انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 28 شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بسیاری از ما اگر زمان زیادی را برای افکار منفی پیرامون این مسئله صرف کنیم که چه کسی هستیم و چه اعمالی را انجام داده ایم،ممکن است با خشونت مورد انتقاد دیگران واقع شده و شاید دیدگاههایی را کاملاً نادیده گرفته و نسبت به خودمان سخت گیری افراطی در پیش گیریم.
امروز فرصت داریم تا افکار مخرب را متوقف سازیم.آیا بهتر نیست، که این سخت گیری در مورد اوقاتی که احساس خوبی نسبت به خودمان داریم اعمال کنیم؟
التیام زخم های کهنه مستلزم گذشت زمان و محو شدن خطاهای گذشته است اعتماد بنفس به تدریج حاصل می شود. و با تمرین رشد می کند. ما می توانیم با شناسایی خصوصیات مثبت آغاز کنیم. برخی از ما که خصلت های منفی داریم باید در طی روز آنها را از ذهنمان دور کنیم و با تلاش فراوان افکار مثبت را جیگزی و آنها را خنثی سازیم. آنگاه که یک خطا و نقصی را مطرح می کنیم باید برای بیان ویژگیهای مثبت هم بکوشیم. روشی که برای تعدادی از ما سودمند واقع شد، این بود که هر شب پیش از خواب، پنج یا ده مورد از لحظاتی را که د طول روز احساس خوبی داشتیم یادداشت می کردیم.
با تمرین یاد می گیریم که با خود مهربان باشیم و با احترام رفتار کنیم. ما همگی، ویژگیهای قابل تحسینی داریم و بر این ویژگیها تأکید می کنیم تا اجازه درخشش پیدا کنند.

یادآوری امروز

« "امروز تلاش خواهم کرد تا بخاطر داشته باشم که در حال حاضر انسان معتقدی هستم."
"بجز عشق و دوستی، هرچیزی، زنگار بر روحتان بر جای می گذارد."»
حواستون به بعضی حرفها و بعضی کارا باشه
چون خیلی وقتا ببخشید کار چسب زخمو نمیکنه !