انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: پمفلت های SA
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معتادان جنسي گمنــام انجمن زنان و مرداني است كه تجربه، توانايي و اميد خود را با يكديگر تقسيم مي كنند تا مشكلات مشتركشان را حل كنند و به يكديگر براي بهبود يافتن كمك كنند. تنها شرط عضويت تمايل به ترك شـهوت و از لحاظ جنسي هوشيار عمل كردن است. در انجمن «SA» حق عضــويتي وجود ندارد. ما از طريق شركت داوطلبانه در مخارج انجمن خود كفا هستيم.

«SA» به هيچ حزب، دسته، گروه ســياسي، سازمان و موسسه اي مرتبط نمي باشد. هيچگـونه تمايلي براي شركت در بحثها و جدالها ندارد و به هيچ علت با آنها موافقت يا مخالفت نمي كند. هدف اصلي ما اين است كه از لحاظ جنسي هوشيار باشيم و به ديگران براي رساندن آنها به اين هوشياري كمك كنيم.

معتادان جنسي گمنام يك برنامه ي بهــــبودي است كه در اصل بر پايه ي اصول الكلي هاي گمنام است و با كسـب اجازه از AA در سال 1979 از دوازده گام و دوازده سنت آنها استفاده مي كند.


با امید و توکل به نیروی برتری که ما را انتخاب کرد تا در کنار هم جمع شویم و سنگ صبور یکدیگر باشیم، از خدا می خواهیم کمکمان کند تا روز به روز به او نزدیکتر و در راستای بهبودی و ترك شهوت گام برداريم، به امید اینکه صدای این جلسات به گوش تمام افراد نیازمند برسد و روزی در هر جای ایران كه پا بگذاریم بتوانیم در جلسه های SA شرکت کنیم.
هر گروه يك هدف اصلي دارد و آن رساندن پيام به معتاد جنسي است، كه هنوز در عذاب است.


اين هدف مشترك و واحد تمام گروههاي SA در سراسر دنيا است.. پس از نام انجمن SA واژه ي «گمنام» يا «بي نام» وجود دارد. اين مفهومش چنين است كه ما به دنبال مقام و شهرت و ماديات و كله گنده شدن نيستيم.
اين واژه براي ما هم محافظت كننده يي در برابر شناخته شدن و مورد اشاره قرار گرفتن بعنوان معتاد جنسي در اجتماع مي باشد و هم مفهومي معنوي و ارزش بحساب مي آيد.
ما هر كدام به عنوان يك عضو به نوبه ي خود سهم خود را در گروه براي نزديك شدن به هدف مشترك تقديم مي كنيم.
دوست داريم كه بدون انتظار هيچ نتيجه و پاداشي خدمت كنيم و ذره يي هم كه شده تمام خسارات و صدمه هايي كه به خودمان، خانواده، مردم و اجتماع و دنيا زده ايم را جبران كنيم.
در اين راه به خداوند مهرباني كه خودمان درك مي كنيم، توكل مي كنيم و در راه روشنايي و نور گام بر ميداريم.
خداوند كمك مي كند و تا به امروز در اين راه ما را هدايت و همراهي كرده.
 «معتادان جنسي گمنام» انجمن زنان و مرداني است كه تجربه، توانايي و اميد خود را با يكديگر تقسيم مي كنند كه بدين وسيله به آنها اين اجازه را مي دهد تا مشكلات مشتركشان را حل كنند و به يكديگر براي بهبود يافتن كمك كنند.
تنها شرط عضويت تمايل به ترك شهوت و از لحاظ جنسي هوشيار عمل كردن است. در انجمن «SA» حق عضويتي وجود ندارد. ما از طريق شركت داوطلبانه در مخارج انجمن خود كفا هستيم.
«SA» به هيچ حزب، دسته، گروه سياسي، سازمان و موسسه اي مرتبط نمي باشد. هيچگونه تمايلي براي شركت در بحثها و جدالها ندارد و به هيچ علت با آنها موافقت يا مخالفت نمي كند.
هدف اصلي ما اين است كه از لحاظ جنسي هوشيار باشيم و به ديگران براي رساندن آنها به اين هوشياري كمك كنيم.
معتادان جنسي گمنام يك برنامه ي بهبودي است كه بر پايه ي اصول الكلي هاي گمنام است و با كسب اجازه از AA در سال 1979 از دوازده گام و دوازده سنت آنها استفاده مي كند.
معتاد جنسي كيست و هوشياري جنسي چيست؟ ما فقط مي توانيم براي خودمان صحبت كنيم. سرشت به خصوص SA ميتواند با درك اصطلاح «معتاد جنسي» به بهترين نحو شناخته شود. معتاد جنسي خودش را از تمام زمينه ها چه غلط و چه درست دور نگه مي دارد. او كنترل خود را از دست داده و ديگر قدرت انتخاب ندارد و آزادي خود را براي متوقف شدن از دست داده است. شهوت يك عادت شده است. موقعيت ما مانند يك انسان الكلي مي باشد كه نمي تواند بيش از اين الكل را تحمل كند و بايد نوشيدن را متوقف كند ولي گرفتار است و قدرت متوقف كردن آن را ندارد. اين موضوع در مورد معتاد جنسي هم صدق مي كند كه نه ميتواند شهوت را تحمل كند و نه مي تواند آن را متوقف كند.   بدين ترتيب براي شخص معتاد جنسي، هر نوع از ارتباط جنسي چه با خود و چه با ديگري (بجز با همسر خود) معتاد كننده و ويران كننده است.   ما نيز ميبينيم كه شهوت يك نيروي محرك در پشت فعاليتهاي ما مي باشد و هوشياري واقعي شامل پيروزي مستمر در مقابل شهوت است. اين نتيجه ها يعني غلبه بر شهوت، زماني به دست مي آيد كه ما به اجبار تجربه و بهبودي خود را از طريق امتحانات سخت بدست آورده باشيم. و ما هيچ انتخاب ديگري بجز اين راه نداريم. ولي ما مي فهميم كه پذيرفتن اين واقعيتها كليد خوشحالي، شادي و آزادي ميباشد كه هيچگاه آن را نمي شناختيم.   اين برنامه بايد كسانيكه مشكل يا بي اختياري جنسي را پذيرفته اند اما به دنبال راه حلي هستند تا به سادگي آنرا كنترل كنند و از آن لذت ببرند را نااميد كند. مانند يك انسان الكلي كه مي خواهد كار خود را كنترل كند و همچنين از نوشيدن الكل لذت ببرد. تا زماني كه به سوي آخرين نقطه ي ياس و نااميدي كشيده نشده ايم، تا هنگاميكه براستي خواسته باشيم متوقف شويم ولي نتوانسته ايم، خود را در اختيار اين برنامه ي بهبودي قرار نداده ايم.معتادان جنسي گمنام براي كساني است كه مي دانند هيچ راه حل ديگري بجز متوقف شدن ندارند وآگاهي دروني شان بايد اين را به آنها گفته باشد.