انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: مقدمه ایی در مورد انجمن سرطانی ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مقدمه‌ي نويسنده:
در هر یک از ما انسان‌ها رازهايي وجود دارد و يا به‌وجود خواهد آمد، كه نياز به بيان به موقع آن‌ها داريم، اگر چنانچه اين رازها را در خودمان پنهان نگه داريم، مطمئناً خودشان را به گونه‌هاي ديگر با رفتارها و احساسات و افكار آزار‌دهنده نمايان مي‌كنند. به قول معروف هر كسي به اندازه‌ي همان رازهايش بيمار مي‌شود. چند تا از اين رازها کافی است تا فرد زندگیش آشفته شود. متوجه هستیم که بعضی از احساسات منفی در ما، مانند ترس، استرس، نگراني، منفي‌بافي، نااميدي موتور قوي آشفتگی را راه‌اندازي می‌کنند و بستر مناسبي براي توليد و تكثير سلول‌هاي ناهنجار (سلول‌هاي سرطاني) آماده می‌سازند! در حین ناباوری خیلی ها تأمين‌كننده‌ي سوخت و انرژي اين موتور توسط سم نيكوتين موجود در تنباکو تأمين مي‌شود. با تحقيقات و تجربياتي كه از بيماران سرطاني در انجمن‌هاي معتادان، نيكوتيني‌ها، سرطاني‌ها، پُرخوران، افسردگان، خانواده‌هاي مربوطه در رابطه با دوازده قدم، داریم و با بررسي وجود سلول سرطان در بين بعضي از افرادی كه در انجمن سرطاني‌هاي دوازده قدمي شركت مي‌نمايند و يا در تحقيقات حوزه‌ي ميداني خودم و يا وجود سرطان در بين اعضاء خانواده‌ي خودم، ريشه‌ي بيماري سرطان را اينگونه درک کردم، كه سم نيكوتين عامل اصلي بروز شکلگیری سرطان در همه‌ي ما بيماران سرطاني به دو گونه بوده است:
ابتدا خودمان به طور مستقيم سم نيكوتين را با مصرف سیگار و محصولات تنباکویی وارد بدن خود مي‌كرديم و اكنون عده‌اي هم با وجود اخطار پزشکان مصرف مي‌كنند و به آن معتاد هستند.

دوّم: كساني هستند كه در معرض دود دوّم نيكوتين قرار داشتند و اكنون هم قرار دارند، البته با تجربیات اعضای سرطانی های ایران تخريب و صد‌ماتي كه از طريق دود دوم نيكوتين به اطرافيان زده مي‌شود، خيلي بيش‌تر از خود مصرف‌كنندگان دیده شده است. در مدت اين سال‌ها كه با اصول خودیاری دوازده قدم آشنا شده‌ام و به عنوان يكي از اعضای انجمن سرطاني‌هاي سه قدمي در آواز رهایی هستم، تا هم‌اکنون هيچ فرد بيمار سرطاني را نديدم، كه از اين دو عامل به‌دور بوده باشند. البته با مطالعاتي كه انجام داده‌ایم، مشخص مي‌شود كه عوامل ديگري در بروز سرطان‌ها مانند: موادهاي شيميايي و راديوم هم در اين رُشد و عود این بيماري تأثيرگذار هستند. البته تاكنون از اين همدردان به انجمن ما رجوع نكرده‌اند. با تجربياتي كه در انجمن سرطاني‌ها كسب شده است. يكي از علل موفقيت ما در اين است، كه با اصول خودیاری قدمها آشنا شده‌ايم و با به‌كارگيري اصول آن هر روز هم حالم بهتر از روزهاي گذشته مي‌شود. قبل از راه اندازي انجمن سرطاني‌ها، هر یک از اعضایي كه با اصول خودیاری قدمهای ديگري (مانند، الكلي‌ها و معتادان و نيكوتيني‌ها و نارانان و الانان و...) آشنايي قبلي داشتند، خيلي بهتر و زودتر از افراد عادي كه با اين قدم‌ها آشنايي نداشتند، به بهبودي و آرامش رسيدند. اكنون نتايج و چکیده كاركرد اين قدم‌ها را در رابطه با بيماري و شفای سرطان به كار مي‌گيريم و اين تجربيات را در قالب كاركرد اين قدم‌ها با نام سه قدم براي سرطان در اختیار ساير همدردان قرار می‌دهیم. قصد فقط خدمتگذاری است. درواقع بیش‌ترین دلیل من برای نگاشتن این کتاب خدمت بخودم و سایر همدردان می‌باشد. با اینکه بیماری سرطان‌های مختلف در ايران و ساير كشورهاي ديگر گسترش یافته است. شاید کمکی باشد برای من و آنهایی که شهامت تغییر و رُشد یافتن را دارند. البته من قصد نجات كسي را ندارم، چون تنها ناجي مورد پذیرش در بين ما اعضای سرطانی ایران خداوند مهربان است و بس. امّا چون با اصول خودیاری سه قدمي زندگي مي‌نمايم، مسئول هستم و نياز ديدم آن را به سایر همدردان برسانیم كه معتقدیم: ما با بيداري روحاني حاصل از برداشتن اين قدم‌ها، پيام آن را به ساير همدردان مي‌رسانيم و اين اصولی را که در زندگاني خود به‌كار مي‌گيريم، را نیز به ساير سرطاني‌هايي كه از اين بيماري در عذاب هستند برسانم. ماحصل اين قدم‌ها نتیجه كاركرد و تجربيات من در اين مدت است، كه روي خود من و تعدادي از اعضای این انجمن تأثير بهبودی فراوانی داشته است. این یک معجزه است!
يكي از موفقيت‌هاي اصول معنوي و روحاني خودیاری ‌قدمها كه در بین اصول معنوی 252 انجمن دوازده و هفت و سه قدمی به فرياد مردم نا امید و وابسته و بيماران لاعلاج و معتادان در اجتماع رسيده است، وجود راهنما يا (اسپانسر) است. که خودشان همان مشکلی را که فرد رهجو دارد را دارا میباشند. بنابراین ما در این گروه هم براي خودمان راهنما (اسپانسر) انتخاب مي‌كنيم و از تجربيات وي درمورد آموزش و كاركرد و چگونگی خودیاری اين قدم‌ها و همدردي و همدلی و امیدواری او كه مثل بقيه‌ي اعضای گروه خودش هم بيماري سرطان دارد استفاده مي‌كنيم.
فلسفه‌ي خودیاری سه قدمي چنین می‌باشد، که يك بيمار آشنا با قدم‌ها و انتقال آن به سایر بيماران سرطانی ديگر، كه از این بیماری در عذاب هستند کمک می‌رساند، بيماري كه خود طالب رُشد معنوي مي‌باشد. این سه قدم عامل بسيار مهي برای جلوگیري از عود و پيش‌روندگي بيماري و سلول ناهنجار سرطانی می‌باشد، ما اعضاي گروه سه قدمي سرطاني‌هاي ايران از اين اصول پيروي مي‌نماييم و بهره‌اش نصیبمان گشته است. اصولي كه توانايي پیش‌گیری درصد بسيار بالاي از بيماري‌هاي مزمن و لاعلاج و رفتارهاي ناسالم دیگری را هم دارد. وجود این اصول از شگفتي‌هاي قرن 19 تا 21 می باشد، تأثيرگذاري این فلسفه معنوي و روحانی خودیاری قدمها با ناباوري در سطح جوامع آسيب‌دیده‌ي بشري ايجاد کرده است، تا به افرادي كه با مشكلات روحی و روانی معتادان و بيماري‌هاي لاعلاج دست و پنجه‌ نرم مي‌كنند، كمك کند. اصول معنوي خودیاری قدمها براي شفا و بهبودي سرطان مانند بقیه گروه و انجمنها از اصول دوازده قدم الكلي‌هاي گمنام (AA) اقتباس شده ‌است. اصول موفقی که تاکنون توانسته است، براي عادتها و بيماري‌ها و وابستگي‌هاي گوناگونی که علاجي براي آن‌ها يافت نشده است، پاسخ‌گو باشد. اصول‌ معنوي و روحاني عموم این قدمي‌های معنوی مبتني بر اصل كمك‌هاي عشق ‌بلاعوض به همدردان مي‌باشد، كه از طريق ارائه‌ي آن‌چه خودمان كسب كرده‌ايم و با عشق خود به هم‌ديگر هدیه میدهیم. اکنون سعي در كنترل درد جانكاه سرطان مي‌باشيم، اعضاء اين گروه از زنان و مرداني تشكيل شده است، كه سرطان و دردناشي از آن، مشكل اصلي زندگي‌شان مي‌باشد. ما به هیچ سازمان و جامعه پزشکی و دولتی تعلق نداریم و مهم نيست كه شما به اين اصول معتقد باشيد، مهم اين است، كه اين اصول توانسته است به افرادی کمک برساند كه از روي بي‌اعتقادي و ناباوري به اين گروه آمده‌اند. همه‌ي كساني كه وارد اين برنامه شده‌اند، دقيقاً مثل خود من و بیماران بي‌اعتقاد بودند و حتي اين اصول را تمسخر مي‌كردند. اكنون انجمنهای خودیاری دوازده‌ و هفت و سه قدمی رُشد شگفت‌انگیزی کرده اند و تاکنون به 252 انجمن‌ مختلف رسيده و فعال است، كه درمورد معضلات اعتیادهای مختلف و وابستگي‌ها، رفتارهاي ناسالم، كنترل درد بيماري‌‌هاي لاعلاج، پرخوري، افراط و تفريط و گرفتن روحيه‌ي قوي براي پذيرش و رفع تعصبات و… موفق به انجام كمك‌هاي مؤثر به كساني شده است، كه هيچ راهكار ديگري براي رهايي‌شان نداشتند، آن‌ها پس از ورود به انجمن‌هاي خاص خود موفق به انجام كاري شدند، كه سال‌ها به تنهايي با آن در حال درگيري و جنگ بودند. اكنون گروه سرطاني‌هاي ايران، با هيچ عقيده، مسائل اجتماعي، سياسي، مذهبي، مقام و موضوعات تخصصي و پزشكي و روانپزشكي ارتباطی ندارد، عقايد كسي را رد و يا قبول نمي‌كند، اما هر كدام از اعضاء مي‌توانند براي خودشان برنامه‌اي خاص با مراكز بهداشت و درمانی و پزشكان خود داشته باشند. تمام اصول معنوي و روحاني و انرژي اين گروه و اعضای آن فقط درمورد كمك به همنوع و مشكلات اعضای خود متمركز مي‌باشد. اين گروه غیر انتفاعی بوده و تابعیت مؤسسات و يا دواير تخصصی و دولتي و خصوصي و عادی درمانی نيست، كاملاً خودكفا و بصورت غيرانتفاعي توسط اعضا گروه اداره مي‌شود، مخارج خودرا از اعانات اعضاء و حاميان خود جمع‌آوري مي‌كند.
(تقاضاي شرافتمندانه‌ي نويسنده:
من خودم سرطان استخوان فعال دارم و از اين قدمها براي آرام و غير فعال كردن سرطانم بهره گرفتم و اين اصول را اکنون در این کتاب به رشته تحرير در آوردم تا كساني كه مثل من مشكل سرطان دارند، از آن بهره مند شوند. من اين كتاب را به تمام كساني كه از سرطان در عذابند تقديم مي نمايم و درآمد مالی حاصله ي آن را براي چاپ كتاب ها و نشريات مختلف راجع به سرطان و كمك به صندوق حمايت از گروه سرطان ايران تقديم ميكنم. لطفاً از نشريات كپي و ريسو شده از اين كتاب و نشريات ديگر حمايت نكنيد)

شاپور- الف يك سرطاني در حال بهبودي