انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 1-مفهوم کمبود های اخلاقی چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مفهوم کمبود های اخلاقی چیست؟
اخلاق و رفتارهایی مثبتی که در درون من کمرنگ شده کمبودهای اخلاقی هستند.
اخلاق یعنی خلق وخوی رفتار ما .
تمام صفات اخلاقی خداوند در روح انسان بارور است
کمبود های والا انسانی که در روح در رفتار و کردارما کم رنگ شده است را باید با تمرین ودعا در رفتارمان. کردارمان وطریقه حرف زدن مان نمودار سازیم.
همانطور که قبلا گفتم ، ما ناچاریم در هر لحظه از زندگیمان ، به محرکهای دورو برمان پاسخ بدهیم! پاسخی که ما به این جریانات میدهیم ، بستگی به هدف و جهتی دارد که داریم به سوی آن حرکت می کنیم! اگر من در جهت منفی حرکت کنم ، ابزاری هم که به کار می برم منفی است! درست مثل آچاری میماند که خراب شده و به اصطلاح دنده رد می کند! شاید بتوان با آن چیزی را باز کرد ، اما میزند دست و پای آدم را لت و پارمی کند! نواقص ما هم همین طوری اند و بلاخره یک جایی دست ما را توی حنا می گذارند.
سر منشاء و سرآغاز همه نواقص اخلاقی ترس است و به دلیل کمبود ایمان به وجود می آید! ایمان به نیروی برتر عامل برطرف شدن ضعفهای اخلاقی است! البته فراموش نکنیم که ایمان درجات و مراتبی دارد و اینگونه نیست که من شب بخوابم و صبح به چیزی ایمان بیاورم! پس در اینجا ترس ضعف اخلاقی من است و دلیل آن به خاطر کمبود ایمان است. غرور هم ، یکی دیگر از ضعفهای اخلاقی من است که به دلیل کمبود اعتماد به نفس است . تظاهر کردن (به خوبی و یا بدی) هم ، یکی دیگر از ضعفهای اخلاقی من است و دلیل آنهم کمبود فروتنی است! و الی آخر ...