انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: پمفلت های نیکوتین NIA
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هر کس که تمایل دارد از اسارت نیکوتین رها شود می تواند به نیکوتینی های گمنام بپیوندد. تمایل چیزی است که همه اعضا آن را دارند. اعضای انجمن نیکوتینی های گمنام از نژاد، طایفه، جنسیت، میلت، شغل، درآمد و مذاهب مختلف هستند. ما به عنوان اعضای نیکوتینی هایی گمنام به تفاوت های یکدیگر توجه نمی کنیم و بر تمایل مشترک مان که رهایی از نیکوتین است متمرکز می مانیم.

اعتیاد نیکوتین حدو مرزی ندارد و هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از مردم، پیر و جوان، از منافع نیکوتینی های گمنام بهره مند هستند. نیکوتینی های گمنام به همه خوش آمد می گوید، چه آنانی که تازه شروع کرده اند و چه آنانی که سال ها است گرفتارند.





جلسات نیکوتینی های گمنام

جلسات نیکوتینی های گمنام شامل دو یا بیش از دو نفر است که گرد هم می آیند تا تمایل مشترک خود را با یکدیگر سهیم شوند. آنان تجربه، امید، و نیروی خود را با یکدیگر به مشارکت می گذارند. آنها تجربه قطع مصرف و چگونگی به کارگیری برنامه نیکوتینی های گمنام برای یک زندگی رها از نیکوتین را از اعضای قدیمی تر می آموزند.

در جلسات با دوازده قدم بهبودی آشنا می شویم. قدم های دوازده گانه پیشنهاد یک مسیر روحانی است که می تواند ما را بر اعتیاد نیکوتین و همچنین مشکلات زندگی روزانه پیروز کند.

جلسات ابزار قدرتمندی در برنامه ما می باشد. شرکت منظم در جلسات، تصمیم و تعهد ما را برای رهایی از نیکوتین محکم تر می کند

بنابر اصل گمنامی سنت های ما، جلسات مکان امنی است تا اعضا مشکلات و احساسات خود را به مشارکت گذارند.








قدم ها و سنت های دوازده گانه

نیکوتینی های گمنام با دریافت مجوز از دفتر خدمات جهانی الکلی های گمنام قدم ها و سنت های دوازده گانه را اقتباس و نشر نموده است. به این گونه این امکان برای گروه ها و هر یک از اعضا وجود دارد که برای رهایی از اعتیاد نیکوتین از قدم ها و سنتهای دوازده گانه را به کار ببرند.

قدم ها وسنت های دوازده گانه به گروه های بسیاری در جهان کمک نموده و میلیون ها نفر را از اعتیاد های گوناگون نجات داده است. بیداری روحانی که با به کار گیری این برنامه بهبودی به دست می آید، شادکامی و آرامش نوینی را به زندگی ها هدیه می کند. رهایی از نیکوتین تنها یکی از هدایایی است که هر عضو می تواند از این برنامه دریافت کند.
سنت های دوازده گانه

سنت های دوازده گانه به انجمن شکل و وحدت می دهد. سنت ها جلسات را در مسیر بهبودی که سال هاست در خدمت بسیاری از مردم قرار گرفته است، حفظ می کند. سنت ها بر پیام اصلی انجمن که حمایت از مصرف کننده نیکوتین در جستجوی بهبودی است، تمرکز دارد. این دستور العملها به هر عضو اطمینان می دهد که در هر جلسه از اصول یکسان بر خوردار شود.



1- منافع مشترک ما باید در راس قرار گیرد. بهبودی شخصی به وحدت نیکوتینی های گمنام بستگی دارد.

2- در رابطه با هدف گروه ما تنها یک مرجع نهایی وجود دارد، خداوندی مهربان که به گونه ممکن خود را در وجدان گروه بیان می کند. رهبران ما فقط خدمت گذاران مورد اعتماد ما می باشند، آنها حکومت نمی کنند.

3- تنها لازمه عضویت در نیکوتینی های گمنام تمایل به قطع مصرف است.

4- هر گروه باید مستقل باشد، مگر در مواردی که بر گروه های دیگر یا نیکوتینی های گمنام در کل اثر بگذارد.

5- هرگروه، تنها یک هدف اصلی دارد، رسانیدن پیام به معتاد به نیکوتینی که هنوز در عذاب است.

6- یک گروه نیکوتینی های گمنام هرگز نباید هیچ موسسه مرتبط یا هر سازمان خارجی را تایید ویا در آنها سرمایه گذاری کند یا نام نیکوتینی های گمنام را به آنها عاریت دهد، مبادا مسائل مالی، ملکی وشهرت ما را از هدف اصلی خود منحرف سازد.

7- هر گروه نیکوتینی های گمنام باید متکی به خود باشد و کمکی از خارج دریافت نکند.

8- نیکوتینی های گمنام باید همیشه غیر حرفه ای باقی بماند، اما مراکز خدماتی ما می توانند کارمندان خاصی را استخدام کنند.

9- نیکوتینی های گمنام تحت این عنوان هرگز نباید سازمان دهی شود، اما می توانیم هیئت های خدماتی یا کمیته هایی تشکیل دهیم که در برابر کسانی که به آنها خدمت می کنند مسئول باشند.

10- نیکوتینی های گمنام هیچ عقیده ای در مورد مسائل خارجی ندارد و نام نیکوتینی های گمنام هرگز نباید به مباحث اجتماعی کشیده شود.

11- خط مشی روابط عمومی ما بنا بر اصل جاذبه است تا تبلیغ، ما لازم است همیشه گمنامی خود را در سطح مطبوعات، رادیو، تلویزیون و فیلم حفظ کنیم.

12- گمنامی اساس روحانی تمام سنت های ماست و همیشه یاداور این است که اصول اخلاقی را به غرایض شخصی ترجیح دهیم.
قدم های دوازده گانه

قدم های دوازده گانه نماد روحانی برنامه بهبودی می باشد و فرایندی است در جهت خود شناسی و مسیری به سوی آرامش درونی.قدم های دوازده گانه پیشنهاد یک مسیر روحانی است که می تواند ما را بر اعتیاد نیکوتین و همچنین مشکلات زندگی روزانه پیروز کند. قدم ها قلب برنامه بهبودی ما می باشد.



1- ما پذیرفتیم در برابر نیکوتین عاجز بودیم که اختیار زندگی از دست مان خارج شده بود.

2- ما به این باور رسیدیم که یک نیروی برتر می تواند سلامت عقل را به ما باز گرداند.

3- ما تصمیم گرفتیم اراده و زندگی مان را به مراقبت خداوندی که درک می کردیم بسپاریم.

4- ما یک تراز نامه اخلاقی، جستجو گرانه و بی باکانه از خود تهیه کردیم.

5- ما چگونگی دقیق خطاهای مان را در برابر خداوند، خود و یک انسان دیگر پذیرفتیم.

6- ما آمادگی کامل پیدا کردیم تا خداوند تمامی این نواقص شخصیتی ما را بر طرف کند.

7- عاجزانه از او خواستیم کمبود فضایل اخلاقی ما را مرتفع سازد.

8- فهرستی از تمام کسانی که به آنها آسیب رسانده بودیم تهیه کردیم و خواستار جبران خسارت از تمام آنها شدیم.

9- ما در هر جا که امکان داشت از این افراد جبران خسارت کردیم، مگر مواردی که اجرای این امر به ایشان یا دیگران آسیب برساند.

10- ما به تهیه ی ترازنامه شخصی خود ادامه دادیم و هر گاه در اشتباه بودیم سریعاً آن را پذیرفتیم.

11- ما از راه دعا و مراقبه خواهان ارتقای رابطه آگاهانه خود با خداوندی که درک می کردیم شده و فقط جویای آگاهی از خواست او برای خود و قدرت اجرایش شدیم.

12- با بیداری روحانی حاصل از برداستن این قدم ها کوشیدیم این پیام را به نیکوتینی های دیگر برسانیم و این اصول را در تمام امور زندگی خود به اجرا در آوریم.
نیکوتینی های گمنام چه کارهایی را انجام نمی دهد؟

1ـ نیکوتینی های گمنام هیچ کسی را مجبور به قطع مصرف نمی کند. نیکوتینی های گمنام برای معتاد به نیکوتینی است که تمایل به رها شدن از اعتیاد نیکوتین دارد.

2ـ نیکوتینی های گمنام از منابع خارجی پولی در یافت نمی کند. ما متکی به خود هستیم.

3ـ نیکوتینی های گمنام اعضای خود را کنترل نمی کند که آیا به عادت قبلی خود باز گشته اند یا خیر.

4ـ نیکوتینی های گمنام یک تشکیلات مذهبی نیست. اعضا عقاید شخصی خود را از معنای زندگی دارند.

5ـ نیکوتینی های گمنام یک تشکیلات پزشکی نیست. طبابت و روانشناسی نمی کند.

6ـ نیکوتینی های گمنام هیچ گونه بیمارستان، خانه بهبودی و کیلینیکی را اداره نکرده و خدمات پرستاری ارائه نمی دهد.

7ـ نیکوتینی های گمنام به هیچ سازمانی ارتباط ندارد. بعضی از اعضا برای سازمان های خارجی کار می کنند، اما نمایندگان نیکوتینی های گمنام نیستند.

8ـ نیکوتینی های گمنام نام اعضای خود را فاش نمی سازد. سنت یازدهم ما می گوید: "ما لازم است گمنامی خود را در سطح مطبوعات، رادیو، تلویزیون و فیلم حفظ کنیم." همچنین اعضا آنچه که درجلسات گفته می شود را بازگو نمی کنند.