انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: هدف از گرفتن راهنما و کارکرد قدم در انجمن پرخوران گمنام چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
منظور از کارکرد قدم ها، مشغول فعالیتی مشخص در چهار چوب برنامه جهت تغییر شخصیت است. چرا که ما اگر بخواهیم قابلیت زندگی بدون پرخوری افراطی را پیدا کنیم نیازمند آن هستیم که یک تغییر اساسی در افکار، گفتار و احساسات در درون خود بوجود آوریم تا دیدگاه مان نسبت به جهان پیرامون مان تغییر کند. تا دیگر تصور نکنیم که در دنیایی پر از خشم و خشونت زندگی می کنیم.این تغییرات امکان پذیر نیست مگر با کارکرد قدم های دوازده گانه.
اصول روحانی پرخوران گمنام (OA) در قلب بهبودی از بیماری پرخوری نهفته است. قدم ها اصولی هستند که بهبودی ما را امکان پذیر میسازند. ولی ما برنامة OA را در تنهایی کار نمی کنیم. ارتباط با راهنما کلید کار کردن قدم ها و درک اصول روحانی و تمرین آنها در کلیه امور است.
اصول روحانی قدم ها، راه را جهت رسیدن به بهبودی و یک زندگی شاد و با نشاط هموار میسازند. قبل از پیوستن به انجمن، همة ما در مرز بین انسان بودن و نبودن زندگی میکردیم و هر روز عمیق تر و عمیق تر در ترس، انزوا و نا امیدی فرو می رفتیم. ما می خواستیم راه دیگری برای زندگی پیدا کنیم، ولی به نظر می آمد راه حل همیشه از ما فرار میکرد.
زمانی که حاصر شدیم در جلسات OA شرکت کنیم و برنامة پرخوران گمنام را یاد بگیریم، زندگی ما شروع به تغییر کرد و ما به اهمیت درخواست کمک از دیگران پی بردیم.

اکثر ما در گذشته قبل از آشنایی با برنامه موفق به رژیم گرفتن و ورزش کردن و ملین ها می شدیم، اما موفق به ادامه دادن نبودیم. چرا که آشفتگی های ذهنی و زندگی سر جای خود باقی می ماند و وسوسة پرخوری و مواد عذایی مجدد در ما از بین نمی رفت و آشفتگی های ذهنی و زندگی و خلاء ناشی از پرخوری ما را وادار می ساخت که بدنبال مُسکنی برای تسکین آشفتگی های خود باشیم و آنرا در همان راه آشنای قدیمی خود، یعنی غذا خوردن جستجو میکردیم. هدف کلی از کارکرد قدم ها رشد روحانی است. چرا که ما از ناخوشی رنج میبریم که درمان نسبی از آن، ماهیتی کاملاً روحانی دارد.
رشته هایی که راهنما و رهجو را به هم متصل می کند قدم هاست و اینکه جویای بهبودی باشند و ما قرار است تجربه، امید و نیروی خود را در مورد کارکرد قدم ها با یکدیگر در میان بگذاریم.