انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 29 شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
الانان به بسیاری از ما کمک کرد تا رفتارهای مخرب خود را شناخته و تغییر دهیم. در خصوص خودم منشأ بسیاری از نگرانی های بی مورد من تعلل( یا مسامحه) بود. اما با کمک الانان برای شناسایی و تغییر این رفتار موفق شدم. یاد گرفتم، بر خودم تمرکز کنم و این تمرکز باعث شد افکار و احساسات خویش را مورد توجه قرار دهم. وقتی که احساس نگرانی به من دست می داد، زمانی را برای پیدا کردن عامل ناراحتی خویش ، صرف می کردم.
من دریافتم که، عادت داشتم امور ناخوشایند را تا لحظه ممکن به تعویق بیاندازم. کارها نهایتاً باید اجرا می شدند و برای این دشوار بود که تا انجام پذیرفتن کار آرامشم را حفظ کنم با خود فکر کردم اگر مراقب باشم کارها بدرستی انجام شوند، می توانم نگرانی ها را رها کنم و باقیمانده روز را در آرامش سر کنم.
شکستن عادات کهنه می تواند سخت باشد. این کار یک شبه اتفاق نمی افتد، اما وقتی تمایل پیدا کردم تعلل را رها کنم، زندگیم قابل اداره کردن بوده و از زندگی لذت بیشتری نصیبم شد.

یادآوری امروز

« اگر من در مسیر بهترین علائق فردی ام قرار بگیرم. بینشی عمیقتر به رفتارم می تواند مرا به سوی تغییرات مثبت هدایت کند. امروز با تمرکز بر روی خودم، به سوی آزادی و ارامش حرکت می کنم.
نگاه نکن، به کجا سقوط کردی به جایگاه لغزشت بنگر.»