بدخيم :
به تومورهايي گفته مي‌شود كه در مراحل رُشد با آزمايش و عكس‌برداري قابل تشخيص مي‌باشند، غالباً متأسفانه اين تشخيص ممكن است در مراحل حاد رُشدي آن ميسر باشد. در تحقيقاتي كه علوم پزشكي انجام داده و منتشر كرده است، وجود سلول‌هاي مستعد به سرطان در تمام انسان‌ها وجود دارد، اما عده‌اي هستند كه سلول‌هاي فعال‌تري نسبت به سايرين دارند.

پيش‌زمينه و انگيزه‌ي ژنتيكي بيماري سرطان
هركدام از اعضای گروه سرطاني‌هاي ايران به نوعي به اين بيماري و ناخوشی گرفتار هستند.
تومورهاي بدخيم دوگونه مي‌باشند:
1. غددي كه با تيغ جراحي برداشته شده است و مراحل درماني پس از جراحي درمورد آن‌ها انجام مي‌گیرد، تعدادی از اين بيماران با مراقبت‌هاي ويژه و شرايط و پرهيز خاصي به زندگي خود ادامه می‌دهند، اگرچه آنان هميشه نگراني براي رُشد غده‌ي خود را دارند.
2. غددی که پس از جراحي هم‌چنان به رُشد و تخريب‌شان در جاهاي ديگر بدن ادامه می‌دهند و با اين رویه و رُشد باعث مرگ بیمار می‌شوند، عموماً كساني كه غدد بدخيم دارند، از لحاظ روحي و رواني و جسمي آشفته و نگران و ترسو هستند، قريب به اتفاق آن‌ها شاهد رُشد تومورالي بوده و در انتظار فرارسيدن روز مرگ خود هستند!
آن‌ها در ظاهر در حال زندگي هستند، اما بدون اميد و انگيزه‌اند. اين دوستان و همدردان اميد بسیار كمي به زندگي و زنده ماندن دارند، به خاطر درد و عذاب جسمي، رواني و روحي كه متحمل مي‌شوند، اطرافيان و مردم و شرايط ايجاد شده برایشان خوشایند نمی‌باشد، چراکه اطرافيان و مردم به آن‌ها به ديده‌ي ترحم و دلسوزي نگاه مي‌كنند.

نقش ‌كليدي‌ و تأثير انجمن و گروه سرطاني‌هاي در اجتماع ‌بيماران ‌سرطاني:

 پذيرش اصل بيماري سرطان نزد خود بيماران.
 برطرف کردن حساسيت نسبت به كلمه‌ي سرطان نزد خود بيماران.
 دادن احساس و کسب اميد، تعلق و امنيت به افراد بيمار در انجمني كه همه‌ي اعضاء آن مثل سايرين بيمار هستند و در كنار هم از درد مشترك خود حرف مي‌زنند، هر یک از اين اعضاء در لحظات بحراني مي‌توانند به فردي كه از درد سرطان در عذاب است كمك شاياني بنمايد.
 اين گروه نیز با شبكه‌ي اطلاع‌رساني سازمان بهداشت جهاني و يا ساير انجمن‌‌ها‌ و بیمارستانها در كشورهاي مختلف در ارتباط مي‌باشد و هر روزه در جريان اطلاع‌رساني و مسائل بهداشتي جهاني درمورد سرطان قرار میگیرد و اعضاء مي‌توانند از راهكارهاي درماني، تغذيه، ورزش و راه‌هاي نوين پزشكي و علمي روز سود ببرنند.
 اصول خودیاری معنوي سه قدمي، امكان رُشد معنوي و تصحيح چگونگي روابط نادرست قبلي با خود، بيماري خود، در رابطه با ساير مخلوقات و خداوندي كه خود درك كرده و ارتباط دوستانه دارند، را بر آن‌ها مي‌دهد.
 اعضاء تازه‌وارد مي‌توانند پس از يافتن نتيجه و آرامش خود، چگونگي استفاده‌ از اصول معنوي و روحاني سه قدم و اصول آن‌را به همدردان ديگر به غير از خودشان ارائه دهند.
 اين امكان براي شما و ساير اعضاء وجود دارد كه بتوانيد جلوي رُشد بيماري خودرا بگيريد و مثل بقيه‌ي اعضاء قديمي معجزه‌ي رهايي از درد و رُشد سرطان را در مشاركت‌هاي خود به عنوان يك راهكار به‌كار ببريد.
 بيماري سرطان تقريباً يك بيماري خانوادگي است و به صورت ژنتيكي در بين بعضي از فرزندان و اعضای درجه اول بيمار مشاهده شده است و يا در حال رُشد و شكل‌گيري مي‌باشد. شما مي‌توانيد از راهكارهاي بهداشتي، مراقبتي، پيشگيري و تغذيه درست كه در بروشورهاي و کتابهای مختلف گروه است، میتوانند براي جلوگيري از عود اين بيماري برای خود و در بين اعضای خانواده‌ي خود به كار ببرند.
 شما مي‌توانيد با عدّه‌اي از اين دوستان خاص در گروه، برنامه‌هاي تفريحي و سياحتي به‌وجود بياوريد و به طور ماهانه مرتباً به گردش و پيکنيك‌هاي دسته‌‌جمعي برويد.
 تجربه نشان داده است كساني كه در اين نوع گروه انجمنها فعاليت و خدمتگذاري مي‌كنند، توانايي كنترل درد خودرا دارند و برخلاف نظريه‌ و پيش‌بيني پزشكي، مدت طول عمر خودرا بيش‌تر از فرصت داده شده است، در آرامش و اميدواري زندگی را سپري مي‌كنند و توانسته‌اند بر توده‌ي غدد سرطانی خود چیره شوند و از بهبودي و زندگي خود لذت ببرند.
 بحث نيروي‌برتر از خود، محوريت معنوي در اين انجمن مي‌باشد، شما مي‌توانيد با استفاده از اصول معنوي و روحاني قدم‌ها و كمك كردن به همنوع و همدردان خود با اين نيرو بیش‌تر آشنا شوید و توانايي به‌كارگيري انرژي مثبت اين نيرو را در آموزش و كاركرد آن خواهيد داشت، تا بتوانيد در لحظات بحراني عود بيماري، به خودتان انرژي دهيد و دردهای‌تان را كنترل كنيد.
 تمام سرويس‌هاي خدماتي و راهنمایی در اين گروه رايگان و به صورت عشق ‌بلاعوض مي‌باشد، هيچ‌گونه حق ‌عضويتي از شما دريافت نمي‌شود، نياز مالي اين انجمن از طريق كمك‌هاي اعضاء و حاميان آن تأمين مي‌شود.
[تصویر:  95055_762.jpg]
خدا جون کاش همه بچه های دنیا سالم بودند
 
و ای کاش همه از اول مو نداشتند تا هنگام مریضی بی مو نشوند برای شِفای کودکان سرطانی بخوانیم  سه مرتبه

 أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ

 
 
در این مقاله قصد داریم تا شما را با مواد غذایی آشنا کنیم که با افزودن آن ها به برنامه غذاییتان بتوانید تغذیه سالمی داشته و از ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کنید .
1- گریپ‌فروت
گریپ فروت میوه ترش مزه ای از خانواده مرکبات است که حاوی سطح بالایی از ویتامین ث می باشد .این میوه که به توسرخ نیز مشهور است از شکل گیری ترکیبات سرطان زای نیتروژن در بدن پیشگیری کرده و در نتیجه میوه مفیدی برای مبارزه با سلول های سرطانی و پیشگیری از رشد آن ها در بدن شناخته شده است .
[تصویر:  1-12-300x197.jpg]
 2- کره‌ی بادام‌زمینی
کره بادام زمینی که از بادام زمینی تهیه می شود ماده غذایی مفید دیگری برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها می باشد .اگر علاقمندید تا سلامتی خود را حفظ کنید و از گزند این بیماری خطرناک در امان بمانید توصیه می کنیم از مصرف کره ی بادام زمینی به علت برخورداری از سطح بالایی ازویتامین ای و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی غافل نشوید .
[تصویر:  2-9-300x180.jpg]
3-توت‌ ها
 خانواده توت ها یکی از قدرتمندترین مواد غذایی ضد سرطان بوده و در حفظ سلامتی و شادابی جسم و روحتان نقش موثری دارند .این خانواده بزرگ شامل بلوبری ، تمشک ،توت سفید ،شاتوت ،توت فرنگی بوده و منبع غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانیست .وجود آنتی اکسیدانی به نام تروستیلبِن در توت ها سبب شده است تا آن ها به عنوان  گزینه بی نظیری در روند پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شمار آیند .
 
[تصویر:  3-9-300x215.jpg]
4- ماهی های چرب
تحقیقات نشان داده است کمبود ویتامین د در بدن ارتباط مستقیمی به بروز سرطان در بدن دارد .به همین دلیل توصیه می کنیم از منابع غذایی حاوی این ویتامین نظیر ماهی های چرب استفاده کنید .ماهی ها منبع غنی از ویتامین د بوده و با  مسدود کردن رگ های خونی متصل به تومورها موجب کاهش رشد و تکثیر سلول های سرطانی در بدن می شوند .
[تصویر:  5-9-300x200.jpg]
 
5- تخم کتان
تخم کتان به علت بهره مندی از سطح بالایی از اسیدهای چرب امگا3 در تقویت قدرت دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا نقش چشمگیری داشته و در نتیجه از تکثیر سلول های سرطانی و سرطانی شدن اعضای بدن جلوگیری می کند .